Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota bZ4X: Hγετική είσοδος και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota bZ4X: Hγετική είσοδος και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα

ΝΕΑ

Toyota bZ4X: Hγετική είσοδος και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα

ΝΕΑ

Το πολύ μοντέρνο SUV με την ονομασία bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota το οποίο συγκεντρώνει επάνω του την 25χρονη τεχνογνωσία της εταιρίας σε ένα όχημα με σύγχρονες σχεδιαστικές αντιλήψεις και έμφαση στην premium ποιότητα.

Advertisement
Advertisement

Μετά από δύο και πλέον δεκαετίες εμπλοκής με την υβριδική τεχνολογία και έχοντας αποκτήσει κυρίαρχη θέση στο παγκόσμιο στερέωμα σε αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα, η Toyota κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα, δημιουργώντας το πρώτο καθαρά ηλεκτρικό της μοντέλο.

Το bZ4X είναι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας υπο-μάρκας bZ της Toyota (από το “beyond Zero”) και αποτελεί μία ξεκάθαρη δήλωση της εταιρίας ότι θα μείνει παρούσα και στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων και στην ηλεκτρική εποχή, όπως έκανε το 1997 με το πρώτο Prius.

H γκάμα αυτής της νέας εποχής της Τoyota θα περιλαμβάνει μία σειρά από διάφορες προσεγγίσεις στις νέες μορφές κινητικότητας, προσφέροντας όλες τις επιλογές σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα, από υβριδικά έως και τεχνολογία υδρογόνου.

Advertisement
Advertisement

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία e-TNGA. H πλατφόρμα αυτή επιτρέπει στη νέας σχεδίασης μπαταρία να τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του οχήματος και αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου, κατεβάζοντας αρκετά χαμηλά και το κέντρο βάρους, επιτρέποντας παράλληλα και την σωστή κατανομή βάρους εμπρός και πίσω.

Η σχεδίαση του bZ4X είναι ιδιαίτερα μοντέρνα και δυναμική, συνδυάζοντας αρκετά από τα πρωτοποριακά στοιχεία ενός ηλεκτρικού μοντέλου με τις κλασικές γραμμές ενός SUV. Ένα νέο στοιχείο στην σχεδιαστική “γλώσσα” της Toyota είναι το εμπρός μέρος, με το σχήμα να παραπέμπει σε μαχητικό αεροσκάφος, διαθέτοντας λεπτούς προβολείς και αρκετές γωνίες και ακμές.

Advertisement

Από το πλάι διατηρεί τις βασικές χαρακτηριστικές γραμμές ενός SUV, με μεγάλους τροχούς 20 ιντσών που είναι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος και θόλους με προστατευτικά. Σε σχέση με το RAV4 είναι ελαφρά χαμηλότερο, έχει πιο κοντούς προβόλους και ένα μεταξόνιο που είναι κατά 160 χιλιοστά μακρύτερο από το κλασικό SUV της Τoyota. To αμάξωμα διαθέτει επίσης και πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα, κάτι που επιδρά θετικά στην αύξηση της αυτονομίας.

Advertisement

Στο εσωτερικό κυριαρχεί μία μίνιμαλ διάθεση με έμφαση στην ωραία αισθητική και στην χαλαρή ατμόσφαιρα. Η άνεση και η ευρυχωρία είναι στην πρώτη γραμμή των αναζητήσεων των σχεδιαστών της εταιρίας, θυμίζοντας περισσότερο ένα livign room και λιγότερο τον χώρο ενός αυτοκινήτου.

Το κομψό ταμπλό είναι χαμηλά τοποθετημένο ώστε να υπάρχει πλήρης ορατότητα του οδηγού προς όλες τις κατευθύνσεις, με την οθόνη των 7 ιντσών του πίνακα οργάνων αν είναι τοποθετημένη ακριβώς στο οπτικό του πεδίο. Οι χώροι για επιβάτες, χάρη και στο τεράστιο μεταξόνιο είναι πραγματικά μοναδικοί για τα δεδομένα του μεγέθους του, ενώ εξαιρετικός είναι και ο χώρος αποσκευών, στα 452 λίτρα.

Το bZ4X προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μία τετρακίνητο. Η πρώτη χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW ο οποίος αποδίδει 204 DIN hp και ροπή 265 Nm, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα160 km/h. Το τετρακίνητο (AWD) μοντέλο έχει μέγιστη ισχύ 217.5 DIN hp με ροπή 336 Nm. Η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια, ενώ η επιτάχυνση 0 – 100 km/h είναι ακόμα ταχύτερη, στα 7,7 δεύτερα. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης και λειτουργία “single pedal drive”.

Advertisement

Η τετρακίνητη έκδοση προέκυψε από την συνεργασία της Toyota με την Subaru, με αποτέλεσμα να υπάρχει η κορυφαία τεχνογνωσία και των δύο εταιριών στον τομέα. Η έκδοση αυτή διαθέτει ανεξάρτητα μοτέρ των 80 kW στον εμπρός και πίσω άξονα. Χάρη στο XMode το αυτοκίνητο διαθέτει αρκετά προγράμματα οδήγησης, έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες κίνησης (χιόνι, λάσπη, βαθύ χιόνι κ.λπ.) ενώ υπάρχει και η επιλογή Grip Contrl για ακραίες off road οδηγικές συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η Τoyota εκμεταλλεύεται στο έπακρο την 25 ετών τεχνογνωσία της στην εξέλιξη μπαταριών, υποσχόμενη για το bZ4X ελάχιστη μείωση της απόδοσης της μπαταρίας αναμένεται – γύρω στο 10% – μετά από 10 χρόνια οδήγησης, ή 240.000 km, όποιο συμβεί πρώτο.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι υψηλής πυκνότητας και έχει χωρητικότητα 71.4 kWh με την υπολογιζόμενη αυτονομία να είναι πάνω από 450 km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα θέρμανσης έτσι ώστε να διατηρείται η απόδοση της μπαταρίας σε θερμοκρασίες αρκετά κάτω του μηδενός χωρίς σημαντική απώλεια στην αυτονομία.

Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα φόρτισης με την συγκεκριμένη μπαταρία να μπορεί να φθάσει στο 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 30 λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή των 150 kW.

H συστοιχία μπαταριών της Τoyota είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη και διαθέτει πολλά συστήματα ασφαλείας και σωστής διαχείρισης της λειτουργίας της, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αξιοπιστία της και η απόδοσή της σε βάθος χρόνου. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Τoyota, η μπαταρία είναι υγρόψυκτη.

Μία ακόμα πρωτιά σε αυτοκίνητο της Τoyota είναι και η χρήση συστήματος steer-by-wire για το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο καταργεί την μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των εμπρός τροχών και την αντικαθιστά με ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα. Η κατάργηση της μηχανικής σύνδεσης έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως την απουσία κραδασμών από τα ελαστικά και τον δρόμο, ενώ ο οδηγός θα εξακολουθεί να έχει την απαραίτητη πληροφόρηση από τους τροχούς και την θέση τους τροχούς και την κατευθυντικότητα του οχήματος.

Μία εξίσου ενδιαφέρουσα τεχνολογική καινοτομία του bΖ4Χ είναι το ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμο και ένα ηλιακό πάνελ το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί στην οροφή. Αυτό συλλέγει ηλιακή ενέργεια και φορτίζει την μπαταρία με μηδενικό κόστος. Η Toyota υπολογίζει ότι μπορεί να αξιοποιήσει αρκετή ηλιακή ενέργεια στην διάρκεια ενός έτους που θα αντιστοιχεί στην κάλυψη 1.800 χιλιομέτρων.

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας με την ονομασία Τoyota Safety Sense. Στην τρίτη γενιά του συστήματος θα έχει νέες και βελτιωμένες λειτουργίες που παρέχουν προστασία σε περισσότερα από τα συνηθισμένα “σενάρια” ατυχημάτων.

Χάρη στην μεγαλύτερη εμβέλεια του ραντάρ και της κάμερας, η απόδοση κάθε λειτουργίας έχει αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον υπάρχει και το νέο σύστημα πολυμέσων της Toyota με σημαντικά μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και την δυνατότητα over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεις του λογισμικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota bZ4X Concept: Έτσι θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (+video)
Δοκιμή: Toyota Mirai Mk2
Στις αρχές Νοεμβρίου η παρουσίαση του νέου Toyota Aygo Χ