Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το βάρος των αυτοκινήτων εξελίσσεται σε μέγα θέμα!

Ελλάδα 13:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βάρος των αυτοκινήτων εξελίσσεται σε μέγα θέμα!

ΝΕΑ

Το βάρος των αυτοκινήτων εξελίσσεται σε μέγα θέμα!

ΝΕΑ

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά κανόνα και πολύ βαριά, ειδικά τα μεγάλα και πολυτελή, γεγονός που δημιουργεί πολλαπλά ζητήματα.

Advertisement
Advertisement

Οι περισσότεροι από εμάς διαθέτουμε δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας Β, δηλαδή επιτρέπεται να οδηγούμε επιβατικά αυτοκίνητα με βάρος μέχρι 3.500 κιλά ή 4.350 κιλά σε συνδυασμό με ρυμουλκούμενο (τρέιλερ ή μπαγκαζιέρα).

Η κατηγοριοποίηση και η θεσμοθέτηση των ορίων ασφάλειας και ικανότητας οδήγησης έχει γίνει με δεδομένα τα οποία αφορούν στα οχήματα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συνεπώς, το εύρος βάρους αυτών ήταν προσδιορισμένο και αναμενόμενο μεταξύ των παραγόμενων αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση άλλαξε τα δεδομένα σε ό,τι αφορά στο βάρος των οχημάτων. Οι απαιτούμενες μπαταρίες αυξάνουν αισθητά το βάρος ενός αυτοκινήτου σε σύγκριση με την έκδοση με θερμικό κινητήρα του ίδιου μοντέλου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πλησιάζει ευκολότερα προς το θεσμοθετημένο όριο, ιδίως όταν πρόκειται για οχήματα μεγάλης κατηγορίας, είτε SUV είτε τετράθυρα.

Advertisement
Advertisement

Για παράδειγμα, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, το Hyundai Ioniq 5 ζυγίζει τουλάχιστον 1.905 κιλά, η BMW i4 eDrive35 Gran Coupé τουλάχιστον 2.065 κιλά και η i7 xDrive60 τουλάχιστον 2.715 κιλά, το επανασχεδιασμένο Audi Q8 e-tron 50 quattro τουλάχιστον 2.585 κιλά.

Καταλαβαίνουμε ότι η ανάγκη για όσο το δυνατόν πιο ικανοποιητική αυτονομία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων αυξάνει το βάρος των μπαταριών που αυτά πρέπει να έχουν για να την επιτύχουν. Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα (τα αυτοκίνητα) να πλησιάζουν ευκολότερα στο όριο που επιτρέπεται να τα οδηγεί κάποιος με το δίπλωμα κατηγορίας Β.

Advertisement

Για παράδειγμα, στη Mercedes-EQ EQS 580 4Matic μόνο οι συσσωρευτές της (των 108,4 kWh πραγματικής ενεργειακής χωρητικότητας) ζυγίζουν 692 κιλά, όταν το βάρος του οχήματος είναι τουλάχιστον 2.620 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού.

Στο Audi e-tron GT quattro, αυτοί έχουν πραγματική ενεργειακή χωρητικότητα 83,4 kWh και ζυγίζουν 699 κιλά, όταν το βάρος τού αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον 2.351 κιλά, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού.

Advertisement

Το ζήτημα γίνεται πιο δύσκολο εάν θα χρειαστεί να μεταφέρεις και επιβάτες (την οικογένεια ή την παρέα σου) και επιτείνεται στην περίπτωση που θα υπάρχουν και αποσκευές. Ούτως ή άλλως σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το ωφέλιμο επιτρεπόμενο φορτίο μειώνεται καθώς το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο παραμένει σταθερό (3,5 τόνοι).

Επίσης, το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν διαρκώς σε διαστάσεις και το επίπεδο εξοπλισμού γίνεται πλουσιότερο, συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού βάρους τους.

Advertisement

Το θέμα είναι τι θα γίνει εάν το βάρος των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ιδίως αυτών των μεγαλύτερων διαστάσεων, θα παραμείνει στο ίδιο επίπεδο ή εάν θα αυξηθεί. Ο οδηγός, θα χρειαστεί να δώσει εκ νέου εξετάσεις για να αποκτήσει άδεια οδήγησης μεγαλύτερης κατηγορίας ώστε να μπορεί να κινείται νόμιμα με το αυτοκίνητό του; Θα αλλάξει η νομοθεσία ή θα ψηφιστεί και θα εκδοθεί καινούργια σχετική Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφόρηση, συνεπώς τα δεδομένα παραμένουν απαράλλακτα σε ό,τι αφορά στο δίπλωμα οδήγησης. Βεβαίως, η εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών θα μειώσει το βάρος τους, συγκριτικά, κάτι που θα αυξήσει σχετικά και το ωφέλιμο βάρος ξανά. Μένει να δούμε τις εξελίξεις, είτε σε πολιτικό είτε σε τεχνολογικό επίπεδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΕ: Ταχυφορτιστές 400 kW κάθε 60 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους!
Ποιοί κυριαρχούν στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά;
Αρχάριοι οδηγοί: Ήπιες; Ξέχνα το δίπλωμα οδήγησης!