Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

VW, Renault, Stellantis: Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!

Ελλάδα 19:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW, Renault, Stellantis: Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!

ΝΕΑ

VW, Renault, Stellantis: Αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!

ΝΕΑ

Η προδιαγραφόμενη κυριαρχία των Κινέζων χτυπάει το καμπανάκι στους τρεις μεγάλους της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν αποκλείουν μία μεγάλη συνεργασία στα πρότυπα της Airbus.

Advertisement
Advertisement

Θέλοντας να απαντήσουν στις αυξανόμενες πιέσεις από τους κινέζους ανταγωνιστές και την Tesla, η Volkswagen, η Renault και η Stellantis εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε μεγάλες συνεργασίες για την ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων και την αντιμετώπιση υπαρξιακών απειλών για τις επιχειρήσεις τους.

Έχοντας επίγνωση ότι χρειάζονται επείγουσες δράσεις για την αντιμετώπιση των ανταγωνιστικών αδυναμιών, οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου αναγνωρίζουν την ανάγκη να απομακρυνθούν από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις και να προσαρμοστούν στο εξελισσόμενο τοπίο της αγοράς αυτοκινήτου.

Καθώς ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών επιβραδύνεται στις ευρωπαϊκές αγορές, τα στελέχη διερευνούν διάφορες στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένης της συγκέντρωσης πόρων και της διασυνοριακής ομαδοποίησης επιχειρήσεων, για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα εν μέσω μιας κοσμογονικής αλλαγής στην αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει προηγούμενο.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η επιτακτική ανάγκη για αλλαγή υπογραμμίζεται από τους επικείμενους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2025, οι οποίοι απαιτούν αυξημένες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρίες, διαφορετικά κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά πρόστιμα.

Η είσοδος των κινεζικών εταιρειών που υποστηρίζονται από το κράτος στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας πιο προσιτά μοντέλα, ενισχύει περαιτέρω την επείγουσα ανάγκη για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να καινοτομήσουν και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Η BYD, για παράδειγμα, σχεδιάζει να παρουσιάσει ηλεκτρικά μοντέλα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, δημιουργώντας τρομερό ανταγωνισμό με τις οικονομικές προσφορές της.

Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, τάσσεται υπέρ μιας συμμαχίας παρόμοιας με τη δημιουργία της Airbus, προτείνοντας μια συλλογική προσπάθεια για να μοιραστούν τα σημαντικά κόστη ανάπτυξης προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων και να επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας.

Ενώ ο Carlos Tavares της Stellantis συζητά ανοιχτά τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές ως πιθανές στρατηγικές, η Renault κλίνει προς λιγότερο σύνθετες συνεργασίες που εστιάζουν στην ευελιξία και όχι στα απόλυτα μεγέθη.

Advertisement

Για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η οποία έχει αντιμετωπίσει πισωγυρίσματα στη φιλόδοξη προώθησή της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνεργασία στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για την ανάκτηση της δυναμικής και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της.

Εν μέσω αβεβαιοτήτων και προκλήσεων, οι ενδιαφερόμενοι φορείς του κλάδου κινούνται προσεκτικά, γνωρίζοντας ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν τους επόμενους μήνες θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμα και την ίδια την επιβίωση των ιστορικών ονομάτων της Ευρώπης.

Το αποτέλεσμα των συνεργατικών προσπαθειών και των ρυθμιστικών πρωτοβουλιών από την πλευρά της Ε.Ε. θα καθορίσει την πορεία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αποφάσεις όμως, με τους Κινέζους να έχουν πατήσει ήδη πόδι, πρέπει να παρθούν άμεσα πριν χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford: Αν δεν ενωθούμε κινδυνεύουμε από τους Κινέζους
Μας κατασκοπεύουν τα κινεζικά αυτοκίνητα;
Η Κίνα σαρώνει στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων