Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα βάλει η Honda κιβώτιο ταχυτήτων στα ηλεκτρικά της;

Ελλάδα 12:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θα βάλει η Honda κιβώτιο ταχυτήτων στα ηλεκτρικά της;

ΝΕΑ

Θα βάλει η Honda κιβώτιο ταχυτήτων στα ηλεκτρικά της;

ΝΕΑ

Ως γνωστόν, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν ανάγκη κλασικού κιβωτίου ταχυτήτων για τη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς. Όμως, κάποιες εταιρείες θέλουν να προσομοιώσουν τη λειτουργία του τοποθετώντας μοχλό ταχυτήτων. Τι θα πράξει η Honda;

Advertisement
Advertisement

Στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα η έννοια και η αναγκαιότητα του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ουσιαστικά άνευ ουσίας. Ένας απλός τρόπος προσδιορισμού αυτού είναι η φράση «κιβώτιο μίας σχέσης», περισσότερο για τη διευκόλυνσή μας και τη συνέχιση της ως τώρα συνήθειάς μας από τα οχήματα με θερμικό κινητήρα.

Βεβαίως, τόσο η Audi όσο και η Porsche, εφάρμοσαν μια πρακτική «κιβωτίου δύο σχέσεων» για να δίνουν στον οδηγό και στους επιβάτες την αίσθηση της κλιμάκωσης στην απόδοση της ροπής στους τροχούς, αλλά αυτό γίνεται με τον αντίστοιχο προγραμματισμό στο σύστημα ελέγχου μετάδοσης αυτής, παρά με την ύπαρξη γραναζιών.

Advertisement
Advertisement

Στις αρχές της χρονιάς που διανύουμε η Toyota κατέθεσε αίτηση ευρεσιτεχνίας για ένα «κιβώτιο ταχυτήτων» στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Σε αυτή, περιγράφεται ένα σύστημα το οποίο θα περιλαμβάνει και την ύπαρξη κλασικού μοχλού ταχυτήτων στη βάση της κονσόλας, όπως σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και χειροκίνητο κιβώτιο. Σκοπός αυτής της επιλογής είναι να δίνεται στον οδηγό η αίσθηση ότι συμμετέχει ενεργότερα στη διαδικασία.

Ωστόσο, στη Honda θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Σε συνέντευξη που έδωσαν στο αμερικανικό Car and Driver οι κύριοι Toshihiro Mibe, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος αυτής, και Shinji Aoyama, Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος και επικεφαλής του προγράμματος εξηλεκτρισμού, ξεκαθάρισαν ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να ακολουθήσει αυτήν την πρακτική στα δικά της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Advertisement

Μάλιστα, διευκρίνισαν ότι αυτό θα ισχύει και για τα δύο ηλεκτρικά σπορ μοντέλα τα οποία η Honda εξήγγειλε ότι πρόκειται να δημιουργήσει εντός των επόμενων ετών. Ο κ. Aoyama δήλωσε σχετικά: «Τεχνητά, μπορούμε να το κάνουμε, όμως δεν είναι εύκολο μηχανολογικά».

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Honda Civic e:HEV
Απίστευτη μετατροπή του Honda Cub που θα ζήλευε και ο Rembrandt
H Honda αναβάθμισε το Elite II (+video)