Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC

Ελλάδα 12:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με την plug-in υβριδική Mercedes GLC ξεχνάς να πας στο βενζινάδικο.

Advertisement
Advertisement

Η θεωρία πάντα απέχει από την πράξη. Έτσι αν ανατρέξει κανείς στα τεχνικά χαρακτηριστικά της κορυφαίας plug-in υβριδικής Mercedes GLC 400 e -υπάρχουν τόσο η 300 e όσο και η 300 de- θα δει ότι η ηλεκτρική της αυτονομία κυμαίνεται από 118 έως και 130 χιλιόμετρα.

Στην καθημερινότητα η τιμή αυτή διαμορφώνεται στα 100 χιλιόμετρα, λίγο πάνω λίγο κάτω δεν παίζει σημαντικό ρόλο. Αυτό που είναι σημαντικό ή καλύτερα καθοριστικό, είναι ότι με αυτά τα 100 χιλιόμετρα μπορεί να καλύψει κανείς όλες τις μετακινήσεις του, σε πολλές περιπτώσεις όχι μόνο μιας μέρας αλλά και δύο ή και τριών, χωρίς ο τετρακύλινδρος βενζίνης κάτω από το καπό να πάρει ούτε μια φορά μπροστά.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια στιγμή αν πρέπει να ταξιδέψεις μπορείς να το κάνεις ανά πάσα στιγμή. Είτε είναι φορτισμένη είτε όχι η μπαταρία, είτε αν υπάρχει φορτιστής είτε όχι στον προορισμό σου.

Αν το σκεφτεί κανείς αντικειμενικά αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των plug-in υβριδικών. Οι «καθαρές» καθημερινές μετακινήσεις και το ταξίδι με τον τρόπο που έχουμε όλοι μας συνηθίσει έως τώρα. Χωρίς περιορισμούς και χωρίς κανένα άγχος για την αυτονομία.

Άλλωστε πρατήρια υπάρχουν παντού…

Advertisement

Υπό αυτήν τη σκοπιά  λοιπόν η GLC 400 e είναι το ιδανικό PHEV, ενώ κατά τα άλλα είναι συνολικά μια πολύ καλή επιλογή.

Advertisement

Με βάση τη λογική και παραβλέποντας θέματα πρεστίζ που συνοδεύουν ακόμα περισσότερο τα πιο ακριβά μοντέλα της Mercedes, SUV και μη, δεν χρειάζεσαι κάτι πιο μεγάλο.

Έχει τις σωστές διαστάσεις τόσο για να μην προβληματίζει τον οδηγό της στην πόλη όσο και για να εξασφαλίζει άνετους χώρους στο εσωτερικό της για τους έως και πέντε επιβάτες της και τις αποσκευές τους. Επίσης μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα διαθέσιμα συστήματα της Mercedes. Είτε αυτά αφορούν την άνεση και την ασφάλεια, είτε τη συνδεσιμότητα και την υποβοήθηση.

Advertisement

Στην περίπτωση που η GLC 400 e σας ενδιαφέρει και την παραγγείλετε μην ξεχάσετε να επιλέξετε το εξτρά πακέτο Engineering που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (κοστίζει 3.632,58 ευρώ) και περιλαμβάνει την πνευματική ανάρτηση και στους δύο άξονες (στάνταρ είναι μόνο στον πίσω) καθώς και την τετραδιεύθυνση.

Η τελευταία είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζει κανείς, καθώς καθιστά την GLC των 4,70 και κάτι  μέτρων τόσο ευέλικτη όσο ένα υπερ-μίνι. Έτσι μπορεί να στρίβει με ευκολία και στα πιο μικρά στενά και να παρκάρει πιο εύκολα με λιγότερες κινήσεις.

Για το παρκάρισμα υπάρχει βέβαια και η αυτοματοποιημένη διαδικασία που ελαχιστοποιεί τη συμμετοχή του οδηγού από τη στιγμή που πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις.

Η πνευματική ανάρτηση με τη σειρά της ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις τους αμαξώματος και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες. Ακόμα και αν έχει εξαντληθεί το ωφέλιμο φορτίο και ακόμα και αν έχουν καλυφθεί πολλά χιλιόμετρα συμβάλλοντας έτσι στο συνολικά πολιτισμένο προφίλ του μεσαίου SUV της Mercedes.

Που ξεχωρίζει και για το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό του, ακόμα και όταν λειτουργεί ο κινητήρας βενζίνης. Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι πολυτελές και ποιοτικό και ταυτόχρονα high tech χάρη στη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα με τις πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Αυτό ισχύει και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα HUD.

Έτσι ο οδηγός έχει όλα όσα τον διευκολύνουν, καθώς και ένα σύστημα πρόωσης που σε κάθε περίπτωση δηλώνει δυναμικά το παρόν.

Μέσα στην πόλη μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία η top plug-in υβριδική GLC ακολουθεί άνετα και χαλαρά την κυκλοφορία και μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 140 χλμ./ώρα, την ίδια στιγμή που η (πλήρως πνευματική) ανάρτησή της απορροφά όλες τις κακοτεχνίες των δρόμων.

Στην εθνική και με τον τετρακύλινδρο turbo των 2.000 κυβικών ενεργό, υπάρχει πάντα επάρκεια ισχύος, μιας και η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 381 ίππους και τα 650 Nm. Κάτι που φαίνεται και από τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δεύτερα, τελική ταχύτητα 237 χλμ./ώρα), αλλά και από την αμεσότητα της απόκρισης και την πολύ γρήγορη ολοκλήρωση των προσπεράσεων.

Εδώ θετικό ρόλο παίζει και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων με το γρήγορο kick down, που βοηθά τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και σε δευτερεύοντες δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές. Όπου η plug-in υβριδική GLC αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά αποστειρωμένη. Είναι ευχάριστη και δυναμική, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και κατορθώνει να κρύψει το μέγεθος και τα τουλάχιστον 2.355 κιλά της.

Αρκετά από τα οποία οφείλονται στη μεγάλη για PHEV μπαταρία των 31,2 kWh, η οποία εξασφαλίζει την ηλεκτρική αυτονομία των 100+ χιλιομέτρων που κάνει τελικά τη διαφορά.

Η μπαταρία πάντως έχει (κάποια) επίδραση και στην τιμή, καθώς η Mercedes GLC 400 e 4MATIC κοστίζει -είναι διαθέσιμη αποκλειστικά ως AMG Line- από 90.450 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes GLC 400 e 4MATIC
Κινητήρας: 1.999 κ.εκ.
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 252 PS/5.800 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 400 Nm/2.000-3.200 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 136 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 440 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς: 381 PS
Συνδυαζόμενη ροπή: 650 Nm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 237 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 0,5-0,6 lt/100 km – 7,9 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: 118-130 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 12-15 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.716 x 1.890 x 1.648 mm
Βάρος: 2.355 kg
Χώρος αποσκευών: 470-1.520 lt
Τιμή: Από 90.450 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC
H Mercedes ανεβάζει την αυτόνομη οδήγηση σε άλλο επίπεδο
Αυτός είναι ο Έλληνας της Mercedes που θέλει να… στριμώξει την Tesla