Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

VW: «Ποια ηλεκτροκίνηση; Τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον!»

Ελλάδα 9:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW: «Ποια ηλεκτροκίνηση; Τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον!»

ΝΕΑ

VW: «Ποια ηλεκτροκίνηση; Τα αυτόνομα οχήματα είναι το μέλλον!»

ΝΕΑ

Την ίδια ώρα που οι εταιρείες επενδύουν μανιωδώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, o επικεφαλής της VW τονίζει πως το μέλλον είναι αυτόνομη οδήγηση.

Advertisement
Advertisement

Σε νέο καθεστώς βαδίζει ο κόσμος της αυτοκίνησης, με τις αλλαγές να είναι ριζικές. Με την Κομισιόν να καταθέτει επίσημη πρόταση για κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035, και τους κατασκευαστές να ρίχνονται σε έναν αγώνα δρόμου για να προλάβουν τις εξελίξεις, είναι ευκολονόητο, πως σε λίγα χρόνια τίποτα δεν θα είναι όπως πριν.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της VW, Herbert Diess, οι τεράστιες αλλαγές στον αυτοκινητικό κόσμου δεν θα προκληθούν από την ηλεκτροκίνηση, αλλά από την αυτόνομη οδήγηση.

«Η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει τη βιομηχανία μας, όπως τίποτα άλλο στο παρελθόν», επισήμανε ο Diess, στο πλαίσιο της διεξαγωγής της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου, συμπληρώνοντας  πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ήταν μια διαδικασία πολύ πιο απλή απ’ αυτή που θα αφορά την «αυτονόμηση» των οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Υπενθυμίζεται πως η VW ποντάρει πολλά στην εξέλιξη του software, το οποίο χρίζει ως το βασικό πεδίο που θα της εξασφαλίσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Η μάρκα έχει δημιουργήσει ένα Project House στο Κέντρο Ανάπτυξής της όπου αναπτύσσει διάφορες εκδόσεις λογισμικού οι οποίες εφαρμόζονται σε έναν στόλο δοκιμαστικών οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα σημαντικότερα μοντέλα της Έκθεσης του Μονάχου με μια ματιά!

Advertisement

Το επόμενο διάστημα η VW θα παρουσιάσει νέες υπηρεσίες φόρτισης, αυτόνομης οδήγησης και δυνατότητες αναβάθμισης βασισμένες σε software, με τον πελάτη να μπορεί να προσθέτει χαρακτηριστικά εξοπλισμού ανάλογα με τις ανάγκες του.

Η εξέλιξη του λογισμικού αφορά και την ασφάλεια, στην οποία συμβάλλει το σύστημα επικοινωνίας Car2X. Αυτό χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που παρέχονται από άλλα οχήματα σε ακτίνα έως 800 μέτρα, επιπλέον των σημάτων από την υποδομή κυκλοφορίας, προειδοποιώντας τους οδηγούς για κινδύνους πολύ νωρίτερα από ό,τι ήταν δυνατόν στο παρελθόν. Τέλος, οι συγκεκριμένες προειδοποιήσεις θα προωθηθούν και σε άλλα μοντέλα που εξοπλίζονται με αυτή την τεχνολογία.

Advertisement

Τα μοντέλα της VW που θα παρουσιαστούν την επόμενη πενταετία θα εφοδιάζονται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να παρακολουθεί συνεχώς το όχημα, αλλά να είναι δυνητικά σε θέση να επέμβει), αλλά και επιπέδου 4 (αυτόνομη οδήγηση χωρίς εμπλοκή του οδηγού). Μακροπρόθεσμα, η μάρκα θα εγκαινιάσει τεχνολογία επιπέδου 5, με το αυτοκίνητο να εκτελεί πλήρη διαδρομή χωρίς οδηγό.

«Μέχρι το 2030, το 85% της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας θα αφορά τα αυτοκίνητα (ιδιωτικά ΙΧ και αυτοκίνητα για car sharing) και το υπόλοιπο 15% θα αφορά υπηρεσίες αστικής μετακίνησης με αυτόνομα οχήματα», πρόσθεσε ο Diess.

Advertisement

Οι δηλώσεις του επικεφαλής της VW έγιναν στον απόηχο των έντονων αντιδράσεων εκ μέρους της Greenpeace και της περιβαλλοντικής MKO Deutsche Umwelthilfe (DUH). Οι τελευταίες ανακοίνωσαν πως θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον των BMW, Mercedes και VW, αποδίδοντάς τους ευθύνες για την κλιματική αλλαγή.

Προτού εισέλθει στην Έκθεση, ο Diess ήρθε αντιμέτωπος με ομάδα ακτιβιστών και έγινε αποδέκτης των παραπόνων τους. Πολλά ΜΜΕ, όμως, χαρακτηρίζουν «παράλογη» την επίθεση στον ισχυρό άνδρα της VW, δεδομένου ότι καταβάλει επίμονες προσπάθειες για τον «εξηλεκτρισμό» της μάρκας και τον μετριασμό του οικολογικού της αποτυπώματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4: Εξελιγμένα συστήματα άνεσης για ένα σύγχρονο lifestyle
IAA 2021: Τα σημαντικότερα μοντέλα με μια ματιά!
Από το 2025 το αυτόνομο VW ID. Buzz στους δρόμους