Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota RAV4: Πιο εξελιγμένο από ποτέ

Ελλάδα 4:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota RAV4: Πιο εξελιγμένο από ποτέ

ΝΕΑ

Toyota RAV4: Πιο εξελιγμένο από ποτέ

ΝΕΑ

Το αυτοκίνητο που άλλαξε την ροή της ιστορίας στην αυτοκίνηση επιστρέφει στην πέμπτη γενιά του, με την πιο εξελιγμένη μορφή του υβριδικού συστήματος της Toyota. Το νέο RAV4, ειδικά στις υβριδικές του εκδόσεις, είναι η απόλυτη έκφραση του πνεύματος της ιαπωνικής εταιρίας και μία ηγετική τεχνολογική δήλωση για τα χρόνια που έρχονται.

Advertisement
Advertisement

Η περίοδος στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ήταν μία από τις πιο δημιουργικές στην ιστορία της Toyota. Από τη μια, το 1994 παρουσίασε την πρώτη γενιά του RAV4, μία εκπληκτική ιδέα για την εποχή της, που στην πορεία του χρόνου άλλαξε το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οδηγώντας στην κυριαρχία των SUV όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Και τρία χρόνια αργότερα, το 1997 παρουσίασε το πρώτο υβριδικό μοντέλο ευρείας παραγωγής. Άλλη μία πρωτοποριακή κίνηση για τα δεδομένα της εποχής, και δείγμα της ισχυρής τεχνολογικής υπεροχής της Toyota, που τόλμησε τόσο νωρίς να φέρει στην αγορά μία τόσο προωθημένη τεχνολογία.

Φθάνοντας στις μέρες μας, οι δρόμοι των δύο αυτών κορυφαίων στιγμών στην ιστορία της Toyota σμίγουν και πάλι σε μία ιδανική συγκυρία. Το RAV4 έφθασε αισίως στην πέμπτη γενιά του, έχοντας μεγαλώσει σε διαστάσεις και status και έχοντας αναβαθμίσει συνολικά το τεχνολογικό και σχεδιαστικό του επίπεδο. Και η υβριδική τεχνολογία της Toyota βρίσκεται και αυτή στην τέταρτη και πιο εξελιγμένη εκδοχή της, έχοντας πίσω της πάνω από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί σε όλο τον κόσμο, το 90% των οποίων συνεχίζουν να κινούνται χωρίς προβλήματα, δείγμα της μοναδικής αξιοπιστίας που χαρακτηρίζει το DNA κάθε αυτοκινήτου με τα σήματα της Toyota.

Advertisement
Advertisement

Συνάντηση κορυφής λοιπόν της μακράς εξελικτικής πορείας της Toyota στο νέο RAV4 Ηybrid AWD-i, εκεί όπου η self charging υβριδική τεχνολογία βρίσκει τον καλύτερο εκφραστή της και ίσως την πιο ολοκληρωμένη μορφή της. Το νέο RAV4 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας GA-K, η οποία είναι πιο ελαφριά αλλά την ίδια στιγμή έως και 57% πιο στιβαρή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το πλαίσιο αυτό εξασφαλίζει παράλληλα ιδανική κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες και πιο χαμηλό κέντρο βάρους, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική συμπεριφορά.

Εμφανισιακά το νέο RAV4 είναι το πιο ξεχωριστό στην μακρόχρονη πορεία του μοντέλου με ένα πολύ μοντέρνο σχήμα και έντονες ακμές στο εμπρός μέρος και στο πλάι που δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δυναμικό χαρακτήρα. Το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από τις κλασικές αξίες της Toyota με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά, την άψογη εργονομία και το τέλειο φινίρισμα να παίζουν και εδώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Υπάρχει η αναμενόμενη στροφή σε ένα πιο ψηφιακό περιβάλλον τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην εξαιρετικής ανάλυσης οθόνη των πολυμέσων, ενώ και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι σε κορυφαία επίπεδα με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα που ξεκινά από τα 580 λίτρα.

Advertisement

Όσο για τον εξοπλισμό, η Toyota τοποθετεί σε όλα της τα υβριδικά μοντέλα στάνταρ την “ομπρέλα” συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Safety Sense, η οποία αποτελείται από το σύστημα Υποβοήθησης Yποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Trace Assist), Full-range Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης (Lane Departure Alert), Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας Προβολέων (Automatic High Beam), Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist), Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (Pre-Collision System).

