Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι σχεδιάζουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη;

Ελλάδα 7:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι σχεδιάζουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

Τι σχεδιάζουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη;

ΝΕΑ

Τους τελευταίους μήνες κατακλυζόμαστε καθημερινά με ειδήσεις για τα επιχειρηματικά σχέδια των κινεζικών εταιρειών στη Γηραιά Ήπειρο. Ας κάνουμε μια σύνοψη όσων ξέρουμε ως τώρα.

Advertisement
Advertisement

Οι Κινέζοι δείχνουν μια επιθετική πολιτική αναφορικά με τις προθέσεις επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Ευρώπη και η τελευταία δείχνει αμήχανη να αντιμετωπίσει την επέκτασή τους και να αντιδράσει για να προστατεύσει τα εμπορικά συμφέροντά της.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα όλο και συχνότερα διαβάζουμε για μια ακόμα κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία τα στελέχη της οποίας προγραμματίζουν να διαθέτουν τα μοντέλα τους στην ευρωπαϊκή αγορά και εποφθαλμιούν τους ανταγωνιστές τους, ανεξαρτήτως εθνικότητας.

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας έχουν δημιουργήσει ήδη ένα πρώτο δίκτυο αντιπροσώπων και έχουν αρχίσει να διαθέτουν τα αυτοκίνητά τους στη Γηραιά Ήπειρο.

Advertisement
Advertisement

Το επόμενο στάδιο είναι η υλοποίηση των σχεδίων για την ανάπτυξή τους. Ας δούμε τι προτίθεται να κάνει καθεμία από αυτές, βάσει όσων έχουν γίνει γνωστά ως τώρα.

BYD Auto
Τα στελέχη της BYD Auto έχουν ανακοινώσει ότι η εταιρεία θα ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, στην πόλη Szeged. πριν από το 2026. Αρχικά, το εργοστάσιο θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 150.000 οχημάτων η οποία θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε 300.000 μονάδες.

Επίσης, έχει γνωστοποιήσει ότι επιδιώκει να έχει μερίδιο 5% επί των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Advertisement

Chery Automobile

H πιο πρόσφατη ενημέρωση που αφορά στην Chery Automobile έχει να κάνει με την πρόθεσή της να ξεκινήσει την παραγωγή των μοντέλων της επί ευρωπαϊκού εδάφους και συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη, σε ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan. Η κατασκευή τους έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει εφέτος.

Advertisement

Εκτός αυτού, υπάρχουν πληροφορίες βάσει των οποίων οι κινεζική εταιρεία φέρεται να κάνει διαπραγματεύσεις με την ιταλική κυβέρνηση για την έναρξη παραγωγής των μοντέλων της και στη γειτονική μας χώρα. Εάν αυτές ευοδωθούν, η Chery Automobile θα έχει δύο εργοστάσιά της στην Ευρώπη και μάλιστα σε χώρες με ιστορία στον κλάδο.

Dongfeng Motor
Τα στελέχη της Dongfeng Motor, της κρατικής κινεζικής εταιρείας, βρίσκονται επίσης σε συνομιλίες με μέλη της ιταλικής κυβέρνησης για να ξεκινήσει κι αυτή την παραγωγή των αυτοκινήτων της στη χώρα. Όπως έγινε γνωστό, υπολογίζουν την κατασκευή περισσότερων από 100.000 οχημάτων ετησίως εκεί.

Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε στην Dongfeng Motor συγκεκριμένα εργοστάσια, όπως δήλωσε ο Τσιάν Σιέ, Global Business Development  στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Advertisement

Leapmotor
Η Leapmotor ανήκει κατά 21% στον Όμιλο Stellantis, συνεπώς έχει μια ουσιαστική «γέφυρα» προς την Ευρώπη. Οι άνθρωποι της κινεζικής εταιρείας εξετάζουν το ενδεχόμενο να κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους σε κάποιο (ή κάποια) από τα υπάρχοντα εργοστάσιο (εργοστάσια) του Ομίλου στην Ευρώπη.

Η παραγωγική διαδικασία θα μπορούσε να ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις που διαθέτει ο Όμιλος στο Tychy (νότια της Πολωνίας) με την κατασκευή εκεί του αμιγώς ηλεκτροκίνητου T03, του mini μοντέλου τηςLeapmotor. Πρόκειται γι’ αυτό το οποίο ανήκει στη Fiat Chrysler Automobiles.

MG Motor
Όπως είναι γνωστό η βρετανική εταιρεία ανήκει στον Όμιλο SAIC ο οποίος μισθώνει το παραδοσιακό εργοστάσιο της MG Motor στο Longbridge (Μ. Βρετανία), έστω και εάν αυτό έχει σταματήσει τη δραστηριότητά του και έχει αλλάξει η χρήση του από το 2021.

Τα στελέχη του κινεζικού Ομίλου αναμένεται να αποφασίσουν εάν θα το επαναφέρουν λειτουργικά για την παραγωγή αυτοκινήτων ή εάν θα επιλέξουν κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα για την κατασκευή των μοντέλων της MG Motor.