Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Που θα φτάσουν οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων;

Ελλάδα 1:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Που θα φτάσουν οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Που θα φτάσουν οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Η έλλειψη ημιαγωγών αναμένεται να προκαλέσει νέες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων  – Υψηλότερη τιμολόγηση και στα ηλεκτρικά λόγω έλλειψης λιθίου;

Advertisement
Advertisement

Συνεχώς επιδεινούμενη είναι η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών, ασκώντας ασφυκτικές πιέσεις στους κατασκευαστές οι οποίοι αδυνατούν να ικανοποιήσουν τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για καινούριο αυτοκίνητο.

Εκτός, όμως, από τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις, απότοκο της κρίσης είναι και οι αναπόφευκτες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το ανανεωμένο VW Polo που ξεκινά από τα 15.850 ευρώ, όταν το 2020 η ίδια έκδοση (1,0 λτ. 80 ps) κόστιζε 13.950 ευρώ.

Και αυτή είναι μόνο η αρχή, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Luca de Meo, ο οποίος, μιλώντας στην ισπανική εφημερίδα “Expansion” προέβλεψε «περαιτέρω αυξήσεις μέσα στους επόμενους 12 μήνες».

Advertisement
Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καινούριο αυτοκίνητο, τώρα ή αργότερα;

 

Advertisement

Οι κατασκευαστές ημιαγωγών έχουν αντιληφθεί την ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών για μικροτσίπ, μ’ αποτέλεσμα να υπερκοστολογούν τα προϊόντα τους – ένα κόστος που μετακυλίεται στους τελικούς καταναλωτές.

Καταλυτικό ρόλο, επίσης, διαδραματίζει η αύξηση στις τιμές χάλυβα, του φυσικού αερίου, της ενέργειας, του χαλκού και του αλουμινίου.

Advertisement

Εκτοξεύεται η τιμή του λιθίου
Την ανιούσα αναμένεται να πάρουν και οι τιμές των ηλεκτρικών. Με τα BEV να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, οι κατασκευαστές αναζητούν μανιωδώς πρώτες ύλες για τα σχετικής τεχνολογίας μοντέλα τους.

Ένα από αυτά είναι και το λίθιο που αποτελεί βασική πρώτη ύλη για την κατασκευή των μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στη συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτρικών μοντέλων.

Οι μεταλλωρύχοι καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες ώστε να αυξήσουν την παραγωγή λιθίου, αποδεικνύονται, όμως, ανήμποροι να ισοσκελίσουν την προσφορά με τη ζήτηση.

Advertisement

Κατά συνέπεια, το λίθιο έχει εισέλθει σε περίοδο παρατεταμένης υψηλότερης τιμολόγησης, κάτι που επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να συνεχίσουν να μειώνουν το κόστος των μπαταριών τους, οι οποίες αποτελούν το πιο ακριβό εξάρτημα των ηλεκτρικών.

«Εάν οι τιμές των πρώτων υλών ανέβουν στα επίπεδα του 2018, αναμένουμε ότι θα καθυστερήσει το χρονικό σημείο στο οποίο οι τιμές της μπαταρίας θα φτάσουν κάτω από τα 100 $/ kWh για περίπου δύο χρόνια. Η επίτευξη δηλαδή του στόχου, αντί για το 2024, θα σημειωθεί το 2026», σύμφωνα με τον James Frith , αναλυτή στο BloombergNEF.

Η απότομη αύξηση της ζήτησης για λίθιο, που εκτιμάται πως θα πενταπλασιαστεί έως το τέλος της δεκαετίας,  έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για μεγάλες επενδύσεις. Η πανδημία, ωστόσο, έβαλε φρένο και κατά συνέπεια το πρόβλημα διαιωνίζεται.

«Όσο οι τιμές αυξάνονται, υπάρχουν κάποια άγνωστα πρότζεκτ που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά θα βοηθήσουν στην ισοσκέλιση της ζήτησης με την προσφορά. Αυτό είναι σίγουρο. Αυτό, όμως, που δεν γνωρίζουμε είναι ο αριθμός των πρότζεκτ. Ίσως δεν καταφέρουμε να παράγουμε αρκετό λίθιο, κάτι που ίσως επιβραδύνει την ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», αναφέρουν κορυφαίοι αναλυτές.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Βούλιαξε το λιμάνι του Πειραιά από χιλιάδες κινέζικα αυτοκίνητα
Καινούριο αυτοκίνητο, τώρα ή αργότερα;
«Έκρηξη» στις πωλήσεις αυτοκινήτων – Πρωτιά για τα ηλεκτρικά το 2028!