Το υβριδικό σύστημα που διαθέτει το νέο RAV4 Hybrid AWD-i είναι στην πιο εξελιγμένη του μορφή, και απαρτίζεται από τρεις κινητήρες, έναν βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ένας 4κύλινδρος των 2,5 λίτρων με απόδοση 185 ίππων και με πολύ εξελιγμένη σχεδίαση καθώς διαθέτει διπλό κύκλωμα ψεκασμού (άμεσου και έμμεσου), λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Αtkinson με σχέση συμπίεσης 14,0:1, έχει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο πολύ υψηλός δείκτης θερμικής απόδοσης που φθάνει το 41%.

Advertisement

Με τον βενζινοκινητήρα συνεργάζονται δύο ηλεκτροκινητήρες (ή μόνο ένας στην δικίνητη έκδοση), με απόδοση 120 και 54 ίππων αντίστοιχα. Ο πρώτος βρίσκεται στον εμπρός άξονα ενώ ο δεύτερος αναλαμβάνει να κινήσει τους πίσω τροχούς στην τετρακίνητη έκδοση. Η συνδυαστική απόδοση και των τριών φθάνει τους 222 ίππους, στοιχείο που εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο τετρακίνητο υβριδικό RAV4 με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 8,1 sec. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης: μόλις 5,6 lt/100 km την ίδια στιγμή που οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 128 και 133 gr/km για την τετρακίνητη έκδοση και με βάση τις προδιαγραφές WLTP.

Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός εξελιγμένου κιβωτίου e-CVT με σημαντικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας , μειωμένες απώλειες κατά 25% και προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα του εξελιγμένου υβριδικού συστήματος. Χάρη στη νέα κεντρική μονάδα ελέγχου AWD Intergated Management (AIM) με τις πολύ εξελιγμένες δυνατότητες παραμετροποίησης της λειτουργίας διαφόρων υποσυστημάτων του αυτοκινήτου, οι δύο ηλεκτροκινητήρες μπορούν να αλλάζουν την κατανομή της ροπής από 100:0 έως 20:80 εμπρός-πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του δρόμου στην οποία κινείται το αυτοκίνητο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ροπή που αναπτύσσει στον πίσω άξονα ο ηλεκτροκινητήρας φτάνει τα 1.300 Nm, τα οποία αποδίδονται σχεδόν στιγμιαία και εξασφαλίζουν άμεση απόκριση και μοναδικές δυνατότητες για αποφυγή εμποδίου στις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.

Advertisement

Η μπαταρία είναι νικελίου υδριδίου μετάλλου, χωρητικότητας 6,5 Ah, είναι κατά 11% πιο ελαφριά και πιο κόμπακτ από εκείνη της προηγούμενης γενιάς RAV4 Hybrid και είναι έξυπνα τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το υβριδικό σύστημα διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Normal, το Eco, το EV Mode (για καθαρά ηλεκτρική λειτουργία) και το Trail το οποίο κάνει χρήση ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού που είναι τοποθετημένο στο κέντρο και αυξάνει τις ικανότητες του αυτοκινήτου εκτός δρόμου. Παρέχεται επίσης και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, το οποίο φορτίζει την μπαταρία κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Toyota προσφέρει έως 11 χρόνια εγγύηση αποκλειστικά για την υβριδική μπαταρία και την 6ετή πλήρη εγγύηση που απολαμβάνει κάθε όχημα της εταιρίας, για τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου.

Συνοψίζοντας, με το νέο RAV4 Hybrid AWD-i η Toyota φέρνει την self charging υβριδική της τεχνολογία σε νέα ύψη απόδοσης και λειτουργικότητας, δημιουργώντας ένα πραγματικό σημείο αναφοράς για την κατηγορία του. Γνήσιο τέκνο της φιλοσοφίας της Toyota σε ότι αφορά τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής και η αξιοπιστία, βάζει την υβριδική τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού, εξασφαλίζοντας κορυφαία οικονομία και περιορισμένους ρύπους χωρίς όμως το άγχος της φόρτισης και της αυτονομίας. Οι δύο από τις κορυφαίες στιγμές της Toyota των τελευταίων δεκαετιών, το RAV4 και η το υβριδικό σύστημα, σμίγουν και πάλι στην υψηλότερη μέχρι σήμερα έκφρασή τους, δείχνοντας με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι όχι μόνο το παρόν αλλά και το μέλλον τους ανήκουν δικαιωματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid με 306 ίππους και κατανάλωση 1 lt/100 χλμ
Ένα Toyota RAV4 που μοιάζει σαν αμερικάνικο SUV των 90s
Test: Toyota RAV4 2.5 lt. Hybrid AWD-i