Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda HR-V e:HEV

  • Κώστας Χαριάτης (kch@carmgz.gr), Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης

H νέα γενιά του Honda HR-V προβάλλει την τεχνολογική του αναβάθμιση και παράλληλα την οικονομία στη χρήση του.

Έχουν περάσει 24 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Honda HR-V, ενός οχήματος «ελευθέρου χρόνου», το οποίο τότε εξέπληξε με την εμφάνισή του δημιουργώντας ουσιαστικά την κατηγορία των κόμπακτ SUV, που αποτελεί πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, με την πάροδο των ετών η ιαπωνική εταιρεία έχασε το momentum, ίσως λόγω λανθασμένων στρατηγικών, με το Nissan Qashqai να έρχεται δυναμικά, να κατακτά την κορυφή και έκτοτε να μην την αφήνει.

Θέλοντας να κερδίσουν το χαμένο έδαφος και να ταυτιστούν με τις υπάρχουσες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, οι υπεύθυνοι προϊοντικής στρατηγικής της Honda δημιούργησαν ένα εντελώς διαφορετικό σε χαρακτήρα και ουσία HR-V, που μπαίνει αισίως στην 3η γενιά του. Αισθητικά το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει αμέσως χάρη στις καθαρές και στιλπνές γραμμές, στην εξαγωνική μάσκα και τα λεπτά εμπρός φώτα, που του δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, θυμίζοντας σε κάποια σημεία και το αρχέτυπο μοντέλο.

Στα παραπάνω προσθέστε ακόμη τον ιδιαίτερο χρωματισμό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, Premium Sunlight White, και τις στάνταρ ζάντες των 18”. Επίσης, οι σχεδιαστές της Honda μετακίνησαν τη βάση του παρμπρίζ -και κατά συνέπεια και την εμπρός κολόνα- αρκετά προς τα πίσω, με αποτέλεσμα το καπό να δείχνει και να είναι μακρύτερο συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας πιο δυναμικής και σπορ εμφάνισης.

Ενδιαφέρον στοιχείο και η έντονη ακμή που τρέχει κατά μήκος του προφίλ και συνδέει οπτικά το εμπρός με το πίσω μέρος, όπως και τα πίσω φώτα LED που είναι ψηλά τοποθετημένα και ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα που καλύπτεται από τη διακριτική ενσωματωμένη αεροτομή, με το οπτικό αποτέλεσμα, ιδίως το βράδυ, να είναι εντυπωσιακό.

Το νέο HR-V e:HEV βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Global Small Platform, την οποία γνωρίζουμε από την τρέχουσα γενιά του Jazz και πέρα από τα βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους, αφού οι διαστάσεις είναι σημαντικά μεγαλύτερες από αυτές του απερχόμενου μοντέλου. Συγκεκριμένα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 66 mm, φτάνοντας στα 4,34 m, ομοίως και το συνολικό πλάτος των 1,79 m (+18 mm).

Έτσι οι εσωτερικές διαστάσεις του νέου HR-V είναι άκρως ικανοποιητικές, με επάρκεια στο διαθέσιμο ύψος, αλλά κυρίως για τα γόνατα όσων φιλοξενούνται στα πίσω καθίσματα, ανεξαρτήτως αναστήματος. Αντιθέτως, μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας μοιάζει να είναι η ονομαστική χωρητικότητα των 335 lt του χώρου αποσκευών, ο οποίος ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται επαρκής, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την ευελιξία που προσφέρει η αφαιρούμενη εταζέρα, η οποία αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα και επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Σημειώνεται επίσης ότι τα πίσω καθίσματα διατηρούν το σύστημα ανάκλισης Magic Seats και μπορούν να αναδιπλώσουν και τη βάση τους, φτάνοντας στα 1.305 lt χωρητικότητας.

Η ποιοτική κατασκευή είναι αυτή που υπερτερεί έναντι τηw αίσθησης που αφήνουν τα σκληρά πλαστικά της καμπίνας, τα οποία όμως δεν θαμπώνουν τη συνολικά εξαιρετική εικόνα – στα όρια του premium. Το ταμπλό διακρίνεται για την αισθητική του, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει μια απόλυτα αναβαθμισμένη κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 9,0”, η οποία είναι ιδιαίτερα ευκρινής και ταχύτατη στην εκτέλεση των εντολών. Το σύστημα πολυμέσων Honda Connect παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ ενσωματώνει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, με το πρώτο να ενεργοποιείται και με ασύρματη σύνδεση.

