Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μercedes-Benz: Αερόσακοι ειδικά για αυτόνομα αυτοκίνητα

Ελλάδα 1:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μercedes-Benz: Αερόσακοι ειδικά για αυτόνομα αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Μercedes-Benz: Αερόσακοι ειδικά για αυτόνομα αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Όπως ανακοινώθηκε, η Μercedes-Benz εξελίσσει αερόσακους οι οποίοι θα προστατεύουν τους επιβάτες ενός οχήματος με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, ακόμα κι εάν αυτοί έχουν ρυθμίσει το κάθισμά τους σε μια πιο χαλαρή θέση.

Advertisement
Advertisement

Οι αερόσακοι, μετωπικοί ή και πλαϊνοί, παρέχουν τη μέγιστη προστασία στους επιβάτες όταν αυτοί διατηρούν το σώμα τους σε κάθετη στάση στο κάθισμά τους -και φορούν τη ζώνη ασφαλείας, φυσικά.

Σε κάθε άλλη περίπτωση εάν μετακινούνται σε μια πιο ξαπλωτή στάση, για λόγους άνεσης ή ξεκούρασης, οι αερόσακοι δεν θα είναι το ίδιο αποτελεσματικοί όπως είναι προγραμματισμένο να συμβεί σε περίπτωση σύγκρουσης.

Ωστόσο, στη Mercedes-Benz έχουν ξεκινήσει την εξέλιξη ενός συστήματος αερόσακου ο οποίος θα δύναται να προστατεύσει τους επιβαίνοντες σε ένα αυτοκίνητο ακόμα και εάν αυτοί έχουν επιλέξει να ξαπλώσουν στο κάθισμά τους. Αυτό αφορά και στον οδηγό.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία, ο στόχος είναι να δημιουργηθούν αερόσακοι οι οποίοι θα τοποθετούνται στα μελλοντικά μοντέλα της τα οποία θα διαθέτουν σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 ή και ανώτερο.

Με αυτό, υπό συνθήκες, ακόμα και ο οδηγός θα μπορεί να ρυθμίζει τη θέση του πιο επικλινή για να χαλαρώνει κατά το ταξίδι, καθώς το αυτοκίνητο θα κινείται χάρη στο σύστημα που θα έχει ενεργοποιηθεί γι’ αυτόν τον λόγο.

Advertisement

Φυσικά, αυτό δεν μπορεί να μηδενίσει την πιθανότητα να εμπλακεί το αυτοκίνητο σε κάποιο τροχαίο ατύχημα, συνεπώς οι αερόσακοι είναι απαραίτητοι.

Advertisement

Σε δήλωσή του στο βρετανικό Top Gear, ο Πολ Ντίκ, Διευθυντής στο τμήμα Ασφάλειας Αυτοκινήτων του Ομίλου Mercedes-Benz A.G., δήλωσε σχετικά: «Ας μιλήσουμε για την επόμενη δεκαετία. Ας πούμε ότι οδηγείτε σε μια ξαπλωτή στάση σε ένα όχημα που διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, το οποίο δεν έχει τιμόνι. Συνεπώς, δεν έχετε εμπρός σας έναν αερόσακο.

»Θα πρέπει να σκεφτούμε πώς να προστατεύσουμε έναν άνθρωπο που (το σώμα του) βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Αυτή είναι η αποστολή μας για το προσεχές μέλλον».

Ο Ντίκ ανέφερε ότι τα στελέχη της Mercedes-Benz, σκέφτονται να διαθέτουν μελλοντικά τα αυτοκίνητά της με εμπρός καθίσματα τα οποία θα μπορούν να μετατρέπονται σε ανάκλιντρο. Προς το παρόν, αυτή η δυνατότητα παρέχεται στα πίσω των κορυφαίων μοντέλων της, όπως η S-Class.

Advertisement

Συγκεκριμένα, ο Ντίκ είπε σχετικά: «Η ιδέα να προσφέρουμε αυτή τη δυνατότητα και στα εμπρός καθίσματα διαρκώς κερδίζει έδαφος, συνεπώς χρειαζόμαστε πιο εξειδικευμένους αερόσακους. Ίσως δεν θα εκτείνονται από το τιμόνι, ίσως τους προσαρμόσουμε στη ζώνη ασφαλείας ή στη μεσαία κολώνα (του αυτοκινήτου). Ή στα καθίσματα, καθαυτά.

»Αυτή είναι η καινοτομία. Να συνδυάσουμε αυτούς με το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης. Σε ένα όχημα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, οδηγείς πιο χαλαρωμένος. Άρα, όλα αυτά πρέπει να λειτουργούν κατάλληλα.

»Εάν μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το σύστημα “pre-safe” θα πρέπει να λειτουργεί και στην περίπτωση που η πλάτη του καθίσματος έχει κλιθεί προς τα πίσω. Για παράδειγμα, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι ο προεντατήρας της ζώνης ασφαλείας θα ενεργοποιηθεί, ο αερόσακος θα ανοίξει διαδοχικά σε δύο στάδια. Τότε θα μπορείς να αισθάνονται ασφαλείς οι επιβάτες. Αυτό είναι το σημαντικότερο», κατέληξε ο Ντίκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια φουτουριστική Mercedes 280SL με αέρα Χόλυγουντ
Τα crash tests της Mercedes-Benz στα ηλεκτρικά της (+video)
Aπαραίτητοι οι αερόσακοι και στα φορτηγά (+video)