Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG Motor MG5 Electric 156 PS

Ελλάδα 23:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG Motor MG5 Electric 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG Motor MG5 Electric 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η MG Motor έχει την γκάμα της και το MG5, ένα μοντέλο το οποίο θα μπορούσαμε να το προσδιορίσουμε ως… αναπάντεχο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Ποια είναι η εικόνα που σχηματίζεται στο μυαλό μας στο άκουσμα της φράσης ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Συνήθως ένα SUV, σωστά; Σε δεύτερη προσέγγιση, ένα πολυτελές sedan, ενδεχομένως και ένα όχημα μικροκινητικότητας (για τους νεότερους σε ηλικία).

Θα σκεφτόμασταν ένα station wagon; Οι Έλληνες, μάλλον όχι. Άλλωστε, σπάνια έχουμε προτίμηση σε ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Όμως, στην MG Motor έχουν την κουλτούρα ενός τέτοιου οχήματος και απευθύνονται στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, αλλά και στην ασιατική.

Πρώτα οι απαραίτητες συστάσεις. Το MG5 είναι ένα νέο μοντέλο για τη Γηραιά Ήπειρο αλλά όχι κάτι καινούργιο για την MG Motor. H εταιρεία, το έχει στην γκάμα της από το 2012 και πλέον αυτό είναι στη δεύτερη γενιά του (η οποία παρουσιάστηκε το 2020).

Advertisement
Advertisement

Αρχικά, κατασκευαζόταν τόσο σε τετράθυρη όσο και σε τρίθυρη εκδοχή και διατίθετο μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως, με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης το MG5 διατίθεται και με τέτοια τεχνολογία για την κίνησή του. Μάλιστα, χάρη σε αυτή, ήταν η ευκαιρία να γίνει και πιο πρακτικό.

«MG5 Electric»
Το συγκεκριμένο λογότυπο στο πίσω μέρος δεν αφήνει αμφιβολία περί τίνος πρόκειται. Εκτός αυτού, σε κάνει να σχηματίσεις διαφορετική αντίληψη γι’ αυτό. Παύεις να το θεωρείς ως ένα station wagon και το βλέπεις ως ένα ηλεκτροκίνητο station wagon. Κι αυτό μπορεί να σε κάνει «να το δεις με άλλο μάτι».

Οι άνθρωποι της MG Motor επανασχεδίασαν το αμιγώς ηλεκτροκίνητο MG5 το 2022 και διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τις μπαταρίες του και την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του.

Advertisement

Η πρώτη έχει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 50,3 kWh και μέγιστη απόδοση 177 ίππους. Η δεύτερη, αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας, επικεντρώνεται στην μεγαλύτερη αυτονομία και προσδιορίζεται με τον χαρακτηρισμό Long Range.

Έτσι, διαθέτει συσσωρευτές τύπου NMC (νικελίου κοβαλτίου οξειδίου μαγγανίου λιθίου) οι οποίοι έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 61,1 kWh. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία, για την πλήρη φόρτισή τους τους σε παροχή 7,4 kW χρειάζονται εννιάμιση ώρες. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 87 kW χρειάζονται 40 λεπτά της ώρας. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του είναι 400 χλμ. (κατά WLTP).

Advertisement

Η μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 156 ίπποι και η μέγιστη ροπή 280 Nm. Οι τιμές αυτές απηχούν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου το οποίο είναι η κλασική μορφή του οικογενειακού οχήματος

 Άλλωστε, τα στελέχη της MG Motor το λανσάρουν ως το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό station που διατέθηκε ποτέ στην ευρωπαϊκή αγορά. Είναι ένα στοιχείο που έχει τη σημασία του.

Να σημειώσουμε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό MG5 (όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της MG Motor) είναι μια καινούργια συνθήκη στην αγορά της Ευρώπης πλην αυτής του  Ηνωμένου Βασιλείου. Αναμενόμενα, η βρετανική εταιρεία έχει προηγηθεί εκεί σε ό,τι αφορά στην εμπορική αντιπροσώπευσή υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς της SAIC Motor.

Advertisement

Εντυπώσεις
Το μαύρο χρώμα του αμαξώματος δεν κολακεύει το αυτοκίνητο και ίσως δεν θα το προσέξεις όπως του πρέπει. Όμως, η εταιρεία το προσφέρει σε ακόμα τρεις ανοιχτόχρωμες επιλογές οι οποίες σίγουρα το κάνουν πιο ενδιαφέρον.

Πάντως, έστω κι έτσι, διακρίνεται το σχήμα του αμαξώματος το οποίο είναι ομαλά κεκλιμένο στο πίσω μέρος του. Με αυτό τον τρόπο, δείχνει πιο επίμηκες και ελκυστικότερο. Προς τον ίδιο σκοπό συμβάλλει και η κυματοειδής διαμήκης ακμή που διατρέχει τα πλαϊνά του οχήματος, από τον εμπρός θόλο ως τα πίσω φώτα.

Αναφορικά με τα τελευταία, είναι ευμεγέθη, με χαρακτηριστικό φωτεινό αποτύπωμα και μοιάζουν σαν να αγκαλιάζουν το αμάξωμα. Αντίστοιχης διαμόρφωσης είναι και τα εμπρός.

Η μάσκα του MG5 Electric είναι σχεδιασμένη πιο ήπια απ’ ό,τι ισχύει στο (επίσης αμιγώς ηλεκτρικό) MG4 ή στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, κάτι που το κάνει να δείχνει πιο κομψό, συγκριτικά. Πάντως, το εμπορικό έμβλημά της διακρίνεται στο καπό του, όπως και η τάπα για την υποδοχή του καλωδίου φόρτισης η οποία βρίσκεται ενσωματωμένη εμπρός.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, κάτι που είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις κάποια από τις πόρτες του. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά άνετα και με καλή πλευρική στήριξη. Όμως, αυτό του συνοδηγού είναι ψηλά τοποθετημένο και δεν ρυθμίζεται σε ύψος.

Το πίσω κάθισμα επίσης είναι σχετικά ψηλά, κάτι αναμενόμενο από το γεγονός ύπαρξης της συστοιχίας των μπαταριών στο πάτωμα. Πάντως, οι εκεί επιβάτες έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο τόσο για τα πόδια τους, όσο και πάνω από το κεφάλι τους, παρά το γεγονός ότι κάθονται σχετικά ψηλά και το ύψος του αμαξώματος μειώνεται στο πίσω μέρος του.

Το ταμπλό είναι έντονα σχεδιασμένο, διαμορφωμένο αδρά και με σχετικά προεξέχουσες επιφάνειες. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών στην οποία ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις ψηφιακές ενδείξεις σύμφωνα με την ενημέρωση που θέλει κάθε φορά.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι 9,2 ιντσών και στραμμένη προς τον οδηγό για να τον διευκολύνει στον χειρισμό αλλά και να βλέπει αμέσως τις πληροφορίες που θέλει κάθε φορά.

Η σχετικά πλατιά κονσόλα μεταξύ των εμπρός επιβατών έχει διαμορφωμένες δύο ποτηροθήκες, διαθέτει τον πιεζοπεριστροφικό διακόπτη για την επιλογή φοράς κίνησης και ακόμα δύο διακόπτες.

Ο πρώτος έχει την ονομασία «Mode» και όπως καταλαβαίνουμε μέσω αυτού ο οδηγός επιλέγει κάποιο από τρία προγράμματα Eco, Comfort ή Sport. Ο δεύτερος έχει τη… φιλόδοξη ονομασία «KERS».

Φυσικά, πρόκειται για τον διακόπτη μέσω του οποίου ο οδηγός παραμετροποιεί την τροχοπέδη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας και όχι για μια τεχνολογία από τη Formula 1. Η βαθμονόμησή της είναι σε τρία στάδια, με το αποδοτικότερο να προσομοιάζει τη λειτουργία του one pedal drive.

Κάτω από την κονσόλα υπάρχει ανοιχτός χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, κάτι που συμβάλλει στην γενικότερη πρακτικότητα του MG5 Electric.

Η ποιότητα κατασκευής κρίνεται θετικά και η εικόνα του εσωτερικού πληροί τα ζητούμενα και την αισθητική της αυτοκινητικής κουλτούρας των Ευρωπαίων. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται χωρίς πρόβλημα το αυξημένο βάρος που ούτως ή άλλως υπάρχει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Αυτή αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο στο πίσω μέρος. Η ρύθμισή της είναι σχετικά μαλακή κάτι που συμβάλλει στην άνεση των επιβατών.

Η επιτάχυνση είναι άμεση (ιδίως στο πρόγραμμα Sport) και εντυπωσιάζει χωρίς να τρομάζει τον ανέμελο συνεπιβάτη, όπως συμβαίνει με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ένα ακόμα δεδομένο που μας έκανε θετική εντύπωση είναι καλή διαχείριση ενέργειας των μπαταριών του αυτοκινήτου. Ιδίως στην κίνηση εντός πόλης το σύστημα ανάκτησης είναι αποδοτικό και η κατανάλωση ενέργειας σχετικά χαμηλή. Σε αυτή την περίπτωση μετρήσαμε 16,4 kWh/100 χλμ. ενώ σε μικτή διαδρομή 18,2 kWh/100 χλμ.

Δεν σας κρύβουμε ότι έχοντας ήδη την εμπειρία του MG4 προσεγγίσαμε το MG5 Electric με την εντύπωση ότι θα έχουμε να κάνουμε με μια επιμηκυσμένη έκδοση του πρώτου, απλώς. Εσφαλμένα, όπως αποδείχτηκε έμπρακτα.

Το νεοαφιχθέν στη χώρα μας αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της MG Motor έχει τον δικό του χαρακτήρα. Συνδυάζει τα θετικά στοιχεία ενός station wagon οχήματος (αναφορικά με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα) με αυτά ενός ηλεκτροκίνητου.

Ο συνδυασμός δίνει μια νέα εμπορική προοπτική και μια επιπλέον δυνατότητα  επιλογής για τους υποψήφιους αγοραστές. Το MG5 Electric είναι το πρώτο μιας νέας κατάστασης στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου θα εκτιμηθεί στην πράξη.

Ωστόσο, είναι και ένα όχημα που ίσως πείσει και κάποιους από τους Έλληνες να στραφούν προς αυτό. Να τους πείσει να κάνουν αυτό που δεν είχαν σκεφτεί να πράξουν ως τώρα. Να αποκτήσουν ένα station wagon!

Εκτός από τα πλεονεκτήματά του ως όχημα, όσοι το επιλέξουν θα επωφεληθούν επίσης από την τιμή αγοράς του, όπως και από την επταετή εργοστασιακή εγγύηση (ή μέχρι τη διάνυση 150.000 χλμ.).

Τεχνικά χαρακτηριστικά MG Motor MG5 Electric 156 PS

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 156 PS
Μέγιστη ροπή: 280 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 61,1 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 17,5 kWh/100 km/18,2 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 400 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.600/1.818/1.521 mm (1.543 mm με μπάρες οροφής)
Μεταξόνιο: 2.659 mm
Βάρος: 1.562 kg
Χώρος αποσκευών: 479-1.367 lt
Τιμή: Από 36.300 ευρώ (από 28.300 ευρώ με επιδότηση, 51 kWh «Exclusive»)