Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid με 306 ίππους και κατανάλωση 1 lt/100 χλμ

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Η νέα ναυαρχίδα των υβριδικών Toyotaείναι το πιο ισχυρό RAV4, με 306 ίππους, κατανάλωση καυσίμου 1,0 λίτρο/100 χλμ km, εκπομπές ρύπων 22 g / km (WLTP) και έως 75 χλμ αυτονομία σε λειτουργία EV.

Το νέο Toyota RAV4 Plug-in τοποθετείται στην κορυφή της οικογένειας RAV4 και των υβριδικών μοντέλων της Toyota.

Η Ιαπωνική εταιρία εφάρμοσε την τεχνογνωσία υβριδικής τεχνολογίας για να δημιουργήσει ένα όχημα, που δεν είναι μόνο ισχυρό αλλά ξεπερνά όλους τους ανταγωνιστές του όσον αφορά τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου. Οι τιμές στους δύο αυτούς τομείς δείχνουν 22 g CO2 και κατανάλωση 1 lt / 100χλμ. Το RAV4 λειτουργεί ως ένα ηλεκτρικό όχημα. Η λειτουργία EV είναι προεπιλεγμένη και το SUV μπορεί να καλύψει περίπου 98 χιλιόμετρα (αστική οδήγηση κύκλος City WLTP) με πλήρη φόρτιση μπαταρίας, ενώ φτάνει την ταχύτητα των 135 χλμ, χωρίς παρέμβαση από τον υβριδικό κινητήρα.

Όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, η ικανότητα του κινητήρα 2.500 κ.εκ. εξασφαλίζει ότι η απόδοση (185 ίπποι) παραμένει κορυφαία στην κατηγορία. Η φόρτιση της μπαταρίας είναι απλή και ασφαλής και μπορεί να επιτευχθεί σε 2,5 ώρες χρησιμοποιώντας σύνδεση 230 V / 32 A. Πέρα από την εξελιγμένη τεχνολογία του κινητήρα, το RAV4 Υβριδικό Plug-in, διατηρεί όλες τις ιδιότητες που έχουν κάνει την πέμπτη γενιά RAV4 επιτυχημένη όπως: Το χαμηλό κέντρο βάρους και της υψηλής ακαμψίας του αμαξώματος την πλατφόρμα Toyota GA-K αλλά και την AWD-i τετρακίνηση.

RAV4 με διπλό DNA

Με το νέο RAV4 Plug-in, η Toyota δημιούργησε ένα όχημα με διπλό DNA. Από την μία πλευρά ένα αυτοκίνητο που έχει δυνατότητες ηλεκτροκίνησης αλλά μπορεί επίσης να λειτουργήσει με υβριδική ηλεκτρική ισχύ.

Η Toyota αξιοποίησε την εμπειρία της από τις δύο γενιές του Prius Plug-in με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του όσον αφορά την αυτονομία, τις εκπομπές CO 2 και την απόδοση καυσίμου. Αυτό επετεύχθη με την χρήση μεγαλύτερης μπαταρίας υψηλής τάσης με έναν πιο ισχυρό κινητήρα και μετατροπέα για να αποκτήσει σημαντικά περισσότερη ισχύ, καθώς και τη δυνατότητα κάλυψης πολύ μεγαλύτερων αποστάσεων και ταξιδιού υψηλών ταχυτήτων σε ηλεκτρική λειτουργία.

Η συνδυασμένη ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα και το μοτέρ Dynamic Force 2,5 λίτρων, είναι 306 ίπποι (38% περισσότερο από το RAV4 Hybrid) επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ σε 6 δευτερόλεπτα (2,1 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το υβριδικό). Στην ηλεκτρική  λειτουργία, η απόδοση είναι συγκρίσιμη με ένα μοντέλο βενζίνης 2,0 λίτρων, με επιτάχυνση 0-100 σε 10 δευτερόλεπτα.

Νέο υβριδικό σύστημα με αναβαθμίσεις 

Το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει έναν κορυφαίο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης και είναι το πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς RAV4 και το πιο ισχυρό υβριδικό της Toyota. Είναι επίσης μοναδικό στην κατηγορία του όπου η ηλεκτροκίνηση είναι η προεπιλογή. Ο θερμικός κινητήρας δεν παρεμβαίνει, δίνοντας στον οδηγό την ελευθερία να καλύψει περίπου 75 χλμ (WLTP) και να αναπτύξει ταχύτητες έως 135 χλμ κατάλληλες για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Επιπλέον κατά την οδήγηση City WLTP, η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 98 χλμ.

