Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Toyota επαναλαμβάνει: Όχι στη θεοποίηση των ηλεκτρικών

Ελλάδα 15:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Toyota επαναλαμβάνει: Όχι στη θεοποίηση των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Η Toyota επαναλαμβάνει: Όχι στη θεοποίηση των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Η ιαπωνική εταιρεία επιμένει στη θέση της πως τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Στην αποκάλυψη του στρατηγικού της πλάνου για τον «πράσινο» μετασχηματισμό της στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης, προχώρησε η Toyota, θέτοντας ως στόχο τη μείωση εκπομπών CO2 κατά 100% έως το 2035.

Η ιαπωνική εταιρεία, η οποία θεωρείται ως ένα από τα τελευταία προπύργια των κινητήρων εσωτερικής καύσης (πρόσφατα αποκάλυψε και το GR Yaris που καίει υδρογόνο), επαναδιατύπωσε πως ο δρόμος προς την ανθρακική ουδετερότητα δεν περνά αποκλειστικά μέσω των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών.

Αλλά από μια ποικιλία φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων, όπως είναι τα υδρογονοκίνητα (κυψέλες καυσίμου), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Toyota Mirai.

Advertisement
Advertisement

«Ο ιδανικός τρόπος για τη μείωση του μεγαλύτερου ποσοστού εκπομπών άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι η χρήση κάθε “όπλου” στη “φαρέτρα” μας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, των plug-in υβριδικών, των ηλεκτρικών με μπαταρία και των ηλεκτρικών με κυψέλες καυσίμου», ανέφερε ο επικεφαλής του ινστιτούτου έρευνας της Toyota, Gill Pratt, στο πλαίσιο της πρόσφατης εκδήλωσης Kenshiki.

Ο τελευταίος πρόσθεσε πως η κατασκευή υβριδικών οχημάτων και η διάθεσή τους στην αγορά είναι αναπόφευκτη, τουλάχιστον ωσότου η παραγωγή μπαταριών γίνει φιλικότερη προς το περιβάλλον και λιγότερο κοστοβόρα, υπογραμμίζοντας επίσης την κατεπείγουσα ανάγκη για τροφοδότηση των υποδομών φόρτισης από ΑΠΕ.

Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Europe, Matt Harrison, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι μέχρι το 2035 η Toyota θα μειώσει κατά 100% τις εκπομπές CO2 στη Δυτική Ευρώπη «με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει επάρκεια σε φορτιστές αλλά και σε σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου».

Advertisement

Μέσα στα επόμενα χρόνια η Toyota θα λανσάρει έναν μεγάλο αριθμό προσιτών μηδενικών ρύπων οχημάτων, αρχής γενομένης από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4Χ (δείτε το εδώ).

Advertisement

Η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες και για το στρατηγικό πλάνο της σχετικά με την ανάπτυξη νέας γενιάς μπαταριών, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 11,5 δισ. ευρώ.

Σχετικά με την πολυαναμενόμενη εισαγωγή των μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid-state), επιβεβαίωσε ότι πιθανότατα θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά σε υβριδικά για να ακολουθήσει η χρήση τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο την παροχή υψηλότερης απόδοσης, μεγαλύτερης αυτονομίας και μικρότερων χρόνων φόρτισης.

Τέλος, η εταιρεία έχει ξεκινήσει να παράγει μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου (Ni-MH) διπολικής δομής, οι οποίες χρησιμοποιούν λιγότερα πολύτιμα μέταλλα, έχουν μικρότερο κόστος και προσφέρουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από μια συμβατική μπαταρία NiMh.

Advertisement

Εφαρμόζοντας παρόμοιες τεχνικές στις ευρέως διαδεδομένες μπαταρίες ιόντων λιθίου, σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, η Toyota προσβλέπει σε περιορισμό του κόστους των μπαταριών κατά 50% χωρίς να γίνονται «εκπτώσεις» στην αυτονομία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Toyota C-HR: Ακόμα πιο ξεχωριστό
Επίσημο: Η Toyota Corolla Cross για την Ευρώπη
Αναβάθμιση για την Toyota Corolla (+τιμές)