Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

ΗΠΑ: Προωθούνται φοροαπαλλαγές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο Πρόεδρος Biden ασκεί πιέσεις στο Κογκρέσο για να ψηφίσει μεγάλα φορολογικά κίνητρα.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden θα επισκεφθεί την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της General Motors στο Μίσιγκαν, καθώς ο Λευκός Οίκος πιέζει το Κογκρέσο να εγκρίνει μεγάλα φορολογικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επισήμανε ότι το “Factory Zero” θα σηματοδοτήσει το άνοιγμα της κατά την επίσκεψη του Biden την Τετάρτη. Το εργοστάσιο, που εκτείνεται σε τμήματα του Detroit και του Hamtramck, άνοιξε στην πραγματικότητα το 1985, αλλά η GM είπε το 2020 ότι θα το επαναχρησιμοποιήσει για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών και SUV.

Ο Biden θα συζητήσει μία χρηματοδότηση 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ. Θα συζητήσει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα EV θα μειώσουν τις εκπομπές βλαβερών αερίων, θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα, αλλά και “θα δημιουργήσουν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για τα μέλη των εργατικών συνδικάτων σε όλη τη χώρα”, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Η διευθύνων σύμβουλος της GM Mary Barra θα παραστεί στην εκδήλωση της Τετάρτης.

Ο πρόεδρος Biden υπέγραψε τον Αύγουστο ένα διάταγμα, με στόχο το 50% όλων των νέων οχημάτων που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Ο στόχος του 50% δεν είναι νομικά δεσμευτικός και περιλαμβάνει υβριδικά μοντέλα με ηλεκτρικούς και συμβατικούς κινητήρες, έχει την υποστήριξη Αμερικανών και ξένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι δήλωσαν πως η εκπλήρωσή του θα απαιτήσει τη διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αμερικανική κυβέρνηση.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο κοινωνικών δαπανών του 1,75 τρισεκατομμυρίου δολαρίων στις προβλέψεις του για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής περιλαμβάνει φοροαπαλλαγές άνω των 12.500 δολαρίων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων συμπεριλαμβανομένου και ενός κινήτρου 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη σε αμερικανικά συνδικάτα εργαζομένων, αλλά και ποσό 500 δολαρίων για τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν μπαταρίες που θα παράγονται στις ΗΠΑ. Το κόστος των φοροαπαλλαγών υπολογίζεται σε 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μία δεκαετία.

Παράλληλα, συμπεριλαμβάνει φοροαπαλλαγές για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, χρηματοδοτήσεις 3,5 δισεκατομμυρίων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προκειμένου να μετατρέψουν υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων, και χρηματοδοτήσεις 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αμερικανική κυβέρνηση και την ταχυδρομική υπηρεσία των ΗΠΑ, προκειμένου να προμηθευτούν ηλεκτρικά οχήματα και να δημιουργήσουν υποδομές για τη φόρτισή τους.

Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Joe Manchin εξέφρασε την αντίθεσή του στην πρόβλεψη αναφορικά με την προτίμηση των οχημάτων που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη αμερικανικών εργασιακών συνδικάτων.

Ο Biden έχει επανειλημμένα αρνηθεί να υποστηρίξει κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι ΗΠΑ δεν συντάχθηκαν με μερικές άλλες χώρες στη Γλασκόβη που υποστήριξαν τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2040.

Οι ξένοι κατασκευαστές οχημάτων έχουν ασκήσει δριμεία κριτική στην απόφαση για την προώθηση με φοροαπαλλαγές των οχημάτων που παράγονται από εργαζόμενους των συνδικάτων στις ΗΠΑ, υποστηρίζοντας πως οι φορολογικές απαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα θα ευνοήσουν δυσανάλογα τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ (GM, Ford και Stellantis). Οι εταιρίες αυτές παράγουν τα οχήματά τους σε εργοστασιακές μονάδες όπου οι εργαζόμενοι είναι μέλη εργατικών συνδικάτων.

Αντίθετα η Tesla και οι ξένοι κατασκευαστές δεν έχουν εργατικές ενώσεις που εκπροσωπούν τους Αμερικανούς εργαζόμενους και αρκετοί έχουν εναντιωθεί στις προσπάθειες του εργατικού συνδικάτου United Auto Workers (UAW) να οργανώσει το συνδικαλιστικό κίνημα στις μονάδες τους εντός των ΗΠΑ.

Η πρόταση των Δημοκρατικών εξαλείφει τη σταδιακή κατάργηση των φοροαπαλλαγών μετά την επίτευξη στόχου πώλησης 200.000 ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές, κάτι που θα έκανε πάλι νόμιμη τη συμμετοχή στις φοροαπαλλαγές της GM, όπως και της Tesla.

Η GM ανακοίνωσε το 2020 ότι μετονομάζει την εργοστασιακή μονάδα της στην πόλη Hamtramck σε “Factory Zero” ανακοινώνοντας την επένδυση 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη μετατροπή του εργοστασίου, σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο έχουν παραχθεί πάνω από τέσσερα εκατομμύρια οχήματα.

Το Σεπτέμβριο, το Ντιτρόιτ έλαβε επίσης μία χρηματοδότηση 4 εκατ. δολαρίων από το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ για την αποκατάσταση κατεστραμμένων δρόμων που υποστηρίζουν τη λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας Factory Zero.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο ισχυρή είναι η Tesla στις ΗΠΑ;
Ιδού το αγαπημένο αυτοκίνητο του Προέδρου των ΗΠΑ Joe Biden
Συμμαχία ΗΠΑ – Ευρωπαϊκής Ένωσης!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto