Πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν εξαιτίας των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΠόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν εξαιτίας των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΗ ηλεκτροκίνηση θα σημάνει τη μείωση των θέσεων εργασίας στα εργοστάσια κατασκευής θερμικών κινητήρων, αλλά θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες – Πώς θα προστατευτούν οι εργαζόμενοι;
Τεκτονικές είναι αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξαιτίας της προέλασης της ηλεκτροκίνησης. Με την Κομισιόν να προτείνει την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, οι εταιρείες προχωρούν εναγωνίως στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων, την ίδια ώρα που οι χώρες της ΕΕ έχουν ετοιμάσει (ή ετοιμάζουν) προγράμματα για την ανάπτυξη δημόσιων υποδομών φόρτισης.
WHAT CAR
Και στη μέση οι εργαζόμενοι του αυτοκινητικού κλάδου που παρατηρούν με αγωνία τις εξελίξεις, δεδομένου ότι το εργασιακό μέλλον τους παραμένει –εν πολλοίς- αβέβαιο.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Boston Consulting Group, η ενεργειακή μετάβαση θα μειώσει τις θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κατά 1% το 2030, όταν σήμερα απασχολούνται στον κλάδο περίπου 5,7 εκ. άνθρωποι.
Αλλά οι θέσεις εργασίας σε εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και στους προμηθευτές σχετικών εξαρτημάτων θα μειωθούν κατά 20% και 42% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους περίπου 500.000 άνθρωποι.
Στον αντίποδα, η εδραίωση της ηλεκτροκίνησης θα σημάνει τη δημιουργία 300.000 θέσεων στον κλάδο της κατασκευής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά, αριθμός που μαρτυρά αύξηση της τάξεως του 10% συγκριτικά με τα σημερινά δεδομένα.
Σημειώνεται ότι οι κατασκευαστές (βλ. τον Akio Toyoda), παρά την έντονη δραστηριότητά τους στην εξέλιξη μηδενικών ρύπων μοντέλων, έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως πολλοί εργαζόμενοι στα παραδοσιακά εργοστάσια θα μείνουν άνεργοι.
Επιπροσθέτως, η Boston Consulting Group συμβουλεύει την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και τους κατασκευαστές να εγκαινιάσουν προγράμματα εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης των εργαζομένων, για να μπορέσουν οι τελευταίοι να ευθυγραμμιστούν με τις εξελίξεις.
Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν έχει ζητήσει, με ορίζοντα το 2030, τη μείωση των εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα κατά 55% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2021. Ακόμα, προτείνει να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα, ώστε να απαλλαχθούν οι οδηγοί από το άγχος της αυτονομίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υπουργείο Περιβάλλοντος: Διαγωνισμός με δώρα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα
Ρωσία: «Αέρα» τα ηλεκτρικά από τα διόδια
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά