Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ιστορική στιγμή: Τα εξηλεκτρισμένα ξεπέρασαν βενζίνη και diesel στην E.E.

Ελλάδα 11:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ιστορική στιγμή: Τα εξηλεκτρισμένα ξεπέρασαν βενζίνη και diesel στην E.E.

ΝΕΑ

Ιστορική στιγμή: Τα εξηλεκτρισμένα ξεπέρασαν βενζίνη και diesel στην E.E.

ΝΕΑ

Το 2022 φαίνεται ότι είναι το σημείο καμπής για τις αλλαγές στην ηλεκτροκίνηση. Και το τελευταίο τρίμηνο έδειξε ότι η νέα κατάσταση είναι ήδη εδώ.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε σε εποχές μεγάλων αλλαγών στην αυτοκίνηση, οι οποίες όπως φαίνεται έρχονται πιο γρήγορα από ότι περιμέναμε. Και αν για πολλούς το 2025 ήταν το πρώτο ορόσημο, μάλλον όλοι μας θα πρέπει να αναθεωρήσουμε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον ACEA (τον σύνδεσμο των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ευρώπης), 1 στα 8 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μέσα στο 2022 ήταν ηλεκτρικό.

Παρά την μεγάλη πίεση που δέχθηκε όλη η αυτοκινητοβιομηχανία, οι πωλήσεις των πάσης φύσεως εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά) σημείωσαν μεγάλη άνοδο και βελτίωσαν τα μερίδια αγοράς τους.

Advertisement
Advertisement

Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν το 1,1 εκατ. μονάδες, με άνοδο 28% σε σχέση με το 2021 και μερίδιο αγοράς πάνω από 12%. Τα PHEV δεν είχαν τόσο μεγάλη ζήτηση, με 874.182 πωλήσεις και άνοδο μόλις 1,2% και μερίδιο αγοράς 9,4%.

Τα φουλ υβριδικά ήταν τα πιο δημοφιλή σε εναλλακτικές μορφές κίνησης, με πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, δηλαδή 1 στα 4,5 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. το 2022.

Advertisement

Η άνοδος όλων αυτών των κατηγοριών συμπίεσαν ακόμα περισσότερο τα συμβατικά μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Ενδεικτικά, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης χωρίς καθόλου ηλεκτρική υποβοήθηση ή με ήπια υβριδική έπεσαν στο 36,4%.

Η κατάσταση στα diesel ήταν ακόμα χειρότερη, καθώς το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 16,4%, δηλαδή ακόμα πιο κάτω και από τα φουλ υβριδικά.

Advertisement

Το πιο σημαντικό όμως είναι η τάση που φαίνεται να διαμορφώνεται στην αγορά. Είναι ενδεικτικό ότι το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, τα συμβατικά αυτοκίνητα (βενζίνης και diesel) ήταν για πρώτη φορά λιγότερα από τα αντίστοιχα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, τα οποία έφθασαν σε ποσοστό το 53,0%.

Πρόκειται για ιστορικό ορόσημο και μία κατάσταση η οποία θα συνεχιστεί και μέσα στη νέα χρονιά, με τα πάσης φύσεως ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα να είναι πλέον η κυρίαρχη τάση στην αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
2+1 λόγοι που τα ηλεκτρικά καταναλώνουν πολύ εκτός πόλης
Άρχισαν τα «όργανα» για τα ηλεκτρικά πατίνια
Peugeot e-Lion: Όλα ηλεκτρικά

Advertisement