Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια είναι τα πιο βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 0:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια είναι τα πιο βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Ποια είναι τα πιο βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Το βάρος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα των ηλεκτρικών δεδομένου ότι επηρεάζει άμεσα την αυτονομία τους. Ποια είναι τα μηδενικών ρύπων μοντέλα που… βάζουν δύσκολα στη ζυγαριά;

Advertisement
Advertisement

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, με τις εταιρείες να επενδύουν ακατάπαυστα στην εξέλιξη σχετικής τεχνολογίας μοντέλων. Όπως γνωρίζουμε, τα τελευταία έχουν κατά 20%-30% μεγαλύτερο βάρος συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα, γεγονός που οφείλεται στις μπαταρίες όπου αποθηκεύεται η ηλεκτρική ενέργεια.

Ποια είναι, όμως, τα πιο βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά; Αυτό το ερώτημα απαντά ο Νορβηγός Youtuber και θιασώτης της ηλεκτροκίνησης, Bjørn Nyland. Συγκεντρώνοντας στοιχεία από διάφορες πηγές, ο Nyland διαμόρφωσε μια λίστα με 70 μηδενικών ρύπων οχήματα.

Το πιο «βαρυκόκκαλο» μοντέλο της λίστας ήταν το πολυτελές van της Mercedes, EQV, με βάρος 3.000 kg, για να ακολουθήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Audi, e-tron με 2.720 kg. Δύσκολα… στη ζυγαριά επίσης έβαλε το premium SUV της Merc, η EQC (2.620 kg), όπως και το Polestar 1 (2.400 kg).

Advertisement
Advertisement

Mercedes_EQV1

Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας συνιστά το γεγονός πως πάνω από το ένα τρίτο των ηλεκτρικών ζυγίζουν πάνω δύο τόνους, όταν το μέσο βάρος αντιστοιχεί σε 1.940 kg. Κάτω από ενάμιση τόνο ζυγίζουν μόλις 5 οχήματα, τα οποία δεν είναι άλλα από Mini Cooper SE, Fiat 500e, BMW i3, VW e-UP και Mitsubishi i-MieV.

Σημειωτέον ότι οι κατασκευαστές καταβάλλουν έντονες προσπάθειες ώστε να μειώσουν το βάρος των μπαταριών, κάτι που θα επιτρέψει την αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών.

Advertisement

Παράλληλα, τα έξτρα κιλά επηρεάζουν και την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων, με τις εταιρείες να προχωρούν σε κοστοβόρες επεμβάσεις στα φρένα, την ανάρτηση και το πλαίσιο και τα λάστιχα.

Advertisement

Λύση στο πρόβλημα δίνεται μέσω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου κάτι που συνδράμει στην επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους και στη σχεδόν άρτια κατανομή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζουν με επιδότηση
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά
Αυξάνεται η επιδότηση για ηλεκτρικά scooter, τρίκυκλα ή τετράτροχα

Advertisement