Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόλεμος Google-Uber για το ταξί-ρομπότ;

Ελλάδα 20:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόλεμος Google-Uber για το ταξί-ρομπότ;

ΝΕΑ

Πόλεμος Google-Uber για το ταξί-ρομπότ;

ΝΕΑ

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι η Google είναι χρηματοδότης της Uber, της περίφημης εφαρμογής car sharing και ταξί για κινητά. Τώρα μαθαίνουμε ότι ξεκινά πόλεμος ανάμεσα στους δύο κολοσσούς για το ποιος θα παρουσιάσει πρώτος ένα ταξί χωρίς οδηγό…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Από τη μία έχουμε τον ψηφιακό γίγαντα που διαθέτει τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης (www.google.com), τους καλύτερους οδικούς χάρτες (Google Maps) και το πιο διαδεδομένο λειτουργικό σύστημα για κινητά – το Android.

Από την άλλη, έχουμε μία ραγδαία εξαπλούμενη εφαρμογή εύρεσης ταξί, η οποία αυτοδιαφημίζεται ως car sharing app και γι’ αυτό έχει αποκτήσει εκατομμύρια φίλους αλλά και εχθρούς σε όλο τον κόσμο. Η Uber, από το 2009 που ήταν ένα
υποσχόμενο startup, έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα σε ένα dotcom κολοσσό που δραστηριοποιείται σε 200 μεγαλουπόλεις. Η αξία της εταιρίας εκτιμάται ήδη στα 41 δισ. δολάρια!

Advertisement
Advertisement

Στρατολογώντας χιλιάδες ιδιώτες οδηγούς και μετατρέποντάς τους σε επαγγελματίες με συνοπτικές διαδικασίες, η Uber έχει φέρει πραγματική επανάσταση στο χώρο των ταξί. Για τις φιλελεύθερες – και αμφιλεγόμενες για ένα μέχρι πρότινος κλειστό επάγγελμα – μεθόδους της, η Uber δέχεται σκληρό πόλεμο από κυβερνήσεις, δήμους και συνδικαλιστικά όργανα σε όλο τον κόσμο (και στην Αθήνα παρεμπιπτόντως).

Για να φτάσει εδώ που έφτασε, η Uber στηρίχτηκε μέχρι τώρα σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων από εταιρίες όπως η Goldman Sachs και η Google Ventures. Η τελευταία, από την πλευρά της, δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου χωρίς οδηγό, έχει επενδύσει πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια στην Uber και χρησιμοποιεί τα δεδομένα των οδηγών της για traffic reports στους χάρτες της. Περιττό να πούμε ότι η εφαρμογή της Uber στηρίζεται στα στο Google Maps.

Advertisement

Και να που πριν από λίγες ημέρες, Google και Uber προχώρησαν σε κινήσεις που τις φέρνει αντιμέτωπες για πρώτη φορά. Η Uber ανακοίνωσε μία στρατηγική συνεργασία με το πανεπιστήμιο Carnegie Mellon (CMU) του Πίτσμπουργκ που φαντάζει απειλητική για τον ίδιο το χρηματοδότη της.

Advertisement

Η συνεργασία αφορά στη δημιουργία του Κέντρου Προχωρημένων Τεχνολογιών Uber (UATC) μέσα στο πανεπιστήμιο, το οποίο θα επικεντρωθεί στην ανάπττυξη τεχνολογιών στον τομέα των μεταφορών και συγκεκριμένα στην έρευνα και εξέλιξη συστημάτων χαρτογράφησης και αυτονομίας στην αυτοκίνηση. Με άλλα λόγια, η Uber θέλει να φτιάξει δικούς της χάρτες και δικό της αυτοκίνητο χωρίς οδηγό!

Στους δύο τελευταίους τομείς είναι, όπως θα γνωρίζετε, επικεντρωμένη και η Google τα τελευταία χρόνια. Η οποία από την πλευρά της, σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσε το Bloomberg την περασμένη Δευτέρα, έχει στα σκαριά μία εφαρμογή ταξί που ήδη χρησιμοποιείται κρυφά από στελέχη της!

Advertisement

Η διαρροή έγινε από ανώνυμο στέλεχος που βρίσκεται κοντά στο Διοικητικό Συμβούλιο της Uber. Λέγεται μάλιστα ότι το ΔΣ διερευνά την πιθανότητα να αποβάλλει το μέλος της David Drummond, ο οποίος είναι ταυτόχρονα νομικός σύμβουλος και αντιπρόεδρος της Google.

Από πλευράς Google η πληροφορία δεν έχει επαληθευτεί, όπως ήταν αναμενόμενο. Σε σχετική ερώτηση του Bloomberg στο twitter, ο κολοσσός από το Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια αρκέστηκε να απαντήσει: «Νομίζουμε ότι η Uber και η Lyft δουλεύουν αρκετά καλά. Τις χρησιμοποιούμε συνεχώς». Γιατί όμως η Google να αναφερθεί στην αντίπαλη Lyft, παρότι είναι χρηματοδότης της Uber;

Να τονίσουμε εδώ ότι στο πρόσφατο σαλόνι του Ντιτρόιτ, η Google δεν έκρυψε ότι μία χρήση του μελλοντικού της αυτοκινήτου χωρίς οδηγό θα είναι ακριβώς για μεταφορά επιβατών στα πλαίσια υπηρεσίας car sharing, όπως είναι εξάλλου και η Uber.

Όπως συγκεκριμένα δήλωσε στην αμερικανική έκθεση ο Chris Urmson, Διευθυντής του Προγράμματος Αυτόνομων Αυτοκινήτων της Google, «η τεχνολογία θα είναι τέτοια που θα επιτρέπει να καλείς το αυτοκίνητο, να του λες που θέλεις να πας και να σε πηγαίνει».

Η μάχη γιγάντων για το ταξί – ρομπότ του μέλλοντος έχει ξεκινήσει!