Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Italdesign και Williams ετοιμάζουν πλατφόρμα για οικογένεια ηλεκτρικών

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr)

Δύο κορυφαίες εταιρείες στο χώρο της σχεδίασης και της εφαρμοσμένης τεχνολογίας, η Italdesign και η Williams AE, συνεργάζονται και ετοιμάζου μια αρθρωτή πλατφόρμα που θα μπορεί να υποστηρίξει πολλές κατηγορίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι μπαταρίες που θα αποτελούν δομικό κομμάτι της πλατφόρμας, θα επιτρέπουν την απόδοση να φτάνει παραπάνω από 1.300 ίππους και την αυτονομία στα 1.000 χιλιόμετρα.

Η Italdesign έχει άριστη παγκόσμια φήμη με τα σχέδια των οχημάτων που έχει κατά καιρούς παρουσιάσει, που έχουν ως γνήσιο χαρακτηριστικό τους την καινοτομία. Μαζί με την Williams Advanced Engineering (WAE) που, από την άλλη πλευρά, έγινε ηγέτης στην τεχνολογία και τη μηχανική και αναδείχθηκε από την εμπλοκή της με την F1 το 2010, αυτό που θα φέρουν ως βάση για εξέλιξη νέων μοντέλων, μόνο κορυφαίο μπορεί να είναι.

Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν μια νέα συνεργασία που στοχεύει στη δημιουργία μιας λύσης, βοηθώντας την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Το πιο σημαντικό προϊόν, που ονομάζεται πλατφόρμα EVX και αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα, προωθεί μια premium λύση για μελλοντικά ηλεκτρικά σπορ GT, sedan και crossover, που αφορά τόσο τους νεοεμφανισθέντες κατασκευαστές, όσο και τους καθιερωμένους. Ένα από τα κυριότερα σημεία της τεχνολογίας EVX είναι η χυτευτή δομή που ουσιαστικά κάνει τη συστοιχία των μπαταριών μέρος του πλαισίου.

Σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση, αυτό που έχει σχεδιαστεί από την Williams, μπορεί να αποδώσει έως και 1.341 ίππους χρησιμοποιώντας από 104 έως 120 kWh. Από την άλλη, έχοντας διαθέσιμη και μια επιλογή μπαταρίας 160 kWh, η πλατφόρμα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών, «υπόσχεται» αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.000 χιλιόμετρα. Ένα άλλο πλεονέκτημα της EVX ως πλατφόρμα εξελιγμένη από «τρίτο» κατασκευαστή, είναι ο σχεδιασμός της που ενσωματώνει το περίβλημα της μπαταρίας με στοιχεία που γίνονται πιο συχνά αντιληπτά ως μέρος της δομής ενός πλαισίου αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει πως η δομική ικανότητα της πλατφόρμας να είναι αυτόνομη και να μπορεί να αλλάξει μέγεθος σε ότι έχει να κάνει με το μήκος αλλά και το πλάτος, επιτρέπει στους κατασκευαστές να μην έχουν περιορισμό ως προς τα σχέδια που ετοιμάζουν για τα αμαξώματα των νέων ηλεκτρικών μοντέλων τους. Αξίζει να σημειωθεί, όπως υποστηρίζουν οι δύο εταιρείες, πως δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή απόδοση και την ευελιξία, είναι δυνατός ένας προγραμματισμός παραγωγής 10.000 μονάδων σε μικρό χρονικό διάστημα, μια και στις εγκαταστάσεις της Italdesign στο Torino, η δυναμική φτάνει μόνο για 500 μονάδες ετησίως.

Η πλατφόρμα EVX μπορεί επίσης να φιλοξενήσει μεταξόνια από 2.900 έως 3.100 χιλιοστά επιτρέποντας μια μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Από coupe, GT, sedan, crossover και ανοιχτά τετραθέσια, όλες οι προαναφερθείσες κατηγορίες μπορούν άνετα να υποστηριχθούν από την νέα αυτή ηλεκτρική πλατφόρμα. Οι κατασκευαστές που θα επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν την EVX θα μπορούν επίσης να επιλέξουν μεταξύ διατάξεων κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις. Τέλος, ένα ακόμα αξιόλογο χαρακτηριστικό της πλατφόρμας, είναι πως για την κατασκευή της μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλώσιμα συνθετικά υλικά με αρκετά μέρη από αλουμίνιο για να συνδυάζεται η υψηλή στρεπτική ακαμψία με το χαμηλό συνολικό βάρος, κάτι που είναι μεταξύ των σημαντικότερων ζητούμενων για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
H πρώτη Singer 911 DLS είναι έτοιμη προς παράδοση
Μειώνοντας το φαινόμενο της υδρολίσθησης (VIDEO)
Nέο DeLorean από την Italdesign (Teaser)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto