Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Πόσο θα μειώσει το βάρος των μπαταριών;

Ελλάδα 13:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Πόσο θα μειώσει το βάρος των μπαταριών;

ΝΕΑ

Stellantis: Πόσο θα μειώσει το βάρος των μπαταριών;

ΝΕΑ

Όπως είναι γνωστό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι το αυξημένο βάρος σε σχέση με τα αντίστοιχα με θερμικό κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Οι μπαταρίες είναι το βασικό στοιχείο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά αυτές αποτελούν και μέρος του προβλήματος.

Δεν είναι μόνο η (ακόμα) σχετικά περιορισμένη ενεργειακή χωρητικότητά τους στα προσιτότερα μοντέλα. Είναι και το αυξημένο βάρος τους.

Στον Όμιλο Stellantis, όπου έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στην πρώτη γραμμή της τεχνολογικής εξέλιξης, προσπαθούν να βρουν τρόπο να το μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο στον συντομότερο χρόνο.

Advertisement
Advertisement

Ο Όμιλος περιλαμβάνει και εταιρείες, όπως η Fiat, στις οποίες προέχει η εξέλιξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων νέων μοντέλων τα οποία να ανήκουν στις μικρές κατηγορίες.

Αυτό κάνει ουσιαστικότερη την προσπάθεια να ζυγίζουν λιγότερο για να αυξηθεί αντίστοιχα και η πραγματική αυτονομία κίνησής τους.

Advertisement

Όπως δήλωσε ο Νεντ Κιούρικ, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας του Ομίλου Stellantis, έχουν θέσει ως στόχο να μειωθεί το βάρος των συσσωρευτών κατά 50% (σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα) ως το 2030. Όπως είπε, ως τότε θα προσπαθήσουν να εξισώσουν το βάρος ενός ηλεκτροκίνητου με αυτό ενός ίδιου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Όμιλος, στις αρχές της χρονιάς, επένδυσε στη νεοφυή εταιρεία Lyten η οποία βρίσκεται στις ΗΠΑ. Αυτή εξελίσσει και κατασκευάζει μπαταρίες λιθίου θείου οι οποίες είναι ελαφρύτερες από αυτές των ιόντων λιθίου και χρειάζονται μικρότερη ποσότητα σπάνιων γαιών.

Advertisement

Το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται τώρα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα των εταιριών αντιστοιχούν στο 22%-25% του συνολικού ενός τέτοιου οχήματος.

Στη Stellantis, θα επενδύσουν 40.000.000 ευρώ για τη μετατροπή του εργοστασίου Mirafiori της Fiat σε μια σύγχρονη μονάδα εξέλιξης και κατασκευής συσσωρευτών οι οποίοι θα είναι ελαφρύτεροι και θα έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα.

Advertisement

Στο στρατηγικό πλάνο που έχει οριστεί προβλέπεται ότι στο ιταλικό εργοστάσιο θα κατασκευάζονται οι μπαταρίες που θα χρειάζονται για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σχεδόν όλων των εταιρειών του Ομίλου, μειώνοντας το κόστος παραγωγής και την εξάρτηση από άλλους προμηθευτές αυτών (συσσωρευτές).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Stellantis ποντάρει στα συνθετικά καύσιμα
Peugeot E-3008: Πρόγευση πριν τα αποκαλυπτήρια (+video)
H STLA Medium είναι η νέα πλατφόρμα της Stellantis