Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Toyota RAV4 2.5 lt. Hybrid AWD-i

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Ο «βασιλιάς» την κατηγορίας των SUV έρχεται στη νέα του γενιά φέρνοντας μαζί του την πιο ισχυρή και παράλληλα, πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου, υβριδική έκδοση της ιστορίας του.

Πριν από ακριβώς 25 χρόνια η Toyota παρουσίαζε το πρώτο RAV4 της ιστορίας, δημιουργώντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία στην αυτοκίνηση, αυτή των Sport Utility Vehicles ή απλώς «SUV» όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Με το πέρασμα των ετών το RAV4 σημείωσε αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία, φθάνοντας στο σημείο να αποτελεί το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο του είδους σε όλο τον πλανήτη. Στη χώρα μας, το RAV4 έχει ακολουθήσει μια αντίστοιχη εμπορική πορεία, αν και στην πλέον πρόσφατη γενιά του η διάθεσή του κυρίως με μοτέρ άνω των 2.0 lt., είχε ως αποτέλεσμα οι αγοραστές του μοντέλου να στραφούν προς άλλες, πιο compact λύσεις, μεταξύ των οποίων και το Toyota C-HR. Ωστόσο, η άφιξη στην ελληνική αγορά της νέας, 5ης γενιάς του RAV4 δεν παύει να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό νέο, ιδίως από τη στιγμή που στη γκάμα υπάρχει και η πιο ενδιαφέρουσα υβριδική έκδοση της δοκιμής μας.

Ισχυρό υβριδικό σύστημα με «οικολογική» τετρακίνηση

Για την Hybrid έκδοση του Toyota RAV4 η ιαπωνική φίρμα έχει ετοιμάσει την 4η γενιά του υβριδικού συστήματός της, η οποία συνδυάζει έναν 2.5λιτρο κινητήρα βενζίνης κύκλου Άτκινσον, με δύο ηλεκτροκινητήρες στην 4κίνητη έκδοση της δοκιμής μας (ένας τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω), αλλά και μια μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου, πιο compact και με χαμηλότερο βάρος συγκριτικά με την προηγούμενη. Σύμφωνα με την Toyota μια σειρά από επεμβάσεις στον κινητήρα, αλλά και τη δομή του υβριδικού συστήματος, έχουν ως αποτέλεσμα να προσφέρονται καλύτερες επιταχύνσεις από στάση, βελτίωση στην κατανάλωση, πιο ομαλή λειτουργία, αλλά και περισσότερος έλεγχος κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Η συνδυαστική απόδοση της ισχύος αγγίζει τους 222 ίππους, με τη ροπή του θερμικού κινητήρα να είναι 221 Nm στις 3.600 με 5.200 σ.α.λ. και των ηλεκτροκινητήρων, 202 Nm για τον εμπρός και 121 Nm για τον πίσω. Η ισχύς μεταφέρεται μέσω ηλεκτρονικού κιβωτίου μιας ουσιαστικά σχέσεως, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να μπορούν να διαμορφώσουν το μοίρασμά της από 100:0 μέχρι και 20:80 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχουν επίσης προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport και EV Mode, αλλά και το πρόγραμμα Trail, το οποίο μέσω και του αυτόματου μπλοκέ διαφορικού που διαθέτει το RAV4, προσαρμόζει τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος για κίνηση εκτός δρόμου.

Καλή απόδοση με καλύτερη κατανάλωση

Στην πράξη το υβριδικό σύστημα κίνησης του Toyota RAV4 κινεί χωρίς πολλά προβλήματα το ιαπωνικό SUV. Ο 2.5λιτρος κινητήρας παρέχει δύναμη και, σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες που εμπλέκονται άμεσα όταν απαιτείται, είναι σε θέση να προσφέρει στο υβριδικό RAV4 αρκετά καλές επιδόσεις. Από πλευράς λειτουργίας συνολικά ο κινητήρας παρά τον υψηλό κυβισμό του είναι πολιτισμένος, με τον οδηγό να απολαμβάνει και κάποιες στιγμές «ησυχίας» όταν το αυτοκίνητο κινείται μόνο ηλεκτρικά. Το αυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιώσει την απόκρισή του σε σχέση με το παρελθόν, όμως σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης συνεχίζει να κρατά ψηλά τις στροφές του μοτέρ μεταφέροντας θόρυβο στο εσωτερικό. Ωστόσο, χαρακτηριστικό στοιχείο του υβριδικού συστήματος του RAV4 συνεχίζει να αποτελεί η αποτελεσματικότητά του στο πεδίο της οικονομίας κίνησης, η οποία μάλιστα έρχεται σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι χωρίς να κινείστε συντηρητικά το υβριδικό Toyota RAV4 θα απαιτήσει 6.4 lt. βενζίνης ανά 100 km, ένα πολύ χαμηλό νούμερο με βάση τις διαστάσεις, το βάρος και την απόδοση του συστήματος. Φυσικά, και κινούμενο ακόμη πιο οικονομικά εντός πόλεως όπου εμπλέκεται περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας (και ανακτάται ενέργεια για την μπαταρία κατά την επιβράδυνση), η τιμή αυτή μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 6.0 lt/100 km.

Άνετο και απολύτως σταθερό στο δρόμο

Η Toyota «χτίζει» το νέο RAV4 πάνω στην νεότερη πλατφόρμα TNGA και ειδικότερα στη μεγαλύτερη εκδοχή της TNGA-K (ή σκέτο GA-K). Σύμφωνα πάντα με την ιαπωνική εταιρεία, η νέα πλατφόρμα έχει αυξήσει κατά 57% την στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, έχει συμβάλει στη μείωση του βάρους του και παράλληλα, έχει μειώσει και το κέντρο βάρος. Λόγω της νέας χωροταξίας της, η αναλογία βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα βρίσκεται στο 59:41, ενώ ακόμη και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ οριζοντίως ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, βοηθά στην καλύτερη κατανομή του βάρους μεταξύ των τροχών. Η ανάρτηση εκτός από τα εμπρόσθια Γόνατα ΜακΦέρσον, φέρει πλέον διπλά πίσω ψαλίδια, για να προσφέρει όσο το δυνατόν καλύτερη άνεση και σταθερότητα στο δρόμο.

Στην πράξη και οδηγώντας το νέο Toyota RAV4 αντιλαμβάνεσαι την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο πεδίο της άνεσης, με την ανάρτηση να φιλτράρει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, να εξασφαλίζει ένα άκρως ξεκούραστο ταξίδι. Παράλληλα, το RAV4 δε λέει όχι και σε μια πιο δυναμική οδήγηση, αφού το νέο πλαίσιο δείχνει τα πλεονεκτήματά του και μαζί με την ολικά βελτιωμένη ηλεκτρική κρεμαγιέρα δίνει στον οδηγό ένα αίσθημα σιγουριάς όταν οδηγεί πιο γρήγορα σε μια «σφιχτή» διαδρομή. Οι κλίσεις από το αμάξωμα υπάρχουν, όμως δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να φοβίζουν, ενώ η άμεση λειτουργία της «οικολογικής» τετρακίνησης φροντίζει για την ισχυροποίηση περαιτέρω των ορίων πρόσφυσης. Εκτός δρόμου, το Toyota RAV4 έρχεται για να δείξει έναν χαρακτήρα που δεν φοβάται να «λερωθεί», όντας άκρως αποτελεσματικό στο πατημένο χώμα. Σε μια πιο πιο απαιτητική off road διαδρομή, η επιλογή του «Trail» (ηλεκτρονικό σύστημα που προσομοιώνει τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικού) από τα οδηγικά set-up του αυτοκινήτου διευρύνει τις δυνατότητες κίνησής του.

Πιο δυναμικό σχεδιαστικά από κάθε άλλη φορά

Εμφανισιακά το νέο Toyota RAV4 επενδύει σε μια νέα σχεδίαση που το καθιστά σαφώς πιο δυναμικό από οποιοδήποτε προηγούμενο RAV4 της ιστορίας. Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι διαστάσεις είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πριν σε ό,τι αφορά στο μήκος (4,6 μέτρα, – 5 χλστ.), το ύψος για λόγους αεροδυναμικής έχει μειωθεί κατά 10 χλστ., το μεταξόνιο και το πλάτος έχουν αυξηθεί (κατά 30 και 10 χλστ. αντίστοιχα), ενώ παράλληλα έχουν μειωθεί οι πρόβολοι εμπρός-πίσω, φέρνοντας τους τροχούς πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος. Επιπλέον αυτών, το αμάξωμα φέρει λιγότερες καμπύλες από το παρελθόν, περισσότερες ακμές και άφθονα γλυπτά σχήματα, ώστε να τονίσει τον πιο «ψαγμένο» και παράλληλα δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ειδικά στο κομμάτι του δυναμισμού ξεχωρίζουν στο εμπρόσθιο τμήμα η τονισμένη μάσκα, τα σχετικά μεγάλα φώτα και ο προφυλακτήρας με ένθετο αλουμινίου α λα προστατευτική «ποδιά». Πάντως, μαύρα πλαστικά προστατευτικά συναντούμε και στους θόλους των τροχών, ενώ στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και την αλουμινένια επένδυση δίνει μια ακόμη νότα δυναμισμού.

Ακόμη καλύτερη ποιότητα-Άνεση χώρων

To εσωτερικό του Toyota RAV4 διαθέτει μια εργονομική, οριζόντια αισθητική, που στοχεύει σε κάθε περίπτωση στο να αναδείξει τον λειτουργικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φυσικά, η «ψηφιοποίηση» των εσωτερικών που βλέπουμε συνεχώς πλέον στην αυτοκίνηση έχει επηρεάσει και το θάλαμο του ιαπωνικού SUV, πριμοδοτώντας το με μια οθόνη αφής 8 ιντσών ψηλά στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και με έναν πίνακα οργάνων που διαθέτει μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του. Αμφότερες οι οθόνες προσφέρουν μια ευρεία και εύκολη απεικόνιση διαφόρων λειτουργιών και πληροφοριών, ενώ ειδικά στην κεντρική και για τους λάτρεις της παράδοσης, υπάρχουν και μπουτόν επιλογής κάποιων βασικών της μενού. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου RAV4 υιοθετεί μαλακά πλαστικά στο μέσο και άνω τμήμα του ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών που ικανοποιούν απόλυτα στην αφή, αλλά και σκληρά από εκεί και κάτω, που δεν επιδέχονται παραπόνων για το φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερα τοποθετημένη από πριν, όμως θα θέλαμε το κάθισμα να ρυθμιζόταν περισσότερο προς τα κάτω για να βόλευε ακόμη καλύτερα υψηλόσωμους επιβάτες. Σε κάθε περίπτωση πάντως η θέση είναι εποπτική και με πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, λόγω της χαμηλότερης τοποθέτησης (-15 χλστ.) του καπό. Κανένα παράπονο δεν έχουμε και για τις προσφερόμενες θήκες μικροαντικειμένων, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο και με σύστημα αυτόματης φόρτισης κινητού.

Στο πεδίο των χώρων το RAV4 τα καταφέρνει πολύ καλά. Έως και 5 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό, έχοντας αρκετό αέρα για τα γόνατα, τους ώμους και τα κεφάλια τους. Ευχάριστα τα νέα και στο χώρο αποσκευών, αφού η χωρητικότητα έχει αυξηθεί στα 580 lt. (+79 lt. συγκριτικά με το προηγούμενο) όντας από τις κορυφαίες στην κατηγορία, ενώ η πρακτικότητα ενισχύεται από την ύπαρξη μετακινούμενου δαπέδου και πίσω καθίσματος με πλάτη που ανακλίνεται και διαιρείται σε ποσοστό 60:40, ώστε να βολέψει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Συμπέρασμα

Το Toyota RAV4 έχει ωριμάσει και αυτό αν μη τι άλλο φαίνεται ξεκάθαρα στη νέα του γενιά. Το ιαπωνικό SUV είναι πιο δυναμικό, ποιοτικό, εργονομικό και πρακτικό από ποτέ, ενώ παράλληλα στην υβριδική του έκδοση συνδυάζει πετυχημένα την οικονομία κίνησης με την καλή απόδοση, σε ένα πακέτο που δίνει έμφαση στην άνεση των επιβατών του. Τιμολογιακά, με κόστος 35.900 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση και 38.650 ευρώ για την 4κίνητη έκδοση, το υβριδικό RAV4 είναι το πιο προσιτό υβριδικό –και όχι «ήπια» υβριδικό– SUV αυτών των διαστάσεων. Ο κινητήρας των 2.487 κ.εκ. δημιουργεί ένα φορολογικό «αγκάθι» (επιβαρύνεται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης), όμως τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν πολύ χαμηλά (μόλις 101 ευρώ/χρόνο).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 2.487 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 177 PS/6.000 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 22.5 kgm/3.600-5.200 rpm
Ισχύς εμπρός ηλεκτροκινητήρα: 120 PS
Ισχύς πίσω ηλεκτροκινητήρα: 54 PS
Ροπή εμπρός ηλεκτροκινητήρα: 20.6 kgm
Ροπή πίσω ηλεκτροκινητήρα: 12.3 kgm
Συνδυαστική ισχύς: 222 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Ηλεκτρονικό, 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 103 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 100,9 €
Βάρος: 1.650 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600/1.855/1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.690 mm
Χώρος αποσκευών: 580 lt
Τιμή: από 38.650€ (από 35.900€ για την προσθιοκίνητη έκδοση)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto