
Οι πρόσφατες μειώσεις των τιμών της Tesla έφερε και πάλι στο προσκήνιο τα τεράστια περιθώρια κέρδους με τα οποία «δουλεύει» (εντός ή εκτός εισαγωγικών) η εταιρία του Musk.
Για τον περισσότερο κόσμο, ήρθε εντελώς ξαφνικά. Για όσους όμως γνωρίζουν λίγα πράγματα παραπάνω, οι μειώσεις στις τιμές των Tesla ήταν κάτι αναμενόμενο. Και ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός: τα απίστευτα υψηλά περιθώρια κέρδους της εταιρίας του Elon Musk.
Η εταιρία υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε αυτές τις σημαντικές μειώσεις λόγω της μείωσης των πωλήσεων που άρχισε να παρουσιάζει προς τα τέλη της χρονιάς, ιδίως στην αγορά της Κίνας, όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα.
Με αυτόν τον τρόπο θέλει να προστατεύσει το μερίδιό της, και αν είναι εφικτό, να ξεπεράσει και τις επιδόσεις του 2022, αγγίζοντας το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέσα στο 2023.
Γιατί όμως ήταν τόσο εύκολο να ρίξει τόσο πολύ τις τιμές της η Tesla σε μία νύχτα. Η απάντηση είναι τα σημαντικά περιθώρια κέρδους που έχει η εταιρία σε σχέση με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.
Στο γραφικό που παραθέτουμε από το visualcapitalist.com απεικονίζεται ανάγλυφα η κατάσταση και η διαφορά της Tesla με τις υπόλοιπες εταιρίες.
Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι ενώ η Tesla έχει καθαρό κέρδος από κάθε της αυτοκίνητο 9.574 δολάρια, η Toyota έχει μόλις 1.197 δολάρια, η VW 973 δολάρια, η Hyundai 927 δολάρια, η Ford 762 δολάρια.
Μάλιστα κάποιες κινέζικες εταιρίες μπαίνουν χοντρά “μέσα” σε κάθε πώληση, με τη Nio για παράδειγμα να χάνει 19.141 δολάρια σε κάθε αυτοκίνητο.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι ήταν εξαιρετικά εύκολο για την Tesla να μειώσει τις τιμές της, ιδίως σε κρίσιμες αγορές όπως η Κίνα. Κάτι που φάνηκε αμέσως, καθώς υπήρξαν πάνω από 30.000 νέες παραγγελίες τις πρώτες ημέρες μετά την ανακοίνωση των εκπτώσεων.
Όπως ήταν προφανές, η Tesla άνοιξε έναν δρόμο που είναι αναπόφευκτο να μην ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρίες. H Ford ανακοίνωσε μείωση για την Mustang Mach-E, ενώ το ίδιο έκαναν και εταιρίες όπως η GM και η Hyundai.
Η VW πάντως τηρεί στάση αναμονής, καθώς βλέπει ότι οι πωλήσεις της πηγαίνουν αρκετά καλά στην Ευρώπη και κερδίζει έδαφος σε σχέση με την Tesla.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Yoke της Tesla δεν «πήγε» όπως αναμενόταν
Τα πιο ασφαλή του Euro NCAP για το 2022 είναι όλα ηλεκτρικά!
O νέος ισχυρός άνδρας της Tesla είναι… Κινέζος!
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto
Εκλογές 2023
Που ψηφίζω: Μάθετε που ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.
Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