Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι τελικά τα SUV τα αγαπημένα των Ελλήνων;

Ελλάδα 19:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι τελικά τα SUV τα αγαπημένα των Ελλήνων;

ΝΕΑ

Είναι τελικά τα SUV τα αγαπημένα των Ελλήνων;

ΝΕΑ

Παρά την επέλαση των Sport Utility Vehicles, υπάρχει μια κατηγορία που όχι απλά προβάλλει αντίσταση, αλλά και προσελκύει περισσότερους οπαδούς.

Advertisement
Advertisement

Μειωμένες κατά 7,0 ποσοστιαίες μονάδες ήταν ταξινομήσεις καινούριων ΙΧ στην Ελλάδα τον περασμένο Σεπτέμβριο, παρά το ιδιαίτερα θερμό ενδιαφέρον των οδηγών για νέο αυτοκίνητο.

Ειδικότερα, η αδυναμία των κατασκευαστών να ισοσκελίσουν την προσφορά με τη ζήτηση περιόρισε τις ταξινομήσεις των καινούριων ΙΧ στις 6.612 μονάδες, έναντι 7.107 του Σεπτεμβρίου του 2020. Πρόκειται για μια πτώση ιδιαίτερα λογική, αν αναλογιστεί κανείς τα εμπόδια που έχει βάλει η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Και φυσικά υποδηλώνει τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των Ελλήνων αντιπροσώπων να εξυπηρετήσουν εν ευθέτω χρόνω τους καταναλωτές.

Οι τελευταίοι, όπως καταδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα SUV, τα οποία χτίζουν τη δική τους αυτοκρατορία και στη χώρα μας. Ειδικότερα, τον περασμένο Σεπτέμβριο κατέγραψαν μερίδιο 46,0%, ή αλλιώς σχεδόν ένα στα δύο καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά άνηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Με τους κατασκευαστές, μάλιστα, να προκρίνουν την εξέλιξη SUV μοντέλων, τα επόμενα χρόνια η συγκεκριμένη κατηγορία προβλέπεται να καταλάβει ποσοστά –σταθερά – άνω του 50%.

Πρωταθλητές είναι τα B-SUV – όπως είναι τα best-sellers Peugeot 2008, Kia Stonic και VW T-Roc – με μερίδιο 21,3%, ακολουθούμενα από τα C-SUV (βλ. Toyota C-HR, Peugeot 3008, Dacia Duster, Nissan Qashqai) με ποσοστό 18,8%.

Μικρότερη είναι η δημοφιλία (3,4%) των D-SUV (βλ. Toyota RAV4, X-Trail, GLC-Series) που απευθύνονται κυρίως σε οικογένειες, όπως και των ακόμα μεγαλύτερων E-SUV (βλ. Volvo XC90) που περιορίζονται στο φτωχό 0,5%.

Advertisement

Στα όρια του στατιστικού λάθους (0,1%) το μερίδιο των Sport Utility Vehicles των κατηγοριών F-G, δεδομένου ότι υπάρχουν ελάχιστα σχετικού τύπου μοντέλα στη χώρα μας, με ενδεικτικές περιπτώσεις τα Range Rover, Audi Q8 και Ford Explorer.

Στον αντίποδα, οι Έλληνες δεν δείχνουν πρόθυμοι να θυσιάσουν τη σπορ αίσθηση και την ευελιξία που προσφέρουν τα supermini (μικρά αυτοκίνητα), με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Peugeot 208 και Toyota Yaris. Πρόκειται για μια κατηγορία που αντιστέκεται σθεναρά στην επέλαση των SUV και βλέπει το μερίδιό της να αυξάνεται από το 25,6% (Σεπτέμβριος 2020) σε 29,7%.

Advertisement

Τα βενζινοκίνητα συνεχίζουν να χαίρουν της μεγαλύτερης προτίμησης του Έλληνα οδηγού, αν και το μερίδιο τους τον περασμένο μήνα (46,7%) ήταν κατά 4,4% μικρότερο, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2020 (51,0%). Ο λόγος έγκειται στην «στροφή» πολλών αγοραστών προς στα ήπια υβριδικά συστήματα (25,4% αντί 18,0) που χρησιμοποιούν ως πυρήνα ένα θερμικό μοτέρ, επικουρούμενο, ωστόσο, από mild hybrid τεχνολογία για εξοικονόμηση καυσίμου μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Το μεγαλύτερο πλήγμα έχει υποστεί το diesel που έχει διολισθήσει από το 24% του Σεπτεμβρίου του 2020 στο 15,5% του περασμένου μήνα, την ίδια ώρα που τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά σημειώνουν εκθετική αύξηση. Το αθροιστικό μερίδιό τους τον Σεπτέμβριο του 2021 ήταν 8,8%, έναντι 3,4% του αντίστοιχου μήνα του 2020.

Advertisement

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: EUROKINISSI

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα!
Λογική η πτώση στις πωλήσεις καινούριων ΙΧ στην Ευρώπη