Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το σχήμα της σφήνας εξακολουθεί να συναρπάζει

Ελλάδα 8:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το σχήμα της σφήνας εξακολουθεί να συναρπάζει

ΝΕΑ

Το σχήμα της σφήνας εξακολουθεί να συναρπάζει

ΝΕΑ

Πέντε αυτοκίνητα από το παρελθόν αποδεικνύουν ότι τα “σφηνοειδή” αυτοκίνητα έχουν μια μοναδική αισθητική, ακόμα και σήμερα!

Advertisement
Advertisement

Μπορεί να έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια, ωστόσο προκαλούν μεγάλη αίσθηση τα πρωτότυπα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής με την εντυπωσιακή τους σιλουέτα.

Μάλιστα, έδωσαν μια σημαντική ώθηση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάσουν μοντέλα “έξω από το κουτί” και όπως είδαμε αργότερα κατασκευάστηκαν πολλά μοντέλα παραγωγής με την δυναμική “σφηνοειδή” εμφάνιση.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε πέντε concept cars που άφησαν τη δική τους ιστορία με ιδιαίτερη πινελιά και μεγάλη έμφαση στο αισθητικό κομμάτι:

Advertisement
Advertisement

Alfa Romeo Carabo
Σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini, όταν εργαζόταν ακόμα στη Bertone. Η συγκεκριμένη Alfa Romeo ήταν ένα από τα πρώτα concept που κατασκευάστηκαν με τη μορφή “σφήνας”. Βασίζεται στην Alfa Romeo 33 Stradale και η εξωτερική του σχεδίαση άφησε πολλά στοματα ανοιχτά όταν έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι του Παρισιού το 1968. Ήταν πλήρως λειτουργήσιμη και εφοδιάζεται με 2λιτρο κινητήρα V8 -στο κέντρο του αμαξώματος- απόδοσης 230 ίππων.

Advertisement

Bizzarrini Manta
Παρουσιάστηκε το 1968 και αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro για την -τότε- νέα του εταιρεία “ItalDesign”. Βασίζεται στο αγωνιστικό Bizzarrini P538. Εκτός από την “ενός όγκου” αυτοκίνητο και την ξεχωριστή σχεδίαση, το Manta έχει μια ιδιαίτερότητα που επικεντρώνεται στο εσωτερικό του. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει τρεις επιβάτες με τον οδηγό να βρίσκεται εμπρός και στο κέντρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι διακρίθηκε το 2005 στην εκδήλωση του Pebble Beach.

Advertisement

Ferrari 512S Modulo
Ένα από τα πιο υπερβολικά πρωτότυπα μοντέλα στην λίστα είναι και αυτή η Ferrari, που- για να είμαστε ειλικρινείς- δεν μοιάζει καθόλου με… αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας. Παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970 και σχεδιάστηκε από τον Paolo Martin (Pininfarina). Αρχικά, η Ferrari ήθελε να κατασκευάσει μια αγωνιστική 512S και να τροποποιηθεί σε προδιαγραφές Can-Am. Ωστόσο, το συγκεκριμένο project ναυάγησε και το αποτέλεσμα ήταν να βρεθεί στα χέρια της Pininfarina. Η Ferrari 512S Modulo εφοδιάζεται με V12 κινητήρα με την υπόσχεση της τελικής ταχύτητας των 354 χλμ./ώρα.

Lancia Stratos Zero
Στο Τορίνο παρουσιάστηκε το νέο Lancia Stratos Zero concept το 1970 και είναι το πρωτότυπο που έβαλε… τέλος στις παραδοσιακές πόρτες. Σημαντικό χαρακτηριστικό αποτελεί το παρμπρίζ, το οποίο άνοιγε προς τα επάνω (σαν καπό αυτοκινήτου) και μπορούσε ο οδηγός και συνοδηγός να επιβιβαστεί. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν γνώρισε ποτέ τη γραμμή παραγωγής, αλλά πρόσφερε την “πρώτη ύλη” για την κατασκευή του Lancia Stratos HF prototype ένα χρόνο αργότερα. Το τελευταίο ξεκίνησε να παράγεται κανονικά από το 1973 έως και το 1978.

Advertisement

Maserati Boomerang
Ένα από τα πιο εικονικά μοντέλα της εποχής σε σχήμα “σφήνας” είναι και η Maserati Boomerang. Παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό το 1971 στο Τορίνο, χωρίς όμως να… λειτουργικό. Τελικά, η εταιρεία κατάφερε να τοποθετήσει έναν θηριώδη V8 κινητήρα 4.7 λίτρων πίσω από τα καθίσματα. Ενδιαφέρον έχουν οι πόρτες, οι οποίες είναι -στο μεγαλύτερό τους μέρος- διάφανες.

Όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα επηρεάσανε τον σχεδιασμό των επερχόμενων αυτοκινήτων, καθώς πολλά είναι τα στοιχεία που συναντάμε σε νεότερα μοντέλα όπως είναι: η Lamborghini Countach, η De Tomaso Pantera, η BMW M1, η Maserati Khamsin και η Ferrari 308 GT4.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φθηνό ηλεκτρικό τριθέσιο με 450 χλμ. αυτονομίας
Η Audi θα διατηρήσει τη Singleframe μάσκα και στα ηλεκτρικά της
Επική κόντρα Porsche Taycan και BMW M5, απέναντι στο Rimac Nevera (+video)