Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως οι Κινέζοι παίζουν «βρώμικα» με τα ηλεκτρικά τους

Ελλάδα 21:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως οι Κινέζοι παίζουν «βρώμικα» με τα ηλεκτρικά τους

ΝΕΑ

Πως οι Κινέζοι παίζουν «βρώμικα» με τα ηλεκτρικά τους

ΝΕΑ

Οι Ευρωπαίοι βλέπουν τους Κινέζους να κατακτούν με ορμή τις παγκόσμιες αγορές. Όμως είναι πλέον κοινό μυστικό ότι το παιχνίδι δεν παίζεται με ίσους όρους.

Advertisement
Advertisement

Ο έντονος ανταγωνισμός από τις Κινεζικές μάρκες και οι πολύ χαμηλές τιμές με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι ευρωπαϊκές εταιρείες, έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αναστάτωση την ΕΕ η οποία αναζητά τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Και μεταξύ άλλων μελετά τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να προστατεύσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς εδώ και καιρό κυκλοφορεί ανεπίσημα η πληροφορία ότι η κινεζική κυβέρνηση ενισχύει με τεράστια ποσά τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσφέροντάς τους ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, έχει λάβει σημαντική κρατική βοήθεια ύψους τουλάχιστον 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για να ενισχύσει την κυριαρχία της στους τομείς των EV και της καθαρής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Η ενίσχυση εκτινάχθηκε από 220 εκατ. ευρώ το 2020 σε 2,1 δισ. ευρώ μόλις δύο χρόνια αργότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα του Ινστιτούτου για την Παγκόσμια Οικονομία του Κιέλου της Γερμανίας.

Εκτός από τις άμεσες επιδοτήσεις, η BYD επωφελείται από την κυβερνητική υποστήριξη για τους τοπικούς κατασκευαστές μπαταριών και τα κίνητρα που προσφέρονται στους αγοραστές των οχημάτων της.

Τα ευρήματα αυτά έρχονται εν μέσω έρευνας από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την ενδεχομένως αθέμιτη βοήθεια προς τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Advertisement

Το Ινστιτούτο του Κιέλου σημειώνει ότι οι επιδοτήσεις αυτές επέτρεψαν στις κινεζικές εταιρείες να επεκταθούν γρήγορα, να καταλάβουν τον έλεγχο της εγχώριας αγοράς και να διεισδύσουν στις αγορές της ΕΕ.

Ενώ η BYD δεν έχει σχολιάσει τα ευρήματα της μελέτης, η ΕΕ δέχεται πιέσεις να αντιμετωπίσει τις εμπορικές ανισορροπίες με την Κίνα, ιδίως καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την εισροή κινεζικών προϊόντων που κατακλύζουν τις ευρωπαϊκές αγορές.

Advertisement

Η BYD, μαζί με ανταγωνιστές όπως η Nio και η Geely, επεκτείνεται επιθετικά στην Ευρώπη μετά την επιτυχία της στην Κίνα. Εν τω μεταξύ, δυτικοί κατασκευαστές όπως η Tesla και η Volkswagen αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην αγορά ηλεκτρικών λόγω του έντονου ανταγωνισμού τιμών.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι σχεδόν όλες οι κινεζικές εταιρείες έλαβαν σημαντική κρατική στήριξη το 2022, με εξίσου μεγάλη βοήθεια να κατευθύνεται επίσης προς τις εταιρείες αιολικής ενέργειας, ηλιακής ενέργειας και σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Σε σύγκριση με τις χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, οι βιομηχανικές ενισχύσεις της Κίνας είναι σημαντικά υψηλότερες.

Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα τον Οκτώβριο για να διαπιστώσει εάν η κινεζική ενίσχυση έχει ευνοήσει αθέμιτα εταιρείες όπως η BYD, γεγονός που ενδεχομένως να οδηγήσει σε δασμούς έως τον Ιούλιο.

Η Κίνα υπερασπίζεται τις επιδοτήσεις της ως απαραίτητες για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και αρνείται τους ισχυρισμούς περί προστατευτισμού.

Καθώς ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς προετοιμάζεται για ένα ταξίδι στην Κίνα, οι αναλυτές το βλέπουν ως μια ευκαιρία να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις.

Η BYD, αρχικά κατασκευαστής μπαταριών, επεκτάθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στα plug-in υβριδικά με σημαντικές επενδύσεις.

Οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές της, ενισχυμένες από τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις στην κινεζική αγορά, της επέτρεψαν να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς και να θέσει προκλήσεις στους δυτικούς ανταγωνιστές.