 

 

Υπάρχει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, με ενεργειακή χωρητικότητα αυξημένη στα 18,1 kWh. Βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, βοηθά στη μείωση του κέντρου βάρους και δεν «κλέβει» χώρο από την καμπίνα ή το πόρτ μπαγκαζ. Οι συστοιχίες των μπαταριών ψύχονται από το σύστημα κλιματισμού του οχήματος, κάτι που βοηθά στη διατήρηση της ηλεκτρικής απόδοσης του αυτοκινήτου. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας παράγει 134 kW (σε σύγκριση με 88 kW στο RAV4 Hybrid), ενώ η απόδοση του πίσω κινητήρα είναι αμετάβλητη στα 40 kW.Το RAV4 Plug-in διαθέτει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: Λειτουργία EV (ηλεκτρικό όχημα), Λειτουργία HV (υβριδικό όχημα), Αυτόματη λειτουργία HV / EV και Λειτουργία φόρτισης.

Ο οδηγός έχει την ευελιξία να χρησιμοποιεί τη λειτουργία HV για να ξεκινήσει το ταξίδι του, αλλάζοντας σε οδήγηση EV για να μεγιστοποιήσει την απόδοση όταν είναι απαραίτητο, για παράδειγμα, όταν μπαίνει σε αστική περιοχή. Στην αυτόματη λειτουργία EV / HV, το υβριδικό σύστημα θα τεθεί αυτόματα σε ενέργεια όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, για παράδειγμα σε απότομη, ξαφνική επιτάχυνση. Η επιστροφή στην ηλεκτροκίνηση επανέρχεται αμέσως μετά. Η λειτουργία φόρτισης μπαταρίας βοηθά στην επαναφορά του ποσοστού ηλεκτρισμού όταν το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό για τη λειτουργία EV, αντλώντας ισχύ από τον κινητήρα.

Απουσία θορύβων και δονήσεων

Όπως είναι αναμενόμενο έχουν ληφθεί πολυάριθμα μέτρα για τη μείωση των επιπέδων θορύβου και κραδασμών στην καμπίνα, αλλά και για επίτευξη αθόρυβης απόδοσης από το plug-in υβριδικό σύστημα.

 

Για παράδειγμα, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να υπάρχουν λιγότεροι συντονισμοί από τα γρανάζια. Τα ίδια τα γρανάζια έχουν γυαλισμένες επιφάνειες δοντιών για πιο ομαλή και πιο ήσυχη λειτουργία. Ένα σύστημα αποσβεστήρων μειώνει τις δονήσεις κατά την εκκίνηση. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί μειώνονται από την πρόσθετη μόνωση και τη χρήση ακουστικού γυαλιού για το παρμπρίζ και τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα.

Ευχαρίστηση στην οδήγηση

Ο δυναμικός χαρακτήρας του RAV4 Plug-in βασίζεται στην πλατφόρμα GA-K εκμεταλλευόμενος το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Χάρη στη διάταξη του κινητήρα και, ιδιαίτερα, τη θέση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει. Αυτό ενισχύει το χειρισμό και τη σταθερότητα του οχήματος. Η πλατφόρμα GA-K προσθέτει επίσης τα πλεονεκτήματα του ελαφρού βάρους και της υψηλής ακαμψίας του αμαξώματος. Το RAV4 Plug-in χρησιμοποιεί την πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια με το υβριδικό μοντέλο, ρυθμισμένο για άνεση στην οδήγηση. Λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους και της υψηλής ακαμψίας του σώματος, η ανάρτηση δεν χρειάζεται να είναι πιο σκληρή για να επιτευχθεί η επιθυμητή δυναμική απόδοση.

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Όλες οι εκδόσεις του RAV4 Plug-in είναι εξοπλισμένες με AWD-i, το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης της Toyota, όπως αυτό του RAV4 Hybrid. Το AWD-i χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 40 kW στον πίσω άξονα, προσφέροντας στο αυτοκίνητο την αναμενόμενη απόδοση τετρακίνησης ενός SUV, αλλά χωρίς κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με ένα μηχανικό σύστημα. Λειτουργεί όταν το όχημα βρίσκεται στην προεπιλεγμένη λειτουργία EV ή στην HV, με την υποστήριξη από τον υβριδικό κινητήρα όταν απαιτείται.

 

 

Ο λόγος ροπής εμπρός / πίσω ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης, προσφέροντας καλύτερο χειρισμό και σταθερότητα σε ολισθηρό δρόμο και οδήγηση εκτός δρόμου, διατηρώντας το υβριδικό plug-in πιστό στον βασικό χαρακτήρα του RAV4. Το RAV4 Plug-in ενισχύει την απόδοσή του σε όλους τους τροχούς με το Trail Mode, ένα αυτόματο σύστημα κλειδώματος για το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που μπορεί να εμπλέξει ο οδηγός χρησιμοποιώντας ένα χειριστήριο ταμπλό. Αυτό εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε ολισθηρές και χαλαρές επιφάνειες και μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να διαπραγματευτεί πιο δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου. Ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει τις λειτουργίες NORMAL, ECO και SPORT.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Εξωτερικά, λίγες μόνο μικρές λεπτομέρειες διακρίνουν το RAV4 Plug-in από το υβριδικό αδελφό του. Υπάρχει μεταλλικό φινίρισμα εμπρός και πίσω πάνω από την πινακίδα, σκούρο χρώμιο με λεπτομέρειες στα φώτα και σκούρο φινίρισμα για την μπροστινή μάσκα. Η πίσω ποδιά είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα. Το σημείο φόρτισης κρύβεται στο πίσω δεξιά φτερό. Το RAV4 Plug-in μπορεί να εξοπλιστεί με μεγαλύτερους τροχούς 19 ιντσών και μεγαλύτερα ελαστικά. Έχουν σχεδίαση πέντε διπλών ακτίνων με φωτεινή αντίθεση και μαύρο φινίρισμα. Οι ζάντες 18 ιντσών του Mid grade έχουν σκούρο γκρι σχέδιο πέντε ακτίνων. Το plug-in μοντέλο εισάγει ένα νέο χρώμα αμαξώματος στο RAV4 Range: Το Emotional Red.

Εσωτερική διακόσμηση

Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με σπορ καθίσματα, επικαλυμμένα με σκούρο γκρι ύφασμα με κόκκινες ραφές. Η έκδοση Style έχει δίχρωμο κόκκινο και σκούρο γκρι συνδυασμό υφάσματος και συνθετικού δέρματος.

 

 

Στο συνδυασμό στην οθόνη οργάνων του οδηγού, η ένδειξη θερμοκρασίας νερού έχει αντικατασταθεί με οθόνη στάθμης μπαταρίας. Στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών προστέθηκε επίσης ειδικό υβριδικό περιεχόμενο plug-in. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα γίνεται εύκολη με τις πίσω πόρτες να έχουν ευρύ άνοιγμα και μειωμένη απόσταση μεταξύ του σημείου του ισχίου και του περβαζιού.

Χαρακτηριστικά εξοπλισμού

Το RAV4 Plug-in εισάγει νέες δυνατότητες εξοπλισμού και επιλογών που ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σημερινών πελατών για πιο εξελιγμένη συνδεσιμότητα, άνεση και ευκολία. Συγκεκριμένα, παρέχεται μια πρίζα 230 V / 150 W ως στάνταρ. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία κινητών συσκευών, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείτε για την απόδοση της μπαταρίας. Μπορούν επίσης να συνδεθούν ηλεκτρικές οικιακές συσκευές 150 W ή λιγότερο, για παράδειγμα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια διακοπής ρεύματος. Υπάρχουν επίσης πρίζες 12V στην καμπίνα και χώρος φόρτωσης και υποδοχές Aux / USB για σύνδεση smartphone και συσκευών αναπαραγωγής μουσικής. Άλλες τυπικές λειτουργίες περιλαμβάνουν το τελευταίο σύστημα πολυμέσων Toyota, με ενσωμάτωση smartphone που χρησιμοποιούν Apple CarPlay ή Android Auto.

Toyota Safety Sense

Ως στάνταρ, το νέο RAV4 Plug-in επωφελείται από την τελευταία γενιά Toyota Safety Sense και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Σχεδιασμένα για να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχημάτων, προειδοποιούν τον οδηγό για κινδύνους και, εάν είναι απαραίτητο, παρέχουν υποστήριξη φρεναρίσματος για να αποφευχθεί η πρόσκρουση ή να μειωθεί η ένταση εάν μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Εκτός από την ανίχνευση οχημάτων στο δρόμο μπροστά, το σύστημα προ-σύγκρουσης (PCS) μπορεί επίσης να αναγνωρίσει τους πεζούς στην οδήγηση τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς και τους ποδηλάτες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) είναι επίσης πιο εξελιγμένο στη λειτουργία του, σε συνεργασία με το Road Sign Assist (RSA) για αυτόματη επαναφορά της ταχύτητας του οχήματος σύμφωνα με τις αλλαγές στο όριο ταχύτητας. Ο συνδυασμός Lane Departure Alert και Lane Tracing Assist συμβάλλει στη διατήρηση του RAV4 στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, παρέχοντας ηχητική ειδοποίηση ή δόνηση του τιμονιού εάν ανιχνεύει απόκλιση χωρίς τη χρήση των δεικτών στροφής και, στη συνέχεια, εφαρμόζει βοήθεια διεύθυνσης εάν είναι απαραίτητο για να βοηθήσει στην επιστροφή του οχήματος στη σωστή πορεία του. Η απόδοση αναγνώρισης και ελέγχου βελτιώθηκε, έτσι ώστε η βοήθεια να παρέχεται επίσης μέσω απαλών στροφών, καθώς και σε ευθείες οδούς. Εκτός από τα σημάδια λωρίδας στην επιφάνεια του δρόμου, το Lane Departure Alert μπορεί επίσης να αναγνωρίσει τα περιθώρια του δρόμου.

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto