Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ενεργειακές κυψέλες για τα μεσαία επαγγελματικά του ομίλου Stellantis

Ελλάδα 2:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ενεργειακές κυψέλες για τα μεσαία επαγγελματικά του ομίλου Stellantis

Mobility

Ενεργειακές κυψέλες για τα μεσαία επαγγελματικά του ομίλου Stellantis

Mobility

Την ηλεκτροκίνηση σε συνδυασμό με την τροφοδοσία από ενεργειακές κυψέλες θα αξιοποιήσουν τα μελλοντικά μεσαία επαγγελματικά οχήματα του ομίλου Stellantis με την Opel να έχει αυτή τη στιγμή τον πρώτο λόγο.

Advertisement
Advertisement

Ο υπερόμιλος Stellantis ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη του προγράμματος εξέλιξης της κατάλληλης τεχνολογίας για την υιοθέτηση ενεργειακών κυψελών ως πηγή τροφοδοσίας των ηλεκτρικών μονάδων στα μεσαία επαγγελματικά οχήματα των Peugeot, Citroen και Opel από το 2022.

Οι ενεργειακές κυψέλες ίσως έχουν έρθει σε δεύτερη μοίρα στα επιβατικά οχήματα όμως ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στα επαγγελματικά όπου ζητούμενο είναι ο συνδυασμός μεγάλης αυτονομίας και μεγάλου χώρου φόρτωσης. Η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πως οι μεγάλες μπαταρίες που απαιτούνται για αυξημένη αυτονομία κοστίζουν τόσο σε βάρος όσο και σε όγκο. Ακριβώς σε αυτό απαντούν οι ενεργειακές κυψέλες στις οποίες στρέφεται η Stellantis: τα αυτοκίνητα θα έχουν αυτονομία σχεδόν 400 χιλιομέτρων και θα μπορούν να ανεφοδιαστούν με υδρογόνο μέσα σε λίγα λεπτά με την δεξαμενή των 6,1 κυβικών μέτρων να είναι λίγο μεγαλύτερη από μια συμβατική δεξαμενή καυσίμου με αποτέλεσμα να μένει ουσιαστικά αμετάβλητος ο χώρος φόρτωσης.

Stellantis FCV

Advertisement
Advertisement

Σαν βάση θα χρησιμοποιηθούν οι παρούσες ηλεκτρικές εκδόσεις των μεσαίων van του ομίλου. Σε αυτές τη θέση των μπαταριών θα πάρουν τρεις δεξαμενές υδρογόνου συνολικής χωρητικότητας 4,4 κιλών που θα τροφοδοτεί μια κυψέλη υδρογόνου 45 kW. Η ιδιαιτερότητα είναι πως το αυτοκίνητο θα είναι plug-in καθώς θα υπάρχει και μια μπαταρία 10.5 kWh που θα βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και η οποία θα χαρίζει αυτονομία 50 χιλιομέτρων χωρίς την χρήση καυσίμου. Ο ηλεκτροκινητήρας θα έχει μέγιστη απόδοση 100 kW ενώ η κανονική λειτουργία του θα γίνεται με 60 kW για μεγαλύτερη οικονομία. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται από την Opel στην Γερμανία ώστε να αξιοποιείται η κρατική ενίσχυση που προσφέρεται εκεί στο πλαίσιο ενός εθνικού προγράμματος διεύρυνσης χρήσης των ενεργειακών κυψελών.

Stellantis FCV

Διαβάστε επίσης
Όμιλος Stellantis: από κοινού εξέλιξη μοντέλων Alfa Romeo, DS και Lancia
Συμμαχία Stellantis (FCA-PSA): Θα αναστηθεί προσεχώς η Lancia;
Η Stellantis ακύρωσε την «απόβαση» της Peugeot στις ΗΠΑ