Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

VW: Εκνευρισμός για τη μη κατάργηση της χρήσης λιγνίτη

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Πυρά κατά της G7 εξαπέλυσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, λέγοντας πως πρέπει να αποσυνδεθεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το λιγνίτη.

«Μαύρος καπνός» βγήκε από την πρόσφατη συνάντηση των ηγετών της G7 όσον αφορά τη θέσπιση ενός στόχου για την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030.

Οι παγκόσμιοι ηγέτες συμφώνησαν να επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην πράσινη ενέργεια και να υποβοηθήσουν τον αναπτυσσόμενο κόσμο μέσω χρηματοδότησης. Δεν προχώρησαν όμως σε κάποια δέσμευση ούτε για την κατάργηση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και κυρίως για τη χρήση λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Η αδράνεια των G7, σημειωτεόν δεν μετέχει η Κίνα που είναι από τους μεγαλύτερους αν όχι ο μεγαλύτερος ρυπαντής σε επίπεδο χώρας, προκάλεσε την αντίδραση του Διευθύνοντος Συμβούλου της VW, Herbert Diess, ο οποίος φαίνεται πως ήλπιζε σε διαφορετική έκβαση των συζητήσεων.

«Αυτό δεν είναι αρκετό. Το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Πρέπει να απομακρυνθούμε πιο γρήγορα από το λιγνίτη. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το κλειδί ώστε να πετύχουμε τους κλιματικούς στόχους για το 2030, όμως έχουν νόημα μόνο σε συνδυασμό με την πράσινη ενέργεια. Η κίνηση των EVs με ηλεκτρική ενέργεια από λιγνίτη είναι βλακεία», ανέφερε μεταξύ άλλων μέσω δημοσίευσής του στο Twitter.

Υπενθυμίζεται πως η VW έχει επικεντρωθεί πλήρως στην ηλεκτροκίνηση και μέχρι το τέλος της δεκαετίας έχει θέσει ως στόχο να λανσάρει 70 εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Ειδικότερα, όπως είχε αναφέρει ο Diess, μέχρι το 2030 οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών στην Ευρώπη θα είναι το 70% του συνολικού όγκου, και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Επιπροσθέτως, τον περασμένο Μάρτιο, στο πλαίσιο της Power Day, ο ισχυρός άνδρας του ομίλου είχε αναγγείλει την κατασκευή έξι εργοστασίων παραγωγής μπαταριών. Παράλληλα, έχει συνάψει συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες ενέργειας όπως είναι οι ΒP, Iberdola και Enel, με φόντο την ανάπτυξη και εγκατάσταση συνολικά 18.000 δημόσιων ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, έως τα μέσα της δεκαετίας.

Ο Diess, λοιπόν, θεωρεί πως, ενώ το VW Group επενδύει τεράστια ποσά στην πράσινη ενέργεια, οι παγκόσμιοι ηγέτες δεν «βιάζονται» ιδιαίτερα να δώσουν τη χαριστική βολή στον λιγνίτη.

Σημειώνεται πως οι ηγέτες της G7 αποφάνθηκαν πως τα εργοστάσια που χρησιμοποιούν άνθρακα ως πηγή ενέργειας θα υπαχθούν σε αυστηρά μέτρα και μέχρι το τέλος του χρόνου θα τερματισθεί η χρηματοδότηση των σχετικού τύπου μονάδων. Ακόμη, θα προσφέρουν βοήθεια στον αναπτυσσόμενο κόσμο για την απανθρακοποίηση του.

Στο ανακοινωθέν επαναλαμβάνεται η υπόσχεση των πλούσιων χωρών για αποταμίευση 100 δις δολαρίων ετησίως, υποβοηθώντας τις πιο αδύναμες να υιοθετήσουν την πράσινη ενέργεια. Λέγεται πως τα μέλη της G7 θα αυξήσουν τις συνεισφορές του, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν πληροφορίες για το ακριβές ύψος των ποσών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει το ID.4 που δώρισε η VW στο αστυνομικό τμήμα Αστυπάλαιας;
“Χυλόπιτα” του VW Group στους μνηστήρες της Lamborghini
H Audi ετοιμάζει τους δικούς της σταθμούς δημόσιας φόρτισης

 

.

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto