Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Φθηνό ηλεκτρικό τριθέσιο με 450 χλμ. αυτονομίας

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Εμπνευστής του βαν είναι ο Τούρκος σχεδιαστής, Murat Gunak που μεταπήδησε από τη Mercedes στην TOGG.

Μεγαλεπήβολα είναι τα σχέδια της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας TOGG, η οποία  προσβλέπει στην κατάληψη θέσης ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη. Για να το πετύχουν, μάλιστα, αυτό, οι διοικούντες της κοινοπραξίας έχουν δημιουργήσει μια ομάδα με ανθρώπους με πολύπειρη παρουσία στον κόσμο της αυτοκίνησης.

Ένας εξ αυτών είναι και ο Murat Gunak, ένας παγκοσμίου φήμης Τούρκος σχεδιαστής με προϋπηρεσία σε Mercedes και VW Group. Πέρα από τους παραπάνω κατασκευαστές κολοσσούς, ο Gunak έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του και σε μια λιγότερο γνωστή, γαλλική εταιρεία, με την επωνυμία Mia Electric.

Ομώνυμο ήταν και το ιδιαίτερα πρακτικό αμιγώς ηλεκτρικό βαν, που είχε παρουσιαστεί το 2010 και εισήλθε στη γραμμή συναρμολόγησης τον Ιούλιο του 2011. Το Mia Electric, ωστόσο, δεν μακροημέρευσε, με την εταιρεία να πλήττεται από σημαντικά οικονομικά προβλήματα και εν τέλει να καταθέτει αίτηση πτώχευσης (2014). Πλέον, η εταιρεία ανήκει στην ελβετική Fox e-Mobility, η οποία αποφάσισε να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στο ηλεκτρικό βαν, υποβάλλοντας το σε επεμβάσεις και χαρίζοντάς του το όνομα Mia 2.0 (δείτε το παρακάτω).

Το τελευταίο αναμένεται να διατεθεί στην αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σταδιοδρομώντας ως ένα πολυλειτουργικό βαν, συμβατό με διαφόρων ειδών τροποποιήσεις και τιμή… μόλις 16.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα compact όχημα με κύριο προσόν του την πρακτικότητα. Οι μικρές του διαστάσεις του επιτρέπουν να κινηθεί απρόσκοπτα μέσα στα στενά της πόλης, οι συρόμενες πόρτες παρέχουν άκοπη επιβίβαση και ο χωροταξικός σχεδιασμός της καμπίνας προσφέρει χώρο για έναν (οδηγός) συν δύο (πίσω) επιβάτες. Σύμφωνα με την εταιρεία, το Mia 2.0 θα προσφέρεται και σε επαγγελματική έκδοση και συγκεκριμένα για υπηρεσίες διανομής προϊόντων, μικρών αποστάσεων. Παράλληλα, ένα χαρακτηριστικό που το καθιστά ξεχωριστό είναι η τοποθέτηση του τιμονιού στο κέντρο.

Το όχημα ζυγίζει 950 κιλά και «κάθεται» σε ένα ευέλικτο πάτωμα τύπου skateboard, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους δύο άξονες. Πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα που θα κινεί το Mia δεν υπάρχουν, αλλά –όπως γνωρίζουμε- η κίνηση σε πρώτη φάση θα φτάνει στους πίσω τροχούς, ωσότου προσφερθούν και προσθιοκίνητες εκδόσεις.

Ως στάνταρ θα ενσωματώνεται μία μπαταρία (200 χλμ. αυτονομίας), αλλά θα δίνεται και η δυνατότητα προσθήκης και μιας έξτρα η οποία θα εκτοξεύει την αυτονομία στα 450 χλμ. Επιπροσθέτως σε μεταγενέστερο στάδιο, η μια εκ των δύο μπαταριών θα μπορεί να αντικατασταθεί από κυψέλες καυσίμου, οι οποίες θα λειτουργούν ως range extender.

Τέλος, το Mia 2.0 σίγουρα δεν θα αποτελεί το πιο ασφαλές αυτοκίνητο στον κόσμο, χωρίς ωστόσο να απουσιάζουν κάποια σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, όπως είναι το ESP, το Adaptive Cruise Control και το σύστημα Παρακολούθησης Τυφλού Σημείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγοράζουν οι Έλληνες;
Ακόμη και τα muscle cars γίνονται ηλεκτρικά

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto