Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ακόμα και ο Μασκ φοβάται τους Κινέζους

Ελλάδα 12:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ακόμα και ο Μασκ φοβάται τους Κινέζους

ΝΕΑ

Ακόμα και ο Μασκ φοβάται τους Κινέζους

ΝΕΑ

Η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί ταραχή σε όλους, ακόμα και σε μία εταιρεία όπως η Tesla που -προς το παρόν- κυριαρχεί στα αμιγώς ηλεκτρικά.

Advertisement
Advertisement

Σε μια πρόσφατη συνομιλία του με αναλυτές της αγοράς, μετά την ανακοίνωση των κερδών, ο CEO της Tesla Ίλον Μασκ εξέφρασε τις ανησυχίες του για την αυξανόμενη κυριαρχία των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, τονίζοντας ιδιαίτερα την πρόσφατη άνοδο της BYD, η οποία προσπέρασε την Tesla ως η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις EV στον κόσμο.

Ο Μασκ τόνισε ότι χωρίς εμπορικούς φραγμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να “γκρεμίσουν” τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους λόγω της ανταγωνιστικότητας και των δυνατοτήτων επιτυχίας τους εκτός Κίνας.

Αναγνωρίζοντας τις κινεζικές εταιρείες ως τις πιο ανταγωνιστικές στο χώρο των EV, ο Μασκ υποστήριξε ότι η σημαντική επιτυχία τους παγκοσμίως εξαρτάται από την ύπαρξη δασμών ή εμπορικών φραγμών.

Advertisement
Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla προειδοποίησε ότι αν δεν δημιουργηθούν εμπορικά εμπόδια, οι κινεζικοί κατασκευαστές EV θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τις περισσότερες άλλες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η ανησυχία του Μασκ έχει τις ρίζες της στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Tesla εν μέσω ενός πολέμου τιμών που ξεκίνησε πέρυσι για να προσελκύσει καταναλωτές που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος δανεισμού.

Παρά τις μεγάλες μειώσεις τιμών της Tesla μέχρι το 2023, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD, γνωστή για φθηνότερα μοντέλα και μια ποικίλη γκάμα, έχουν αποκτήσει δυναμική.

Advertisement

Ο Μασκ προειδοποίησε ότι η Tesla φτάνει στο “φυσικό όριο της μείωσης του κόστους” με την υπάρχουσα γκάμα της, ανακοινώνοντας τα σχέδια για την παρουσίαση ενός πιο προσιτού συμπαγούς crossover, με την κωδική ονομασία “Redwood”, στα μέσα του 2025.

Advertisement

Ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές EV είναι ικανοί στον έλεγχο του κόστους και διαθέτουν σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού, η περιορισμένη αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους, οι ανησυχίες για την αξιοπιστία και οι μέτριες βαθμολογίες ασφαλείας στις ΗΠΑ αποτελούν εμπόδια στην απόκτηση μεριδίου αγοράς.

Καθώς ο παγκόσμιος ανταγωνισμός των EV εντείνεται, τα σχόλια του Μασκ συμπίπτουν με το πολιτικό τοπίο, με τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να εκφράζει ανησυχίες για την αποφασιστικότητα της Κίνας να κυριαρχήσει στην αγορά ηλεκτρικών.

Επιπλέον, η Ευρώπη έχει ξεκινήσει να λαμβάνει προστατευτικά μέτρα, διερευνώντας ενδεχόμενους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές EV που επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

Advertisement

Το σίγουρο είναι πάντως πως οι Κινέζοι είναι αποφασισμένοι να κυριαρχήσουν σε όλο τον πλανήτη. Και αν δεν παρθούν σύντομα αποφάσεις, πολλές καταξιωμένες εταιρίες θα έχουν μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Που θα κατασκευάζεται το πιο φτηνό Tesla;
Το Cybertruck προκαλεί νέο «πονοκέφαλο» στο Μασκ!
Οι… αταξίες του Μάσκ προκαλούν πρόβλημα στην Tesla