Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα φθηνά κινέζικα έρχονται και Ελλάδα: Ευκαιρία ή ρίσκο;

Ελλάδα 19:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα φθηνά κινέζικα έρχονται και Ελλάδα: Ευκαιρία ή ρίσκο;

ΝΕΑ

Τα φθηνά κινέζικα έρχονται και Ελλάδα: Ευκαιρία ή ρίσκο;

ΝΕΑ

Σιγά-σιγά οι εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα κάνουν την εμφάνισή τους στην Ευρώπη. Αξίζουν πραγματικά ή χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο;

Advertisement
Advertisement

Αν και μέχρι σήμερα η παραγωγή αυτοκινήτων στην Κίνα αφορούσε κατά κύριο λόγο την εκρηκτικά αναπτυσσόμενη εσωτερική αγορά, είναι φανερό πλέον ότι οι κατασκευαστές της χώρας ασφυκτιούν μέσα στα σύνορά τους. Και ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι η επέκταση σε άλλες αγορές και δη της Ευρώπης, όπου τα ηλεκτροκίνητα πωλούνται πλέον σε μεγάλους αριθμούς.

Δειλά-δειλά εδώ και δυο-τρία χρόνια έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτοι Κινέζοι στην Ευρώπη, με αυτοκίνητα κατά βάση ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά. Η καθιέρωσή τους βέβαια στην ευρωπαϊκή ήπειρο θα είναι εξαιρετικά δύσκολη και μάλλον θα πάρει αρκετό χρόνο για να γίνει.

Είναι προφανές ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν θα αφήσουν το παιχνίδι να χαθεί τόσο εύκολα όπως έγινε σε άλλες βιομηχανίες (βλέπε κινητά τηλέφωνα). Όμως από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την τεράστια δυναμική των Κινέζων και την αχαλίνωτη ανάπτυξη της οικονομίας τους, η οποία πλέον δεν μπορεί να περιοριστεί με δασμούς και τεχνητά μέσα.

Advertisement
Advertisement

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πλέον μία πραγματικότητα για την Ευρώπη. Και παίρνοντας ως παράδειγμα την Γερμανία, κάνουν και αισθητή την παρουσία τους με μία σειρά από μοντέλα. Κάποια εκ των οποίων είναι αρκετά ενδιαφέροντα, διαθέτοντας αρκετά σύγχρονη ηλεκτρική τεχνολογία.

Τον τελευταίο καιρό οι Κινέζοι αποφεύγουν όσο μπορούν την εύκολη πρακτική των αντιγραφών ευρωπαϊκών μοντέλων και εξελίσσουν δικά τους αυτόνομα μοντέλα, τα οποία δεν είναι και τόσο φθηνά όσο θα περίμενε κανείς λόγω της χώρας κατασκευής. Ως προς το θέμα της αξιοπιστίας υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν, όμως οι καταναλωτές έχουν πλέον περισσότερες επιλογές. Και αυτό είναι -σχεδόν- πάντα καλό.

Ας δούμε παρακάτω ποιες μάρκες και με ποια μοντέλα έχουν ξεκινήσει την “εισβολή” τους στην Γερμανία και κατ’ επέκταση σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με δεδομένο επίσης ότι και η Ελλάδα δεν θα αργήσει να αποτελέσει τον επόμενο “στόχο”.

AIWAYS

Advertisement

Η εταιρεία Aiways με έδρα τη Σαγκάη ιδρύθηκε το 2017 και το ηλεκτρικό SUV U5 παρουσιάστηκε το 2020. Η πρεμιέρα του θα έπρεπε να είχε γίνει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης την άνοιξη του 2020, όμως μεσολάβησε η πανδημία και τα πράγματα πήγαν λίγο πίσω.

Advertisement

Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και το κύριο χαρακτηριστικό του είναι οι μεγάλοι χώροι. Κάποια προβλήματα που είχε με το σύστημα infotainment έχουν πλέον λυθεί. Σχεδιαστικά είναι ένα πολύ ισορροπημένο και μοντέρνο SUV με ιδιαίτερα εντυπωσιακό σαλόνι και μία αξιοπρόσεκτη προσπάθεια σχετικά με την ποιότητα κατασκευής.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στην περίπτωσή του είναι ότι δεν υπάρχουν αντιπροσωπείες, αλλά πωλείται μέσω του δικτύου της αλυσίδας ηλεκτρονικών ειδών Εuronics. Σε κάποια καταστήματα μπορούν να γίνουν test-drives ή να παραγγελθεί ηλεκτρονικά. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 39.656 ευρώ στη Γερμανία και προσφέρεται δώρο είτε μία τηλεόραση 4Κ είτε μία βιντεοκάμερα.

