Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στην κόψη του ξυραφιού οι ηλεκτρικές startups

Ελλάδα 6:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στην κόψη του ξυραφιού οι ηλεκτρικές startups

ΝΕΑ

Στην κόψη του ξυραφιού οι ηλεκτρικές startups

ΝΕΑ

Πολλές εταιρίες έχουν ξεκινήσει με μεγάλες προσδοκίες να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως εξίσου μεγάλες είναι και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Advertisement
Advertisement

Η σταδιακή καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης φέρνει στο προσκήνιο αρκετές μικρές εταιρίες οι οποίες ζήλεψαν την δόξα και τις επιτυχίες της Tesla και μπαίνουν στην διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Θεωρητικά, η παραγωγή ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μία σαφώς πιο εύκολη υπόθεση από ότι τα συμβατικά μοντέλα, ιδίως όταν πρόκειται για εταιρίες που δεν στοχεύουν στους μεγάλους αριθμούς αυτοκινήτων αλλά στα μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Κατά τα δύο τελευταία χρόνια αρκετές εταιρίες startups βγήκαν στην αγορά αναζητώντας επενδυτές, καταφέρνοντας να μαζέψουν αρκετά χρήματα. Όμως οι περισσότερες από αυτές ανακαλύπτουν ότι τα τεράστια ποσά που συγκέντρωσαν δεν είναι αρκετά και χρειάζονται επιπλέον χρηματοδότηση.

Advertisement
Advertisement

Η εταιρία Canoo για παράδειγμα έβγαλε ειδοποίηση στους μετόχους της ότι το μέλλον της είναι αβέβαιο, έχοντας στα ταμεία της μόλις 104.9 εκατ. δολλάρια στα τέλη Μαρτίου. Ένα ποσό που είναι αρκετά μακριά από τα 600 εκατ. δολάρια που συγκέντρωσε από την δημόσια χρηματοδότησή της στα τέλη του 2020.

Για να παραμείνει ζωντανή, η Canoo υποστηρίζει ότι χρειάζεται επιπλέον χρηματοδότηση 300 εκατ. δολαρίων από τους μετόχους της. Όμως το Βloomberg υποστηρίζει ότι χρειάζεται πολλά περισσότερα χρήματα, ίσως και πάνω από 1,1 δισ. δολάρια το αργότερο μέχρι το τέλος του 2023.

Advertisement

Το ίδιο συμβαίνει και με την εταιρία Lordstown Motors, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 675 εκατ. δολάρια πέρσι και πρόσφατα δήλωσε ότι θα πρέπει να καθυστερήσει τα πλάνα της για την παρουσίαση του pick-up της Εndurance. H εταιρία μάλιστα πούλησε το εργοστάσιό της στο Οχάιο στην Foxconn προς 230 εκατ. δολάρια ενώ ψάχνει για άμεση χρηματοδότηση 150 εκατ. δολαρίων.

Όπως υποστηρίζει αναλυτής του Bloomberg, αυτές οι εταιρίες “καίνε” μεγάλες ποσότητες χρημάτων, και κάθε φορά που οι αγορές πάνε προς τα κάτω, η ρευστότητά τους γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Advertisement

Η εταιρία Fisker πάντως βρίσκεται σε λίγο καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές της. Πέρσι κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από ένα 1 δισ. δολάρια, ενώ συγκέντρωσε και άλλα 625 εκατ. δολάρια από ανταλλαγή μετοχών.

Η οικονομική της κατάσταση της δίνει την δυνατότητα να φέρει στην παραγωγή το μεγάλο SUV με το όνομα Ocean, όμως ακόμα και έτσι, η υπεύθυνη οικονομικών της εταιρίας Geeta Gupta-Fisker δήλωσε ότι θα χρειαστεί έξτρα χρηματοδότηση.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota bZ4X: Ο ηγέτης στα ηλεκτρικά έχει όραμα
Το νέο Renault Megane E-Tech πάει… ηλεκτρικά! (video)
Πόσο μεγάλη απήχηση έχουν τελικά τα ηλεκτρικά;