Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς έχουν διαμορφωθεί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Ελλάδα 16:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς έχουν διαμορφωθεί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Πώς έχουν διαμορφωθεί οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Την ίδια ώρα που οι τιμές των ηλεκτρικών στην Κίνα ξεκινούν από μόλις 3.700 ευρώ, η Ευρώπη πασχίζει να τις διατηρήσει σε… υποφερτά επίπεδα.

Advertisement
Advertisement

Αντίθετες είναι οι διαδρομές που ακολουθούν εμπορικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε Ευρώπη και Κίνα, όπως καταδεικνύει έρευνα αγοράς της Jato Dynamics.

Μολονότι στην Κίνα οι τιμές των EVs έχουν μειωθεί στο ήμισυ (47%) από το 2021 έως σήμερα, στην Ευρώπη το διάστημα 2012-2021 καταγράφουν αύξηση 28%. Ειδικότερα, στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού έχει πέσει από τις 41.800 ευρώ στις 22.100, όταν στη Γηραιά Ήπειρο, τα 33.929 ευρώ έχουν γίνει… 42.568. Στην αγορά των ΗΠΑ η άνοδος είναι ακόμα μεγαλύτερη και αποτυπώνεται σε 38%.

Το σημαντικό προβάδισμα της Κίνας αποδίδεται στην ισχυρή κυβερνητική κινητοποίηση, με μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτρική κινητικότητα, με αφετηρία το 2009. Η σημαντική μείωση των τιμών έχει επιτρέψει στην χώρα να προχωρήσει στην σταδιακή κατάργηση των διάφορων κινήτρων αγοράς, την ίδια ώρα που οι Ευρωπαίοι αγοραστές ηλεκτρικών είναι πλήρως εξαρτημένοι από τις κρατικές επιδοτήσεις.

Advertisement
Advertisement

Οι υψηλές πωλήσεις EVs στην Κίνα οφείλονται, εν πολλοίς, στο γεγονός πως έχει εστιάσει στην κατηγορία των μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων πόλης, τα οποία καταλαμβάνουν μερίδιο 40% εκ του συνόλου των ηλεκτρικών. Η μέση τιμή των ηλεκτρικών city cars είναι 6.700 ευρώ, ενώ ενδεικτικό είναι πως υπάρχει σχετικής τεχνολογίας αυτοκίνητο που κοστίζει μόλις 3.700 ευρώ. Στον αντίποδα, το φθηνότερο ηλεκτρικό στην Ευρώπη ξεκινά από τις 16.990 ευρώ (Dacia Spring, τιμή Γαλλίας).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΤΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ

Advertisement

«Η παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών έχει βοηθήσει τους κατασκευαστές, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να ενισχύσουν την προσφορά σχετικής τεχνολογίας μοντέλων. Παρ’ όλα αυτά, οι “παίχτες-κλειδιά” της ευρωπαϊκής αγοράς πρέπει να αρχίσουν να γεφυρώνουν το τιμολογιακό χάσμα που χωρίζει τα EVs με τα συμβατικά, εφόσον θέλουν να παραμείνουν εξίσου ανταγωνιστικοί με τους “αντιπάλους” τους στην Κίνα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jato Dynamics, David Krajicek.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο τα ηλεκτρικά είναι 52% ακριβότερα από τα συμβατικά και στην Ολλανδία κατά 54%. Μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που τα ηλεκτρικά προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή (κατά μέσο όρο 8.500 φθηνότερα!) από τα βενζίνης και diesel είναι η Νορβηγία, η οποία έχει πραγματοποιήσει τεράστια βήματα στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας βέβαια γενναίες επιδοτήσεις σε μια κατά κανόνα πολύ ακριβή αγορά.

Advertisement

Πώς, όμως, θα μπορέσει η Ευρώπη να διατηρήσει χαμηλά τις τιμές όταν τα κίνητρα αγοράς των κυβερνήσεων εξασθενήσουν; Η Jato κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις Tesla και VW χαρακτηρίζοντάς τες ως ενδεικτικά παραδείγματα για πώς επιτυγχάνεται μείωση του κόστους παραγωγής και βελτίωση της κερδοφορίας.

Μέσα στο έτος, δύο μόλις εργοστάσια της Tesla συνέβαλαν στην αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής της κατά 109%, όταν η ηλεκτρική «οικογένεια» της VW, ID., χρησιμοποιεί ως βάση της την αρθρωτή πλατφόρμα MEB που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφόρων μεγεθών ηλεκτρικά.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζουν με επιδότηση
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά
Χάνουν έδαφος βενζίνη – diesel και ανεβαίνουν υβριδικά – ηλεκτρικά