Stellantis: Πόσο θα μειώσει το βάρος των μπαταριών;
ΝΕΑStellantis: Πόσο θα μειώσει το βάρος των μπαταριών;
ΝΕΑΌπως είναι γνωστό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι το αυξημένο βάρος σε σχέση με τα αντίστοιχα με θερμικό κινητήρα.
Οι μπαταρίες είναι το βασικό στοιχείο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά αυτές αποτελούν και μέρος του προβλήματος.
Δεν είναι μόνο η (ακόμα) σχετικά περιορισμένη ενεργειακή χωρητικότητά τους στα προσιτότερα μοντέλα. Είναι και το αυξημένο βάρος τους.
Στον Όμιλο Stellantis, όπου έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στην πρώτη γραμμή της τεχνολογικής εξέλιξης, προσπαθούν να βρουν τρόπο να το μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο στον συντομότερο χρόνο.
Ο Όμιλος περιλαμβάνει και εταιρείες, όπως η Fiat, στις οποίες προέχει η εξέλιξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων νέων μοντέλων τα οποία να ανήκουν στις μικρές κατηγορίες.
Αυτό κάνει ουσιαστικότερη την προσπάθεια να ζυγίζουν λιγότερο για να αυξηθεί αντίστοιχα και η πραγματική αυτονομία κίνησής τους.
Όπως δήλωσε ο Νεντ Κιούρικ, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας του Ομίλου Stellantis, έχουν θέσει ως στόχο να μειωθεί το βάρος των συσσωρευτών κατά 50% (σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα) ως το 2030. Όπως είπε, ως τότε θα προσπαθήσουν να εξισώσουν το βάρος ενός ηλεκτροκίνητου με αυτό ενός ίδιου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Όμιλος, στις αρχές της χρονιάς, επένδυσε στη νεοφυή εταιρεία Lyten η οποία βρίσκεται στις ΗΠΑ. Αυτή εξελίσσει και κατασκευάζει μπαταρίες λιθίου θείου οι οποίες είναι ελαφρύτερες από αυτές των ιόντων λιθίου και χρειάζονται μικρότερη ποσότητα σπάνιων γαιών.
Το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται τώρα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα των εταιριών αντιστοιχούν στο 22%-25% του συνολικού ενός τέτοιου οχήματος.
Στη Stellantis, θα επενδύσουν 40.000.000 ευρώ για τη μετατροπή του εργοστασίου Mirafiori της Fiat σε μια σύγχρονη μονάδα εξέλιξης και κατασκευής συσσωρευτών οι οποίοι θα είναι ελαφρύτεροι και θα έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα.
Στο στρατηγικό πλάνο που έχει οριστεί προβλέπεται ότι στο ιταλικό εργοστάσιο θα κατασκευάζονται οι μπαταρίες που θα χρειάζονται για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σχεδόν όλων των εταιρειών του Ομίλου, μειώνοντας το κόστος παραγωγής και την εξάρτηση από άλλους προμηθευτές αυτών (συσσωρευτές).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Stellantis ποντάρει στα συνθετικά καύσιμα
Peugeot E-3008: Πρόγευση πριν τα αποκαλυπτήρια (+video)
H STLA Medium είναι η νέα πλατφόρμα της Stellantis