Το SUV coupé Aiways U6 πρόκειται να λανσαριστεί ως δεύτερο μοντέλο σύντομα. Το μοντέλο hatchback μοιράζεται την πλατφόρμα και την τεχνολογία με το U5. Τα lockdown στη Σαγκάη πάντως έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις τόσο την παρουσίαση του U6 όσο και την παραγωγή του U5.

BAIC

Advertisement

Η συντομογραφία BAIC σημαίνει Beijing Automotive Industry Corporation και είναι μία εταιρία που στην Κίνα συνεργάζεται με τη Mercedes-Benz και τη Hyundai. Στην Γερμανία η εταιρία έχει επιλέξει να εισάγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Χ55 έχει έναν τετρακύλινδρο με 136 ίππους και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.

Το νέο μοντέλο θα έχει 177 ίππους και αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το μήκος του θα είναι στα 4,62 μέτρα και η τιμή του στα 29.890 ευρώ.
Στην κατηγορία των SUV πόλης, το BAIC X35 μήκους 4,32 μέτρων είναι μία πολύ ανταγωνιστική πρόταση. Διαθέτει επίσης βενζινοκινητήρα 1,5, ισχύ 115 ίππους και τιμή που ξεκινά από τα 19.835 ευρώ.

BESTUNE

Η Bestune είναι μια μάρκα της FAW (First Automotive Works), ενός από τους δύο συνεργάτες της Volkswagen στην Κίνα. Το T77 εισάγεται επίσης από την Indimo Automotive. Το crossover compact μήκους 4,52 μέτρων έχει ισχύ 170 ίππων και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το Bestune T77 κοστίζει 28.895 ευρώ και ο στάνταρ εξοπλισμός του περιλαμβάνει προβολείς LED και σύστημα infotainment με οθόνη αφής 12,3 ιντσών.

BYD

Η BYD (Build Your Dreams), είναι κατασκευαστής μπαταριών και απέκτησε την οικονομικά προβληματική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Xian Qinhuan Automobile το 2013. Από εκεί δημιουργήθηκε η θυγατρική BYD Auto. Από την άνοιξη του 2022 η εταιρία σταμάτησε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγει μόνο εξηλεκτρισμένα μοντέλα.

Η Νορβηγία ήταν η πρώτη εξαγωγική αγορά για την BYD στην Ευρώπη και το μοντέλο SUV Tang πωλείται εκεί από το 2021. Η BYD θα εμφανιστεί στην Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μέσα στο φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2022. Την διανομή έχει αναλάβει ο σουηδικός όμιλος Hedin Mobility, ο οποίος διαχειρίζεται επίσης αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στη Γερμανία.

DFSK

Η DFSK είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της κρατικής Dongfeng Motor Corporation και της ιδιωτικής εταιρείας Chongqing Sokon Industry Group. Η μάρκα DFSK διανέμεται στην Ευρώπη από τον εισαγωγέα Indimo Automotive, του οποίου το δίκτυο αντιπροσώπων στη Γερμανία περιλαμβάνει περισσότερα από 180 υποκαταστήματα.

Η γκάμα της εταιρίας αποτελείται αποκλειστικά από SUV με βασικό μοντέλο το Fengon 500. Έχει μήκος στα 4,39 μέτρα έχοντας ως αντίπαλο το Dacia Duster. Ο κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος βενζίνης 1,5 λίτρων με απόδοση 106 ίππους και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 18.395 ευρώ.

Τις περισσότερες πωλήσεις πάντως τις έχει το Fengon 580. Το DFSK Fengon 580 προσφέρει χώρο για έως και επτά άτομα σε ένα αμάξωμα μήκους 4,68 μέτρων. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπαίνουν στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ όταν δεν χρησιμοποιούνται. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 άλογα και έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο CVT. Η βασική τιμή είναι 26.390 ευρώ.

Το DFSK Fengon 5 έχει το ίδιο σχήμα αλλά διαφορετικό στυλ. Αντιπροσωπεύει τη μάρκα στην κατηγορία κουπέ SUV και έχει θέσεις για πέντε επιβάτες. Η απόδοση του κινητήρα των 1,5 λίτρων είναι 137 ίπποι, με την τιμή του να ξεκινά από 28.670 ευρώ.

Το κορυφαίο μοντέλο είναι το DFSK Fengon 7, το οποίο με μήκος στα 4,93 μέτρα ανήκει στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας αποδίδει 220 ίππους, διαθέτει τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ ως επταθέσιο κοστίζει 38.395 ευρώ.

JAC

Η συντομογραφία JAC είναι το ακρωνύμιο της εταιρίας Anhui Jianghuai Automobile Co., η οποία υπάρχει από το 1964. Οι εισαγωγές ξεκίνησαν από την Αυστρία και πλέον υπάρχει κανονική αντιπροσώπευση στην Γερμανία και σιγά-σιγά και σε άλλες χώρες.

Εκτός από το pick-up T8 Pro, το E-JS4 είναι ένα συμπαγές SUV με ηλεκτρική κίνηση 142 kW (193 hp). Η χωρητικότητα αποθήκευσης της μπαταρίας είναι 65,7 kWh.

LYNK & CO

Η εταιρία Lynk & Co ανήκει στον όμιλο Geely, στον οποίο ανήκουν επίσης οι Lotus, Polestar και Volvo. Η Lynk & Co ανοίγει έχει μία εντελώς νέα αντίληψη για την προώθηση των αυτοκινήτων της. Οι πελάτες δεν πρέπει απαραίτητα να αγοράσουν το αυτοκίνητό τους, αλλά να εγγραφούν ή να το μισθώσουν και στη συνέχεια να το διαθέσουν σε άλλα άτομα ως μέρος της κοινής χρήσης αυτοκινήτου

Προσφέρονται δύο εκδόσεις του Lynk & Co 01 το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα με το Volvo XC40. Το πλήρες υβριδικό συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 143 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 40 kW (54 ίππων). Το plug-in υβριδικό με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης διαθέτει μπαταρία 17,6 kWh και προσφέρει ισχύ συστήματος 261 ίππων με ισχυρότερους κινητήρες (βενζινοκινητήρας 132 kW, ηλεκτροκινητήρας 60 kW). Η τιμή αγοράς είναι στα 46.000 ευρώ, ενώ η συνδρομή κοστίζει 500 ευρώ το μήνα.

MAXUS

Η Maxus είναι η μάρκα van της SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Δύο σειρές είναι προς το παρόν διαθέσιμες στη Γερμανία. Το Maxus eDeliver 3 είναι van πόλης με μπαταρία 50 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα 122 ίππων. Το πάνελ βαν διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, ενώ διατίθεται και σασί. Οι τιμές για το Maxus eDeliver 3 ξεκινούν από 37.990 ευρώ χωρίς ΦΠΑ στην Γερμανία.

Το Deliver 9 διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα diesel με 148 ίππους. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή πίσω τροχούς, καθώς και σε εκδόσεις panel van και σασί σε διαφορετικά μήκη. Οι τιμές του diesel ξεκινούν από 34.490 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Υπάρχει επίσης και το μεγάλο ηλεκτρικό eDeliver 9, με μπαταρίες 52, 72 ή 89 kWh. Το πάνελ βαν διατίθεται σε δύο διαφορετικά μήκη, καθώς και πλαίσιο για αμαξώματα με μπαταρία 65 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς και έχει μέγιστη ισχύ 204 ίππων. Η Maxus προσδιορίζει την αυτονομία ως 290 χιλιόμετρα για το πάνελ van με τη μεγαλύτερη επιλογή μπαταρίας. Το βασικό μοντέλο ξεκινά από 56.490 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθουν και άλλα μοντέλα στην γκάμα της εταιρίας στην Γερμανία, μεταξύ των οποίων και το pick-up T90 με ηλεκτρική κίνηση.

MG

Όπως και η Maxus, η πρώην βρετανική μάρκα MG ανήκει επίσης στον κρατικό όμιλο SAIC. Η MG είναι αρκετά επιτυχημένη στη Γερμανία, με περισσότερες από 4.100 πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ ήδη υπάρχουν 135 αντιπρόσωποι σε όλη τη χώρα.

Η γκάμα μοντέλων αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ένα plug-in υβριδικό. Αυτό είναι το MG EHS. Εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει ισχύ συστήματος 258 ίππων. Η μπαταρία των 16,6 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων. Το MG EHS κοστίζει από 34.990 ευρώ.

Το πιο παλιό μοντέλο της εταιρίας στην Γερμανία είναι το ZS. Πρόκειται για ένα compact SUV με μήκος στα 4,32 μέτρα και με μπαταρία 50 ή 70 kWh. Η μέγιστη ισχύς φθάνει τους 177 ίππους. Η αρχική τιμή πριν την επιδότηση ξεκινά από 37.760 ευρώ.

Το MG Marvel R μήκους 4,67 μέτρων είναι ένα μεσαίο SUV, με μπαταρία 70 kWh και απόδοση 180 ίππους. Η τετρακίνητη έκδοση φθάνει τους 288 ίππους, με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Η απλή έκδοση ξεκινά από τα 50.760 ευρώ.

Το MG5 πλασάρεται ως το πιο προσιτό ηλεκτρικό station wagon με μήκος στα 4,5 μέτρα. Η μπαταρία του είναι των 50,3 ή 61,1 kWh, και η ισχύς του κινητήρα 156 ή 177 ίππους. Οι τιμές ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ.

