Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το εργοστάσιο «φάντασμα» της Fiat ζωντανεύει μέσα από ένα βίντεο!

Ελλάδα 8:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το εργοστάσιο «φάντασμα» της Fiat ζωντανεύει μέσα από ένα βίντεο!

ΝΕΑ

Το εργοστάσιο «φάντασμα» της Fiat ζωντανεύει μέσα από ένα βίντεο!

ΝΕΑ

Στις βορειοδυτικές ακτές της Σικελίας, ένα κτίριο που κάποτε έσφυζε από ζωή, στέκει ακόμα και περιμένει το τέλος του.

Advertisement
Advertisement

Για όποιον αγαπάει τα αυτοκίνητα -και όχι μόνο, δηλαδή- αυτές οι ιστορίες είναι σαν μια γροθιά στο στομάχι!

Το άλλοτε κέντρο παραγωγής της Fiat στη Σικελία και συγκεκριμένα στο Termini Imerese, 35 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Παλέρμο, είναι μια χρονοκάψουλα. Τα γραφεία φαίνονται έρημα. Υπάρχουν αντικείμενα που δεν έχουν τοποθετηθεί, καλώδια κρέμονται και πλαστικά μπουκάλια στο πάτωμα, λες και κάποιος πρόκειται να εμφανιστεί και να καθαρίσει τα πάντα, πριν έρθει η επόμενη βάρδια. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί…

Κι όμως, για περίπου 41 χρόνια, οι εγκαταστάσεις αυτές έσφυζαν από ζωή και δημιουργία. Μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάστηκαν εκεί, όπως το εμβληματικό 500 και το αξιαγάπητο Panda. Το εργοστάσιο στη Σικελία λειτουργούσε από το 1970 και επιστρατεύτηκε επίσης, για την παραγωγή των Fiat 126, Punto και Lancia Ypsilon.

Advertisement
Advertisement

Το τελευταίο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ήταν μια Lancia τον Νοέμβριο του 2011 και τότε ήταν διάχυτη η αισιοδοξία, ότι θα βρισκόταν τρόπος για να ξαναρχίσει η παραγωγή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα εργοστάσια αδειάζουν λίγο μετά το κλείσιμο των εγκαταστάσεων, αλλά το πρώην κέντρο παραγωγής της Fiat φαίνεται να έχει μείνει ανέγγιχτο, αυτά τα 13 χρόνια.

Είχε μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 140.000 μονάδων, αλλά πριν το κλείσει η Fiat, χρησιμοποιούταν λιγότερο από το 40% αυτής της δυναμικότητας. Κατά συνέπεια, το εργοστάσιο -που απασχολούσε περίπου 1.800 άτομα- απείχε αρκετά από το να χαρακτηριστεί ζημιογόνο.

Advertisement

Το εργοστάσιο μετά από πολλές περιπέτειες δεν είναι πλέον προσβάσιμο και οδεύει προς κατεδάφιση. Η πιο επεισοδιακή περίπτωση εξαγοράς του, ήταν από την  ιταλική εταιρεία Blutec, για να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ποτέ, λόγω απάτης ύψους 16 εκατ. ευρώ…

ΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ντεμπούτο αυτό το καλοκαίρι για το νέο Fiat Panda
Θα θέλατε ένα Abarth Panda; (+ video)
Έτσι θα είναι το νέο Lancia Ypsilon

Advertisement