Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο Άκης Τσελέντης, μάλλον δε θα πάρει ηλεκτρικό

Ελλάδα 9:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Άκης Τσελέντης, μάλλον δε θα πάρει ηλεκτρικό

ΝΕΑ

Ο Άκης Τσελέντης, μάλλον δε θα πάρει ηλεκτρικό

ΝΕΑ

Ο Άκης Τσελέντης, ο γνωστός Καθηγητής Σεισμολογίας, εξέφρασε τη γνώμη του για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και κατά πόσο αυτά πραγματοποιούν τον ρόλο τους, τελικά.

Advertisement
Advertisement

Είναι γνωστό ότι η αλλαγή στην τεχνολογική «ατζέντα» της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση έγινε με σκοπό τη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο εκπέμπεται από τους θερμικούς κινητήρες.

Επίσης, είναι γνωστό ότι υπάρχουν αντιρρήσεις για το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στην πράξη, δηλαδή κατά πόσο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το καταφέρνει.

Κατά καιρούς, δημοσιεύονται εργασίες οι οποίες υποστηρίζουν είτε τη θετική πλευρά της ηλεκτροκίνησης (δηλαδή ότι πράγματι μειώνει την εκπεμπόμενη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα), είτε το γεγονός ότι είναι «ουτοπική» ως προς το αποτέλεσμα το οποίο καλείται να έχει.

Advertisement
Advertisement

Ο Άκης Τσελέντης (φωτογραφία), ο Καθηγητής Σεισμολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και Διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Τσουνάμι, εξέφρασε τη γνώμη του σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικούς δικτύωσης.

Συγκεκριμένα, έγραψε σχετικά:

Advertisement

«ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
“Συγκεκαλυμμένη απάτη – η ουτοπία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- ευχαριστώ δε θα πάρω”.
Στη φωτογραφία βλέπετε μια μπαταρία Tesla
μοντέλο Y. Καταλαμβάνει όλο τον χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου.

»Για να τη κατασκευάσετε χρειάζεστε:
–12 τόνοι βράχου για το Λίθιο.
— 5 τόνοι ορυκτών κοβαλτίου. (Το περισσότερο κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλεύματα νικελίου. Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να αποκτήσω για μια μπαταρία και το περισσότερο ακριβό).
— 3 τόνοι μετάλλευμα νικελίου.
— 12 τόνοι μεταλλεύματος χαλκού.

Advertisement

»Πρέπει να μετακινήσετε 250 τόνους χώματος για να αποκτήσετε:
— 26,5 κιλά Λιθίου.
— 30 λίβρες νικέλιο.
— 48,5 κιλά μαγγάνιο.
— 15 κιλά κοβάλτιο.

»Η Caterpillar 994A χρησιμοποιείται για τη χωματουργία για την απόκτηση των βασικών ορυκτών. Καταναλώνει 264 γαλόνια πετρέλαιο σε 12 ώρες. Τελικά παίρνεις ένα αυτοκίνητο “μηδενικών εκπομπών”.

»Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική γίνεται από παιδιά! Αν αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα!

Advertisement

»Χρειάζονται ΕΠΤΑ χρόνια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα άνθρακα σου. Τότε πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες και χάνετε όλα τα κέρδη που κάνατε σε αυτά τα τρία χρόνια.

»Όποιος κατάλαβε κατάλαβε…».

Παρακάτω μπορούμε να δούμε ακόμα μία ανάρτησή του -η οποία ακολούθησε την πρώτη- και στην οποία απαντά σε αυτούς που του άσκησαν κριτική για τη συγκεκριμένη γνώμη του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιώργος Βασιλάκης: Τα ηλεκτρικά έχουν δημιουργήσει σύγχυση…
Πόσες χιλιάδες σημεία φόρτισης θα έχει η Ελλάδα έως το 2030;
Συμμαχία γιγάντων για να φτιάξουν ηλεκτρικό κάτω των 20.000 ευρώ