Πόσο πρόθυμοι είμαστε να αγοράσουμε ηλεκτρικά;
MobilityΠόσο πρόθυμοι είμαστε να αγοράσουμε ηλεκτρικά;
MobilityΖουν και βασιλεύουν στις καρδιές των οδηγών τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και diesel ή σιγά-σιγά αναπτύσσεται έρωτας για τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά;
Δεν αργεί η μέρα όπου η ηλεκτροκίνηση θα αναδειχθεί στην κυρίαρχη αυτοκινητική τάση, όπως μαρτυρά και η ένταση με την οποία οι κατασκευαστές λανσάρουν σωρηδόν μοντέλα σχετικής τεχνολογίας.
WHAT CAR
Οι οδηγοί παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και καλούνται να προσαρμοστούν με τα νέα δεδομένα. Πόσο πρόθυμοι είναι, όμως, να εγκαταλείψουν τις παλαιές τους συνήθειες και να ενδώσουν στο νέο status quo; Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα επιχειρεί να δώσει έρευνα της Deloitte.
Και βάσει των συμπερασμάτων που προέκυψαν, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών, ειδικά στις ΗΠΑ, φαίνεται απρόθυμη να στραφεί στα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Το 69% δηλώνει αφοσιωμένο στα εσωτερικής καύσης μοντέλα, με μόλις το 17% να βλέπει θετικά την αγορά ενός υβριδικού. Από την άλλη μόλις το 5% μοιάζει πρόθυμο να αποκτήσει ένα plug-in υβριδικό, ενώ ίδιο είναι και το ποσοστό εκείνων που θα στρέφονταν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ένα 4% που εκφράζει την προτίμησή του σε μια διαφορετική τεχνολογία (φυσικό αέριο, υγραέριο κ.ο.κ.).
Οι Αμερικανοί οδηγοί δεν είναι οι μόνοι που εκδηλώνουν την «τυφλή πίστη» τους στα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Το 66% των πολιτών στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας θα προτιμούσε ένα καινούριο αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ, ενώ την ίδια επιθυμία έχει και το 58% των οδηγών της Ινδίας και της Κίνας.
Στον αντίποδα, οι Γερμανοί μοιάζουν διχασμένοι (49%), την ίδια ώρα που οι Ιάπωνες παίρνουν θέση υπέρ των νέων, εξηλεκτρισμένων, δεδομένου ότι μόλις το 39% θα αποκτούσε πάλι ένα συμβατικό.
Ακόμα πιο δεκτικοί με τη νέα τάξη πραγμάτων εμφανίζονται οι Νοτιοκορεάτες, καθώς μόνο μια μειονότητα (37%) θα έδινε ξανά ψήφο εμπιστοσύνης προς αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βέβαια, μόλις το 24% «καλοβλέπει» ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, όταν οι «φίλοι» των υβριδικών (επαναφορτιζόμενων και μη) δεν ξεπερνούν το 35%.
Η γενική αποστροφή απέναντι στην ηλεκτροκίνηση πηγάζει σε μεγάλο βαθμό από ανησυχία για την αυτονομία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων, αλλά και το υποανάπτυκτο –προσώρας- δίκτυο φορτιστών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα της Deloitte συμμετείχαν 26.000 άνθρωποι, από 25 χώρες. Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά vs Υβριδικά: Ποιο είναι τελικά καλύτερο;
Ποια ηλεκτρικά σκίζουν σε πωλήσεις;
Time out για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά!