Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος σχεδίασε το πιο όμορφο roadster στον κόσμο;

Ελλάδα 21:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος σχεδίασε το πιο όμορφο roadster στον κόσμο;

ΝΕΑ

Ποιος σχεδίασε το πιο όμορφο roadster στον κόσμο;

ΝΕΑ

Ο σχεδιαστής του Mazda MX-5 (Miata) Shunji Tanaka, πέθανε σε ηλικία 75 ετών. Ήταν αυτός που μετέτρεψε τα design-studio concepts στο αυτοκίνητο παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με μια ανάρτηση στο Facebook από το Club ιδιοκτητών Mazda Miata στην οποία ήταν μέλος, ο Tanaka-san, πέθανε σε ηλικία 75 ετών.

Το πρώτο Mazda Miata είχε πολλούς… πατέρες. Τον δημοσιογράφο Bob Hall, ο οποίος αρχικά πρότεινε την ιδέα στο αφεντικό της Mazda, Kenichi Yamamoto. Τους Tom Matano και ο Mark Jordan, οι οποίοι σχεδίασαν τα πρώτα concept στο στούντιο της Mazda στην Καλιφόρνια και φυσικά τον αχιμηχανικό  Toshihiko Hirai, που έστησε το αυτοκίνητο.

Όμως οι περισσότεροι θέλουν ως πατριάρχη της ιδέας MX-5 τον Shunji Tanaka, που μετέτρεψε την αρχική ιδέα στο αυτοκίνητο παραγωγής που γνωρίζουμε και αγαπάμε. Η αρχιτεκτονική του μοντέλου ακολουθεί τη φιλοσοφία: «Όταν το αυτοκίνητο και ο οδηγός βρίσκονται σε τέλεια αρμονία, τότε η οδήγηση δεν μπορεί παρά είναι απολαυστική».

Advertisement
Advertisement

ΜΧ-5Miata, Eunos Roadster,  Yunosu Rodosuta. Πολλά είναι τα ονόματα που έχουν δοθεί κατά τόπους στο ιαπωνικό roadster, τα συναισθήματα, ωστόσο, που δίνει στην οδήγηση είναι για όλους ίδια. Το 2019, το αγαπητό πισωκίνητο μοντέλο συμπλήρωσε 30 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά, με το κύμα λατρείας να αποτυπώνεται σε περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις, που κάνουν to ΜΧ-5  το πιο επιτυχημένο διθέσιο σπορ μοντέλο στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όπως είπαμε τη σπόρο της δημιουργίας ενός μικρού roadster με το έμβλημα της Mazda έσπειραν οι άνθρωποι της εταιρείας από κοινού με τον δημοσιογράφο Ειδικού Τύπου Bob Hall, το 1979, ενώ πέντε χρόνια αργότερα έφτασε η ώρα της επιλογής ανάμεσα σε τρία διαφορετικά πρωτότυπα project.

Τελικά, αυτό που μέχρι τότε ήταν πρωτότυπο έγινε, το 1989, αυτοκίνητο παραγωγής και η πρώτη γενιά του μοντέλου, (Mazda MX-5), που έμεινε στην ιστορία για το χαρακτηριστικό του σχήμα και τους αναδιπλούμενους προβολείς του.   

Σχεδόν 10 χρόνια μετά, το 1998, συστηθήκαμε με τη δεύτερη γενιά του Miata, με το μοντέλο ν’ αποκτά πιο σύγχρονη εμφάνιση –θύμα της εξέλιξης οι αναδιπλούμενοι προβολείς- ποιοτικότερη καμπίνα και ενισχυμένη πίσω ανάρτηση.
Advertisement

Η τρίτη γενιά δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή της (2005), με τους ανθρώπους της εταιρείας να χαρίζουν στο μοντέλο μια πιο μοντέρνα εμφάνιση, χωρίς, ωστόσο, να απουσιάζουν και οι… αρνητές της εξέλιξης. Το μοντέλο ήταν εμφανώς μεγαλύτερο απ, ό,τι το απερχόμενο και οι εσωτερικοί χώροι έγιναν πιο άνετοι.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην τέταρτη, τρέχουσα γενιά, η οποία διακρίνεται για την πιο «επιθετική» της σχεδίαση με τις έντονες γωνίες και γραμμώσεις. Η έκδοση με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, κάνοντας χώρο για την άφιξη της “RF” που χαρίζει στο Mazda targa προσωπικότητα.

Advertisement

Ποιος ήταν ο άνθρωπος που σχεδίασε το ομορφότερο roadster στον κόσμο;

Γεννημένος το 1945, ο Shunji Tanaka, μπαίνει στο project τουMazda MX-5, ενώ εργαζόταν στο Mazda 929 (5ης γενιάς το 1986). Τότε ο Tanaka (ήταν ήδη 15 χρόνια στην Mazda) είχε το καθήκον να βελτιώσει τα σχέδια που δημιουργήθηκαν από το στούντιο της Ιαπωνικής εταιρίας στην Καλιφόρνια, ώστε το Miata να περάσει στην παραγωγή.

Advertisement

«Όταν έμαθα ότι επρόκειτο να γίνει ο επικεφαλής σχεδιαστής για το έργο, ένιωσα ότι είχαμε τον κατάλληλο τύπο για να διατηρήσουμε τις λεπτές αποχρώσεις των επιφανειών που δημιουργήσαμε στο στούντιο της Καλιφόρνια», είχε δηλώσει ο Tom Matano σε παλαιότερη συνέντευξη του.

Σε μια συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο βιβλίο του Brian Long, ο Tanaka είπε ότι ήθελε το αυτοκίνητο να αντικατοπτρίζει την ιαπωνική κουλτούρα και τις αξίες. Ιδιαίτερη έμπνευση άντλησε από τις μάσκες «Noh», οι οποίες φαίνονται διαφορετικά ανάλογα με την γωνία και το φως που τις βλέπετε και πρόσθεσε: «Κάθε φορά που παίρνω μια σμίλη για να δημιουργήσω μια μάσκα Noh , πάντα σέβομαι την παραδοσιακή απλότητα και τις τέλειες καμπύλες που έχουν παραδοθεί ανά τους αιώνες. Πολλά διαφορετικά συναισθήματα και επιθυμίες διατηρούνται μέσα στη μάσκα, η εμφάνισή τους εξαρτάται από το φως και οι μεταβαλλόμενες σκιές. Ήθελα το σχήμα του αυτοκινήτου να γίνεται ένα με το τοπίο, αντανακλώντας το φως στις καμπύλες επιφάνειές του».

Προερχόταν από τη γλυπτική και ήταν ο μόνος που μπορούσε να μεταφράσει το συναίσθημα στον εξωτερικό σχεδιασμό του Miata. Αυτός και ο Hirai, ο διευθυντής του προγράμματος, μετέτρεψαν την ιδέα, σε αυτό που έγινε το NA.

Ο Tanaka αργότερα πέρασε στις μοτοσυκλέτες της Kawasaki ως επικεφαλής σχεδιαστής και ασχολήθηκε με το Club ιδιοκτητών Mazda Miata στην Ιαπωνία μέχρι τον θάνατό του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda MX-5: Η ιστορία του μέσα σε 71 δευτερόλεπτα
Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί σε ένα Mazda MX-5 V6;
Νέο Mazda MX-5: Αναβαθμισμένο και πιο «στριφτερό»