Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θα κάνει η Porsche με τους θερμικούς κινητήρες

Ελλάδα 18:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι θα κάνει η Porsche με τους θερμικούς κινητήρες

ΝΕΑ

Τι θα κάνει η Porsche με τους θερμικούς κινητήρες

ΝΕΑ

Στην Porsche έχουν στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Τουλάχιστον έτσι (θέλουν να) νομίζουμε…

Advertisement
Advertisement

Κάποια τείχη έπεσαν αλλά το κάστρο παραμένει απόρθητο. Η Taycan ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο που δημιούργησε η Porsche και εντός του 2024 αναμένεται να παρουσιάσει την αντίστοιχη έκδοση της Macan.

Όμως, η έντονη δραστηριότητα των ανθρώπων της σε αυτόν τον τεχνολογικό τομέα δεν σημαίνει ότι έχουν παραμελήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος είναι ένα από τα δομικά στοιχεία της Porsche. Το δεύτερο, φυσικά, είναι η 911.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα CarBuzz, η εταιρεία κατέθεσε αίτηση στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων για την κατοχύρωση πατέντας κατά την οποία ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα είναι πιο αποδοτικός και θα εκπέμπει λιγότερους ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα.

Advertisement
Advertisement

Βεβαίως, αυτός είναι ο στόχος κάθε εταιρείας για τους θερμικούς κινητήρες της και η προσθήκη υπερτροφοδότη καυσαερίων έχει και αυτόν σκοπό, δηλαδή να γίνουν λιγότερο ενεργοβόροι.

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο συνοδευτικό κείμενο και στα σκίτσα που κατέθεσε η Porsche, το νέο σύστημα περιλαμβάνει και δεύτερο «turbo» το οποίο είναι μικρότερο σε διαστάσεις.

Προς αυτό κατευθύνεται μέρος των καυσαερίων χωρίς όμως να επηρεάζεται η ροή της ποσότητας αυτών που κατευθύνονται προς τον κύριο στροβιλοσυμπιεστή, άρα δεν επηρεάζει (μειώνει) την απόδοσή του.

Advertisement

Πώς γίνεται αυτό; Τα καυσαέρια χωρίζονται μέσω δύο καναλιών. Το ένα στέλνει την ορισμένη ποσότητά τους στο βασικό υπερτροφοδότη και το άλλο προς τον δευτερεύοντα.

Advertisement

Σε αυτόν υπάρχει πλανητική διάταξη, ο άξονας στην οποία είναι ενσωματωμένη καταλήγει σε έναν μικρό συσσωρευτή. Ουσιαστικά, η περιστροφή παράγει ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται σε αυτόν.

Η ενέργεια μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί άμεσα -σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να επιταχύνει έντονα- είτε να στρέφεται προς τον εναλλάκτη θερμότητας.

Κατά συνέπεια, η απόδοση του κινητήρα -και κυρίως η ροπή του– παραμένει σταθερή σε ευρεία περιοχή των σ.α.λ., ενώ εξοικονομείται καύσιμο, άρα μειώνεται η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
75 χρόνια Porsche: Δεν υπάρχει υποκατάστατο!
Ποιο ηλεκτρικό scooter σχεδιάστηκε από την Porsche (+video)
H Porsche 718 Boxster… καταπίνει τον τάρανδο; (+video)