Πριν το τέλος της χρονιάς η εταιρία θα φέρει στην Ευρώπη το MG4, ένα μοντέλο στην κατηγορία του VW ID. 3. Θα έχει μήκος στα 4,29 μέτρα, μπαταρία των 51 ή 64 kWh και η τιμή του θα ξεκινά περίπου από τα 33.000 ευρώ.

ΝΙΟ

Πρόκειται για μία εταιρία αρκετά καθιερωμένη στην Κίνα και με έντονη παρουσία ήδη στη Νορβηγία. Στην Γερμανία θα ξεκινήσει με το Nio ET7, με δύο μπαταρίες των 70 ή 100 kWh.

Η εταιρία προωθεί και την λογική των σταθμών αλλαγής μπαταρίας που θα εγκαταστήσει στην Ευρώπη. Η εταιρία δημιούργησε εργοστάσιο στην Ευρώπη για την κατασκευή εξαρτημάτων που θα εξοπλίζουν τους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών. Η εταιρία έχει στα σχέδιά της και το ΕΤ7 με μπαταρία solid state χωρητικότητας 150 kWh.

ORA

Η μάρκα Ora ανήκει στον όμιλο Great Wall Motors. Το Ora Funky Cat γιόρτασε την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο IAA Mobility τον Σεπτέμβριο του 2021. Πρόκειται για ένα χαριτωμένο σχεδιαστικά αυτοκίνητο πόλης, με ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και πορτμπαγκάζ 280 λίτρων.

Θα υπάρχει διαθέσιμο σε δύο μεγέθη μπαταριών, 49 ή 63 kWh, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 171 ίππους. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022, με τιμή λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ.

POLESTAR

polestar-2-usa

Ίσως η πιο οικεία μάρκα από την Κίνα λόγω της άμεσης σχέσης με την Volvo. Πρόκειται για μία μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδόσεων, η οποία δημιουργήθηκε μέσα στον όμιλο Geely. Το Polestar 2, το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα με τα Volvo C40 και XC40, θα κατασκευαστεί στην Κίνα.

Το hatchback διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα 231 ίππων και μπαταρία με χωρητικότητα 69 ή 78 kWh. Το τετρακίνητο μοντέλο με δεύτερο κινητήρα στον πίσω άξονα αποδίδει 408 ίππους και εφοδιάζεται πάντα τη μεγαλύτερη μπαταρία. Στη Γερμανία το Polestar 2 πωλείται online ή σε flagship καταστήματα με τιμές που ξεκινούν από 47.295 ευρώ. Τα συνεργεία της Volvo αναλαμβάνουν την εξυπηρέτηση.

Έχουν ήδη ανακοινωθεί το μοντέλο SUV Polestar 3 και η έκδοση hatchback Polestar 4. Το Polestar 5 θα είναι ένα σπορ ηλεκτρικό σεντάν.

SERES

Η επωνυμία Seres ανήκει στην DFSK και στην Γερμανία εισάγονται από την εταιρία Indimo Automotive. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Seres 3 βασίζεται στο DFSK Fengon 500, διαθέτει μπαταρία 53,6 kWh και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 163 ίππους. Η αυτονομία φθάνει τα 301 χιλιόμετρα, ενώ η βασική έκδοση ξεκινά από τα 35.725 ευρώ.

SWM

Η μάρκα αυτοκινήτων του ομίλου Shineray, που παράγει επίσης μοτοσυκλέτες, τετράτροχα και αγροτικό εξοπλισμό, πρόκειται να μπει σύντομα στην αγορά της Γερμανίας και άλλων χωρών της Ευρώπης με ένα SUV μήκους 4,61 μέτρων που ονομάζεται G01F. Χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 150 ίππων, ενώ η τιμή του θα είναι περίπου στα 28.000 ευρώ.

WEY

Όπως η Ora, έτσι και η Wey ανήκει στην Great Wall Motors. Στην Κίνα, η Wey κατάφερε να καθιερωθεί ως premium μάρκα SUV, κάτι που θέλει να επαναλάβει και στην Ευρώπη.

Το πρώτο μοντέλο που λανσαρίστηκε είναι το Wey Coffee 01, ένα plug-in υβριδικό με απόδοση 476 ίππων. Εκτός από τον δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 204 ίππων, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 184 ίππους για τον εμπρός άξονα και 150 ίππους για τον πίσω άξονα. Η τιμή του θα ξεκινά πάνω από τα 50.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κίνα: Ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών
Το Citroen Ami απέκτησε δίδυμο αδερφό. Από την Κίνα
Ποιος και γιατί φρενάρει τις επενδύσεις της VW στην Κίνα;