Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota: Νέες μπαταρίες και πλατφόρμα… Made in Europe

Ελλάδα 14:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota: Νέες μπαταρίες και πλατφόρμα… Made in Europe

ΝΕΑ

Toyota: Νέες μπαταρίες και πλατφόρμα… Made in Europe

ΝΕΑ

Η πλατφόρμα Ε3 θα χρησιμοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα ευρωπαϊκών εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Toyota. Υψηλά στην ατζέντα της εταιρείας και οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη.

Advertisement
Advertisement

Επίμονες είναι οι προσπάθειες που καταβάλλει η Toyota για την περαιτέρω εδραίωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου σε λίγα χρόνια θα κυριαρχούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο αυτό, η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζει αποκλειστικά για τη Γηραιά Ήπειρο μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα, η οποία θα είναι συμβατή με τα πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά προϊόντα της.

Η νέα αρχιτεκτονική θα ονομάζεται “E3” και ουσιαστικά θα αποτελεί ένα «μείγμα» στοιχείων από την παγκόσμια, συμπαγή πλατφόρμα GA-C (βλ. Prius, Corolla, C-HR) και την e-TNGA, η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά προϊόντα (βλ. bZ4X).

Advertisement
Advertisement

Η πλατφόρμα E3 θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να κατασκευάζει ένα ευρύ φάσμα εξηλεκτρισμένων προϊόντων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, αλλά και των «θέλω» των οδηγών.

Toyota bZ4X

Ειδικότερα, σε χώρες με υποανάπτυκτο δίκτυο υποδομών φόρτισης, θα διατίθενται κυρίως υβριδικά με βάση τους την Ε3, με τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά να αποτελούν μειονότητα.

«Ο ιδανικός τρόπος για τη μείωση του μεγαλύτερου ποσοστού εκπομπών άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι η χρήση κάθε “όπλου” στη “φαρέτρα” μας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, των plug-in υβριδικών, των ηλεκτρικών με μπαταρία και των ηλεκτρικών με κυψέλες καυσίμου», είχε αναφέρει πρόσφατα ο επικεφαλής του ινστιτούτου έρευνας της Toyota, Gill Pratt.

Advertisement

H Ε3 θα κατασκευάζεται από το δεύτερο μισό της τρέχουσας δεκαετίας στα εργοστάσια της μάρκας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία, τα οποία έχουν αναλάβει ήδη μεγάλο μέρος επί του συνολικού όγκου παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας.

Υποψηφιότητα για την υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας διεκδικούν οι υβριδικές εκδόσεις από την οικογένεια των Corolla, που πέρα από τους γνωστούς τύπους αμαξώματος –sedan, station wagon, hatchback –  θα στελεχώνεται και από την SUV εκδοχή Corolla Cross. Τέλος, δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και στη νέα, δεύτερη γενιά του C-HR.

Corolla Cross

Advertisement

Μην ξεχνάμε ότι οι full hybrid εκδόσεις αποτελούν τη μεγάλο, ανταγωνιστικό προσόν της Toyota, με τα σχετικού τύπου μοντέλα να γνωρίζουν σημαντική ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία θα συνεχίζουν να χαίρουν της εμπιστοσύνης των Ιαπώνων, με τους τελευταίους να μεριμνούν για τη συνεχή αναβάθμισή τους.

Μεγάλο «όπλο» για την επίτευξη του παραπάνω στόχου συνιστά η εξέλιξη μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη, οι οποίες θα ενσωματώνονται σε full hybrid μοντέλα από τα μέσα της δεκαετίας προσφέροντας «μεγαλύτερη απόδοση, μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης», σύμφωνα με τον επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης της μάρκας, Gerald Killman.

Μετά τα υβριδικά οι solid-state μπαταρίες της Toyota θα υιοθετηθούν και από τα αμιγώς ηλεκτρικά της προϊόντα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5
Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Toyota RAV4 (+τιμές)
Επίσημο: Toyota Yaris GR Sport