Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota RAV4: Premium ποιότητα, τεχνολογική υπεροχή

Ελλάδα 14:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota RAV4: Premium ποιότητα, τεχνολογική υπεροχή

ΝΕΑ

Toyota RAV4: Premium ποιότητα, τεχνολογική υπεροχή

ΝΕΑ

To πρώτο Toyota RAV4 υπήρξε ο πρωτοπόρος μιας τεράστιας αλλαγής στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και η νέα γενιά του SUV της ιαπωνικής εταιρίας συνεχίζει αυτή την μεγάλη παράδοση, παραμένοντας ένα σημείο αναφοράς για την κατηγορία του σε premium χαρακτηριστικά ποιότητας και κορυφαίας τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 90 το καταναλωτικό κοινό βρισκόταν μπροστά στο RAV4 της πρώτης γενιάς, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ποια φλέβα χρυσού είχε χτυπήσει η Toyota. Εκείνο το πρωτοποριακό για την εποχή του αυτοκίνητο άλλαξε μια για πάντα το τοπίο της σύγχρονης αυτοκίνησης, βρήκε δεκάδες μιμητές και οδήγησε στην σημερινή καθολική επικράτηση των SUV σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Η αποδοχή του από το κοινό υπήρξε άμεση και διατηρήθηκε σταθερή όλα αυτά τα χρόνια με αποτέλεσμα το RAV4 να έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 10 εκατομμύρια μονάδες, αποτελώντας πλέον μία παγκόσμια σταθερά όχι μόνο της συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά και του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στην πιο πρόσφατη γενιά του το νέο RAV4 έρχεται όχι μόνο να πάρει την σκυτάλη αλλά να κάνει και την δική του κούρσα, αναβαθμίζοντας την εικόνα του μοντέλου σε όλους τους τομείς, από την σχεδίαση έως το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο ολοκληρωμένο και ώριμο RAV4 που έχει βγει μέχρι στιγμής στην παραγωγή, με την πέμπτη πλέον γενιά του να έχει αποκτήσει πέραν όλων των άλλων και την αύρα ενός premium μοντέλου, με ποιότητα και ανέσεις ανώτερης κατηγορίας και πανταχού παρούσα την σταθερή επιδίωξη της Toyota για αυτοκίνητα που αντέχουν στο χρόνο χωρίς προβλήματα.

Advertisement
Advertisement

Η νέα σχεδίαση του αμαξώματος διακρίνεται για την πληθωρική του προσωπικότητα η οποία επιβάλλεται με την παρουσία του και δημιουργεί μία έντονη αίσθηση υπεροχής σε όσους το αντικρίζουν. Στοιχεία όπως η δυναμική μάσκα με τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα και την μεγάλα εισαγωγή αέρα, προσδίδουν έναν ιδιαίτερα σύγχρονο χαρακτήρα στο αμάξωμα. Οι ακμές και οι γωνίες στο πλάι του αμαξώματος τονίζουν ακόμα περισσότερο την μοντέρνα σχεδίαση ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται ιδανικά στο πίσω μέρος όπου η κλίση της οροφής, τα φωτιστικά σώματα και η διπλή εξάτμιση προσδίδουν και έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

Το μήκος του παραμένει στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη γενιά, στα 4,6 μέρα, ενώ είναι χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά έτσι ώστε να αποκτήσει καλύτερη αεροδυναμική. Όμως έχουν μειωθεί οι πρόβολοι εμπρός και πίσω και έχει αυξηθεί ο μεταξόνιο κατά 10 χιλιοστά, στα 2,69 μέτρα, στοιχεία που μεταφράζονται σε σημαντική αύξηση των χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές, που πλέον βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους.

Advertisement

Στο σαλόνι του νέου RAV4 θα βολευτούν άνετα έως και 5 επιβάτες με σημαντικό “αέρα” πάνω από τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φθάνοντας στα 580 λίτρα, τα οποία μπορούν να αυξηθούν ακόμα παραπάνω χάρη στην δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται σε αναλογία 60:40.

Advertisement

Εξίσου σύγχρονη και μοντέρνα είναι και η σχεδίαση του σαλονιού, με την Toyota να επιμένει στην κορυφαία εργονομία και να εστιάζει σε πιο ουσιαστικούς τομείς όπως τα εξαιρετικά υλικά που επιλέγει για την κατασκευή του ταμπλό, την απίστευτης ποιότητας συναρμολόγηση και την εξασφάλιση ενός πλούσιου πακέτου ψηφιακού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση.

Ο διακριτικός σχεδιασμός ακολουθεί πιο μίνιμαλ γραμμές, με την ψηφιακή ταυτότητα του αυτοκινήτου να εντοπίζεται κυρίως στον πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών και πληθώρα πληροφοριών που παρέχονται στον οδηγό χωρίς να αποσπούν την προσοχή του.

Advertisement

Η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι 8 ιντσών και βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά στην κονσόλα, διαθέτοντας εκτός από υψηλή ανάλυση και ένα πολύ τακτοποιημένο και εύκολο στην χρήση του user interface έτσι ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός στην επιλογή της εκάστοτε λειτουργίας. Η θέση οδήγησης είναι πλέον καλύτερα τοποθετημένη για πιο σπορ αίσθηση στην οδήγηση ενώ από τις παροχές της Toyota δεν λείπουν και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα καθώς και οι διάσπαρτες θύρες USB για φόρτιση κινητών συσκευών.

Όσο για τον εξοπλισμό, η Toyota τοποθετεί σε όλα της τα υβριδικά μοντέλα στάνταρ την “ομπρέλα” συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Toyota Safety Sense, το οποίο αποτελείται από το σύστημα Υποβοήθησης Yποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Trace Assist), Full-range Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης (Lane Departure Alert), Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας Προβολέων (Automatic High Beam), Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist), Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (Pre-Collision System).

Η εξέλιξη που έχει επέλθει στην σχεδίαση και στο ψηφιακό υπόβαθρο του νέου Toyota RAV4 αντανακλάται και στα μηχανικά του μέρη. Εκεί ως βάση χρησιμοποιείται η σύγχρονη πλατφόρμα GA-K, η οποία διαθέτει ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους, κάτι που χαρίζει στο RAV4 μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά και έναν πολύ πιο άνετο και πολιτισμένο χαρακτήρα για τους επιβάτες.

Βελτιωμένα και αναβαθμισμένα είναι και όλα τα υπόλοιπα συστήματα του νέου RAV4, από τα φρένα και τις αναρτήσεις μέχρι το σύστημα διεύθυνσης το οποίο έχει πλέον ακόμα πιο ακριβή αίσθηση. Όλα αυτά δημιουργούν ένα απολαυστικό στην οδήγηση σύγχρονο SUV, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά άνεσης χάρη στον πολύ χαμηλό θόρυβο και δυναμικό χαρακτήρα που εκφράζεται μέσα από την απόλυτα ισορροπημένη ανάρτηση η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η Toyota συνεχίζει να επενδύει στην υβριδική τεχνολογία, την οποία έχει φθάσει πλέον στην απόλυτη κορύφωση της εξέλιξής της. Έτσι εκτός από τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με τους 175 ίππους, η αιχμή του δόρατος για το μοντέλο είναι η υβριδική έκδοση, με το κλασικό self charging σύστημα της Toyota.

Ένα σύστημα που βρίσκεται εδώ στην τέταρτη και πιο ολοκληρωμένη μορφή του, με την συνδυαστική ισχύ του βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και του ηλεκτροκινητήρα (δύο στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης) να φθάνει στους 222 ίππους με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,7 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 128 gr/km.

Το κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση είναι το e-CVT της Toyota το οποίο σε αυτή την γενιά είναι σημαντικά αναβαθμισμένο έτσι ώστε να αποδίδει πιο γρήγορα την ισχύ έχοντας παράλληλα και μειωμένες τριβές κατά 25% ώστε να μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων.

Υπάρχει επίσης μία νέα κεντρική μονάδα ελέγχου AWD Intergrated Management (ΑΙΜ), η οποία είναι υπεύθυνη για την συνεργασία των δύο ηλεκτροκινητήρων έτσι ώστε να μπορούν να αλλάζουν την κατανομή της ροπής από 100:0 έως 20:80 εμπρός-πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του δρόμου στην οποία κινείται το αυτοκίνητο.

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι νικελίου-υδριδίου, χωρητικότητας 6,5 Ah, και σύμφωνα με την Toyota είναι κατά 11% ελαφρύτερη από την αντίστοιχη στο προηγούμενο μοντέλο. Λόγω του ότι είναι μικρότερη και πιο συμπαγής και χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα χωρίς να “κλέβει” ωφέλιμο χώρο από το σαλόνι. Το υβριδικό σύστημα του RAV4 εφοδιάζεται με 4 προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Eco, EV Mode (για καθαρά ηλεκτρική λειτουργία) και Trail, το οποίο κάνει χρήση ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού που είναι τοποθετημένο στο κέντρο και αυξάνει τις ικανότητες του αυτοκινήτου εκτός δρόμου.

Το εκσυγχρονισμένο υβριδικό περιβάλλον της Toyota διαθέτει επίσης και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, το οποίο φορτίζει διαρκώς την μπαταρία, κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Η Toyota προσφέρει έως 11 χρόνια εγγύηση αποκλειστικά για την υβριδική μπαταρία καθώς και την 6ετή πλήρη εγγύηση που απολαμβάνει κάθε όχημα της εταιρίας, για τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου.

Η δεύτερη εκδοχή της υβριδικής διάστασης της Toyota είναι το νέο RAV4 με plug-in υβριδικό σύστημα. Διαθέτει επίσης τον βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 306 ίππους, καθιστώντας το RAV4 PHEV την πιο ισχυρή έκδοση στην πορεία του μοντέλου. Η ισχύς αυτή το κάνει και το πιο γρήγορο στην ιστορία του RAV4 με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 6,0 δευτερόλεπτα.

Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει μέχρι και τα 75 χιλιόμετρα (στον αστικό κύκλο είναι έως και 98 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP), ενώ η κατανάλωση είναι μόλις 1,0 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 22 gr/km. Η μπαταρία των 18,1 kWh φορτίζει σε λιγότερο από 2,5 ώρες, ενώ εφοδιάζεται στάνταρ με την έξυπνη τετρακίνηση τελευταίας γενιάς της Toyota.

Συνοψίζοντας, το νέο Toyota RAV4 δικαιολογεί στον μέγιστο βαθμό την ηγετική θέση που έχει κερδίσει στην παγκόσμια αγορά των SUV, όντας ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από ποιότητα, premium χαρακτηριστικά οδήγησης και ένα τεχνολογικό πακέτο που αναδεικνύει την υβριδική κίνηση ως μία βιώσιμη και πολύ ελκυστική επιλογή, χωρίς το άγχος της φόρτισης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η Toyota κρατά ζωντανό και ακμαίο τον “βασιλιά” της κατηγορίας, δημιουργώντας ένα απολαυστικό και άκρως αποτελεσματικό αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή. Και μαζί ένα όχημα το οποίο συνοδεύεται από μοναδικές εγγυήσεις και την μακρά παράδοση της ιαπωνικής εταιρίας σε ότι αφορά την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της. Το Toyota RAV4 ήταν και παραμένει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του και το μέτρο σύγκρισης για όσους θέλουν την κορυφαία επιλογή στα σύγχρονα SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid με 306 ίππους και κατανάλωση 1 lt/100 χλμ
Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition
10 εκατομμύρια πωλήσεις για το Toyota RAV4