Δευτερευόντως, προσφέρει και εξαιρετική εργονομία. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, με φυσικούς διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες, κάτι που διευκολύνει το έργο του οδηγού. Ακόμα και οι διαθέσιμες θήκες για μικροαντικείμενα είναι τέτοιες που διευκολύνουν την καθημερινότητα του χρήστη. Από το νέο HR-V δεν λείπουν και ορισμένες καινοτόμες πατέντες, όπως το σύστημα Air Diffusion, με τους ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς που βρίσκονται τοποθετημένοι στις πάνω γωνίες του ταμπλό, οι οποίοι κατευθύνουν διακριτικά τη ροή του αέρα κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων προς την οροφή.

Κάτω από το όμορφο αμάξωμα κρύβεται η υβριδική τεχνολογία της Honda που φέρει τον κωδικό Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) και ουσιαστικά καθορίζει αυτόματα τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου, υιοθετώντας δύο ηλεκτρικά μοτέρ και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. O 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας i-VTEC των 1,5 lt αποδίδει 107 PS με ροπή 131 Nm, με τον βασικό ηλεκτροκινητήρα που κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς να αποδίδει 96 kW (131 PS) και 253 Nm ροπής. Το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη πάνω από τον χώρο αποσκευών.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι σχετικά περίπλοκη, καθώς η μονάδα ελέγχου CPU που διαθέτει κόμπακτ διαστάσεις, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, επιλέγει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα κίνησης EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον βασικό ηλεκτροκινητήρα, κυρίως κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, στο Hybrid Drive ο θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια στο μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου eCVT.

Ευθύς εξαρχής ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι η παραπάνω τεχνολογία έχει αντίκρισμα στην κατανάλωση καυσίμου, κάτι που άλλωστε είναι και ο απώτερος σκοπός της. Πιο συγκεκριμένα, οδηγώντας μέσα σε αστικό περιβάλλον το HR-V e:HEV σημείωσε, για SUV μοντέλο, εξαιρετικές τιμές όπως αποτυπώθηκαν στο trip computer (5,3 lt/100 km), ενώ σε μεικτές συνθήκες μετά βίας ξεπέρασε τα 6,0 lt/100 km. Οδηγικά το ΗR-V στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, που δεν είναι άλλες από τις απρόσκοπτες οικογενειακές μετακινήσεις. Ασφαλές, προοδευτικό σε όλα του, ειδικά μελετημένη ανάρτηση που προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Ειδικά για την τελευταία, οι μηχανικοί της Honda τοποθέτησαν νέα υδραυλικά σινεμπλόκ που βελτιώνουν την αμεσότητα του τιμονιού, ενώ την ίδια στιγμή μειώνουν τους κραδασμούς του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Βέβαια, κάποιες ξερές αντιδράσεις δικαιολογούνται από το χαμηλό προφίλ των ελαστικών και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Ωστόσο, πρόκειται για ήσσονος σημασίας διαταραχή, καθώς ακόμα και οδηγώντας το υπό πίεση, σε σφιχτό επαρχιακό δίκτυο με συνεχόμενες στροφές, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται δυναμικά, χωρίς υπερβολικές κλίσεις στο αμάξωμα.

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι, παρά την δικίνητη υπόστασή του, το υβριδικό HR-V δεν θα διστάσει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, με δεδομένη και την ικανή απόσταση από το έδαφος (18 cm). Στα μείον, το ενοχλητικό βουητό που προέρχεται από το eCVT όταν βυθίσεις το γκάζι απαιτώντας επιτάχυνση είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στον επαρχιακό δρόμο, παρά τα νέα ηχομονωτικά υλικά. Την ίδια ώρα, και πάλι με το «πόδι στο πάτωμα» ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν εντυπωσιάζει και ουσιαστικά αποδεικνύεται απλώς επαρκής για το εξαιρετικό πλαίσιο του HR-V.

Εν κατακλείδι
Η τιμή του νέου HR-V στη βασική έκδοση Elegance ξεκινά από τις 33.350 ευρώ. Βέβαια ποτέ τα Honda δεν ήταν φτηνά, πόσο μάλλον που το συγκεκριμένου μοντέλο με την οδική του συμπεριφορά, το κύρος και την αξιοπιστία του και βέβαια την πολιτισμένη και πολύ αποδοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και με χαμηλό κόστος χρήσης πακέτο.

TECH – HONDA HR-V e:HEV
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, 107 PS/6.000 rpm, 131 Nm/4.500-5.000 rpm (+ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 131 PS, 253 Nm)
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 131 PS, 253 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ
ΚΙΒΩΤΙΟ: e-CVT ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε)/HMIAKAMΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π),
0-100 KM/H: 10,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,7 lt/100 km
CO2: 122 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.340/1.790/1.582 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.610 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 335 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.380 kg
ΤΙΜΗ: Από 33.350 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Δοκιμή: Renault Arkana Hybrid E-Tech 145
Δοκιμή: Opel Mokka 1.5 Diesel

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto