Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Seat αποδεικνύεται «σκληρό καρύδι»

Ελλάδα 8:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Seat αποδεικνύεται «σκληρό καρύδι»

ΝΕΑ

Η Seat αποδεικνύεται «σκληρό καρύδι»

ΝΕΑ

Οι φήμες και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα (sic) θέλουν τη Seat να μην συνεχίζει την επιχειρηματική πορείας της για χάρη της CUPRA. Όμως, η ισπανική εταιρεία μάλλον είναι περισσότερο ανθεκτική απ’ όσο θέλουν να πιστεύουν κάποιοι.

Advertisement
Advertisement

Η Seat ιδρύθηκε το 1950 σε μια προσπάθεια της ισπανικής κυβέρνησης να δημιουργήσει εθνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η «Sociedad Española de Automóviles de Turismo», όπως είναι η πλήρης ονομασία της, είχε διακυμάνσεις αναφορικά με την επιχειρηματική πορεία της και από το 1986 ανήκει στον Όμιλο Volkswagen.

Πάντα, ήταν μια εταιρεία που κατασκεύαζε μοντέλα τα οποία βασίζονταν σε αυτά είτε της Fiat (αρχικά) είτε της Volkswagen. Η εμπορική πορεία της υποστηριζόταν διαρκώς και συνεχιζόταν στον χρόνο. Όμως, το 2018 εμφανίστηκε ο «εσωτερικός εχθρός», η CUPRA.

Advertisement
Advertisement

Η τελευταία, άλωσε τη Seat σε ό,τι αφορά στις προτεραιότητες και στις πωλήσεις και κέρδισε την πρωτοκαθεδρία. Έτσι, άρχισε να περιθωριοποιείται κατά κάποιον τρόπο και άρχισαν να υπάρχουν αναλύσεις που ήθελαν (τη Seat) να σταματά την παραγωγή αυτοκινήτων.

Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο του 2023 ο Τόμας Σέφερ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, έκανε μια δήλωση που δεν άφηνε περιθώριο παρανόησης: «Το μέλλον της Seat είναι η CUPRA» θα πει και θα δώσει την αφορμή για την ύπαρξη σεναρίων που προέβλεπαν το τέλος της.

Advertisement

Όμως, τα δεδομένα αρχίζουν να φαίνονται πιο αισιόδοξα για τη Seat και ο λόγος είναι η ηλεκτροκίνηση. Αυτό άφησε να εννοηθεί ο Μάρκους Γκόσεν, Διευθυντής των Seat και CUPRA στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Advertisement

Ο Γκόσεν, μιλώντας στο βρετανικό Autocar επιβεβαίωσε ότι η Seat θα εντάξει ένα νέο μοντέλο στην γκάμα της εντός της προσεχούς πενταετίας. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Εργαζόμαστε σκληρά για να έχουμε τη σωστή εταιρεία βασικών μοντέλων εντός του Ομίλου Volkswagen και στην πρωτοπορία αυτού είναι η Seat, στην Ισπανία.

»Σήμερα, δεν θα ανακοινώσω την ύπαρξη ενός καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου (BEV). Πάντα υπάρχει χώρος για να ονειρευόμαστε», κατέληξε ίσως με νόημα ο Γκόσεν.

Η «σανίδα σωτηρίας» για τη Seat πιθανόν να είναι η ηλεκτροκίνηση. Αυτό που αφήνει να εννοηθεί το στέλεχος της εταιρείας είναι ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο να ενταχθεί στην γκάμα της. Άλλωστε, τώρα η εταιρεία δεν διαθέτει κανένα αυτής της τεχνολογίας κίνησης.

Advertisement

Αυτό θα μπορούσε να βασίζεται στο Volkswagen ID. 1 και να είναι μια πιο οικονομικά προσιτή εκδοχή τού γερμανικού μοντέλου.

Ιδίως αυτή την περίοδο όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να εξελίσσουν και να διαθέτουν στη αγορά νέα ηλεκτρικά με μικρότερη τιμή πώλησης, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποδειχθεί «σανίδα σωτηρίας» για τη Seat. Διαφορετικά, τα στελέχη του Ομίλου Volkswagen ίσως… τραβήξουν την πρίζα στην ισπανική εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επετειακή έκδοση για τα 40 χρόνια του Seat Ibiza
Δοκιμή: Seat Arona 1.0 ECO TSI 110 PS
Το CUPRA Formentor E-Hybrid είναι ετοιμοπαράδοτο!