Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

Δοκιμή: Seat Arona 1.0 TSI 110 PS

  • Παναγιώτης Τριτάρης (pt@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

H Seat ανανεώνει το Arona, φρεσκάροντας την εμφάνισή του, αναβαθμίζοντας το ψηφιακό του υπόβαθρο και διατηρώντας ως κόρη οφθαλμού το χαρακτηριστικό που πάντα το ξεχώριζε: τον κορυφαίο οδηγικό του χαρακτήρα.

Για ένα πράγμα δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει την Seat. Το ό,τι δεν υπήρξε από τους πρώτους (για την ακρίβεια η πρώτη μέσα στο γκρουπ VW) που πήρε τα μηνύματα των καιρών και την καθολική στροφή προς τα SUV, βγάζοντας στην αγορά αυτοκίνητα που είχαν ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και εκείνη την μοναδική ικανότητα των μηχανικών της Seat να βάζουν λίγο περισσότερο οδηγικό ταπεραμέντο στις δικές τους προτάσεις.

Το Arona έκανε αρκετή αίσθηση το 2017 που παρουσιάστηκε στην αγορά, πούλησε αρκετά καλά όλα αυτά τα χρόνια στις ευρωπαϊκές αγορές (με 350.000 μονάδες είναι το δεύτερο πιο σημαντικό μοντέλο της μάρκας πίσω από το Ibiza) και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί ένα ιδιαίτερα ελκυστικό compact SUV, ιδίως για εκείνους που ψάχνουν κάτι πιο οδηγικά ενδιαφέρον από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Με την πρόσφατη ανανέωσή του, η Seat θέλει να επαναφέρει το Arona στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μιας κατηγορίας που στο μεταξύ έχει γιγαντωθεί και έχει αποκτήσει μία απίστευτη εμπορική δυναμική σε όλη την Ευρώπη. Πρόκειται για ένα κλασικό face lift στην μέση περίπου της ωφέλιμης ζωής ενός μοντέλου, στο οποίο πάντως η Seat φρόντισε να δώσει λίγο παραπάνω προσοχή και έμφαση, φρεσκάροντας την εμφάνιση, βελτιώνοντας σημαντικά το ψηφιακό υπόβαθρο και επαυξάνοντας το βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, τον κορυφαίο οδηγικό του χαρακτήρα.

Περισσότερο off road χαρακτήρας

Το Αrona υπήρξε ίσως η ευτυχέστερη σχεδιαστική στιγμή της Seat στον χώρο των SUV, όντας ένα αυτοκίνητο ακριβώς μέσα στα ζητούμενα της κατηγορίας του, φρέσκο και νεανικό και με αρκετό χαρακτήρα. Κάτι που προφανώς δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό στην πρόσφατη ανανέωση, όπου οι σχεδιαστές προτίμησαν να κάνουν κάποιες μικρές επεμβάσεις με στόχο να προσδώσουν έναν πιο off road στοιχείο στην παρουσία του.

Έτσι υπάρχει πλέον μία ανασχεδιασμένη πιο πλατιά μάσκα και νέοι προφυλακτήρες με διαφορετικού χρώματος “εισαγωγές” (ανάλογα την έκδοση) που έχουν προσδώσει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον LED σε όλες τις εκδόσεις ως στάνταρ εξοπλισμός, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σύγχρονη αύρα του. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου είναι οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης που έχουν τοποθετηθεί σχετικά ψηλά στον προφυλακτήρα και τονίζουν ακόμα περισσότερο τον SUV χαρακτήρα που θέλει να του προσδώσει η Seat.

Υπάρχουν επίσης νέας σχεδίασης ζάντες 17 και 18 ιντσών, 10 διαθέσιμα χρώματα και επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης με την δυνατότητα διχρωμίας της οροφής. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένας νέος διαχύτης και διαφορετική αεροτομή, ενώ μία ακόμα διαφοροποίηση αφορά την αναγραφή του ονόματος του μοντέλου με νέα “χειρόγραφη” γραμματοσειρά καθώς και ένα νέο λογότυπο της Seat φινιρισμένο σε μαύρο χρώμιο.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Οι αλλαγές στο σαλόνι είναι περισσότερες και μάλλον πιο σημαντικές σε σχέση με την καθημερινή επαφή του καταναλωτή με το αυτοκίνητό του. Η προσπάθεια της Seat σ’ αυτόν τον τομέα εστιάστηκε στο να αναβαθμίσει όσο γινόταν περισσότερο το ψηφιακό υπόβαθρο του Arona και παράλληλα να επέμβει -όσο γινόταν στα πλαίσια ενός τυπικού face lift- σε κάποια σχεδιαστικά στοιχεία και στην συνολική βελτίωση των υλικών.

Η όλη προσπάθεια έχει αποδώσει καρπούς, με το νέο Arona να δείχνει σαφώς πιο σύγχρονο, πιο ποιοτικό και τεχνολογικά πιο ενημερωμένο. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, όπου η οθόνη του συστήματος Infotainment δεν είναι πια ενσωματωμένη αλλά “αιωρούμενη”, δημιουργώντας έτσι μια πιο σύγχρονη εικόνα. Η οθόνη αυτή είναι κατά μέσο όρο 20% μεγαλύτερη σε όλες τις εκδόσεις, με την standard να είναι στις 8,25 ίντσες και την πιο πλούσια, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στις 9,25 ίντσες.

Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μία ιδιαίτερα ευανάγνωστη οθόνη, με σύγχρονα γραφικά, και σχετικά εύκολο user interface (σαφώς πιο εύκολο από το αντίστοιχο του Leon). Ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το Arona διατηρεί ένα ικανοποιητικό αριθμό φυσικών διακοπτών για τις πιο συχνές λειτουργίες (κλιματισμός για παράδειγμα), κάτι που είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο στην καθημερινή χρήση. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει και το Digital Cockpit των 10,25 ιντσών, το οποίο προσθέτει την απαραίτητη ψηφιακή υπογραφή όλων των μεγαλύτερων μοντέλων του γκρουπ VW.

Aπό εκεί και πέρα έχουν γίνει βελτιώσεις στην ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούντα τα οποία είναι ένα ικανοποιητικό μίγμα από μαλακά στην υφή στο επάνω μέρος και σκληρά πιο χαμηλά, με πολύ προσεγμένη συναρμογή μεταξύ τους. Από τα σχεδιαστικά highlights του νέου Arona ξεχωρίζουν οι νέοι αεραγωγοί με φωτιζόμενο περίγραμμα και διαφορετικό χρώμα ανάλογα την έκδοση, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δέρμα Nappa (στις ακριβές εκδόσεις Χperience και FR) καθώς και τα νέα υφάσματα για τον διάκοσμο και τις ταπετσαρίες των καθισμάτων, τα οποία δημιουργούν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Πέρα από τις εστιασμένες και ξεκάθαρα επιτυχημένες αισθητικές αλλαγές, το νέο Arona διατηρεί τα βασικά του χαρακτηριστικά που το ξεχώριζαν ήδη ανάμεσα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Όπως για παράδειγμα τους εξαιρετικούς χώρους επιβατών για compact SUV και το μεγάλο και πρακτικό πορτ-μπαγκάζ των 400 λίτρων με ευρύ άνοιγμα και διπλό δάπεδο. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η πολύ καλή θέση οδήγησης, με το τιμόνι και τα καθίσματα να προδιαθέτουν τον οδηγό εξ αρχής για τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε σχέση με τα δεδομένα των μικρών SUV.

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες διασύνδεσης υπάρχει πλέον το σύστημα Full Link το οποίο διευκολύνει την επικοινωνία με τον οδηγό, ενώ παράλληλα διατίθενται τα Apple CarPlay και Android Auto. Υπάρχει επίσης δυνατότητα φωνητικών εντολών και το Seat Connect με ενσωματωμένη eSIM για την υπηρεσία άμεσης ανάγκης eCall. Το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης είναι ιδιαίτερα πλούσιο, περιλαμβάνοντας συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, το Front Assist, το Side Assist, το Lane Assist, το Traffic Sign Recognition, το High Beam Assist, το Park Assist κ.ά. Κάποια από αυτά συνεργάζονται μεταξύ τους υπό την ομπρέλα του πακέτου Travel Assist δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης.

Σπορτίφ χαρακτήρας

Έχοντας ήδη κατακτήσει μία θέση ανάμεσα στα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά SUV της κατηγορίας του (και όχι μόνο), το Arona υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια ένα αυτοκίνητο που πάντα απολαμβάναμε σε κάθε επαφή μαζί του. Και αυτό από ότι φαίνεται, μετά από τα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε και με αυτή τη αναβαθμισμένη έκδοση, δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο. Το αντίθετο μάλιστα. Κάποιες μικρές επεμβάσεις που έχουν γίνει στην ρύθμιση της ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης έχουν βελτιώσει εμφανώς την ποιότητα κύλισης και την άνεση από την ανάρτηση, ενώ παράλληλα έχει διατηρηθεί ο μοναδικός συμμετοχικός χαρακτήρας που πάντα συνόδευε το Arona.

Στην έκδοση της δοκιμής μας, με τον χιλιάρη TSI των 110 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο, το σύνολο δείχνει ιδιαίτερα σβέλτο και άμεσο, με τον κινητήρα να έχει την γνωστή ζωντάνια του σε όλη την κλίμακα των στροφών, χωρίς κομπιάσματα και δισταγμούς, και δίχως να θορυβεί πέρα από τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Το καλά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο συμβάλλει με ιδανικό τρόπο στην πλήρη αξιοποίηση του κινητήρα σε κάθε είδους διαδρομή, είτε πρόκειται για κάποιον επαρχιακό δρόμο είτε για ένα πιο αθόρυβο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Η κατανάλωση στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε αρκετά λογικά επίπεδα, με μία μέση τιμή λίγο πάνω από τα 6 λίτρα/100 χλμ, με τάσεις προς τα 5,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε χαλαρό ταξίδι. Αν πιεστεί πάντως θα δείτε και πάνω από 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, όμως σε αυτή την περίπτωση προφανώς θα έχετε παρασυρθεί σε έναν πολύ γρήγορο ρυθμό ανακαλύπτοντας και τον πυρήνα της παρουσίας του Arona.

Έναν πυρήνα που έχει να κάνει την κορυφαία οδική του συμπεριφορά και την ικανότητά του να ξεπερνά τα δεδομένα των μικρών SUV όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα. Εκεί το τυπικό πλαίσιο MQB-A0 αποκτά μία άλλη διάσταση από τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ VW, με το τιμόνι να έχει εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια, τις αναρτήσεις να συγκρατούν το αμάξωμα με πυγμή και χωρίς κλίσεις και τα φρένα να βρίσκονται πάντα σε εγρήγορσή για να σταματήσουν πειστικά το Arona σε πιο πιεσμένες καταστάσεις.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα, με το τιμόνι να σφίγγει χωρίς όμως να γίνεται τεχνητό, τον κινητήρα να “αρπάζει” πιο γρήγορα και γενικά το Arona να μετατρέπεται σε ένα λίγο ψηλωμένο σβέλτο hatchback έτοιμο να προσφέρει σπορτίφ οδηγικές συγκινήσεις.

Συμπέρασμα

Με το ανανεωμένο Arona επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μοντέλο που πάντα είχε κάτι ξεχωριστό να προσφέρει στην κατηγορία του. Πιο μοντέρνο και νεανικό σχεδιαστικά, με ενημερωμένο το ψηφιακό του υπόβαθρο και με μία μεγάλη γκάμα κινητήρων και εκδόσεων, έχει τα φόντα να συνεχίσει να αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή για όποιον αναζητά ένα compact SUV που θα τον ικανοποιεί και πέρα από τις απλές μεταφορικές του ανάγκες. Σαφώς το πιο ενδιαφέρον οδηγικά από όλα τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ VW, βλέπει στα ίσια το μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας στα σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά (βλέπε Ford Puma) κερδίζοντας πόντους σε ό,τι έχει να κάνει με τους μεγάλους χώρους, την ποιότητα κατασκευής και την πρακτικότητά του.

Κάπως αδικημένο και μάλλον παραγνωρισμένο στην αγορά της χώρας μας, το Arona έχει πλέον μία δεύτερη ευκαιρία να αναδείξει τα εξαιρετικά του χαρακτηριστικά και να πάρει την θέση που του αξίζει στο τοπίο της κατηγορίας του. Με τιμή που ξεκινά από τα 17.390 για την βασική αλλά αρκετά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Style των 95 ίππων και τα 21.190 ευρώ για την πληθωρική έκδοση Χperience της δοκιμής μας (παράλληλα “τρέχει” και προωθητικό πρόγραμμα για το λανσάρισμα €600 για τα 1.0 TSI 95hp και €500 για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις), το νέο Seat Arona διατηρεί και την επαφή με τα τεκταινόμενα των compact SUV, χωρίς να ξεφεύγει τιμολογιακά.

Όπως και να έχει μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που αξίζει πολλά περισσότερα από όσα του έχει επιφυλάξει η εγχώρια πραγματικότητα και οι πίνακες των ταξινομήσεων. Η ανανεωμένη έκδοσή του είναι εδώ για να αναδείξει ένα από τα δυο-τρία πιο ολοκληρωμένα οχήματα της κατηγορίας του. Και σε κάθε περίπτωση εκείνο που θα ικανοποιήσει στον μέγιστο βαθμό με την οδήγησή του.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Seat Arona 1.0 TSI 110 PS
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS/ 5.000-6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,2-5,9 l/100 km / 6,2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 118-133 gr/km
Βάρος: 1.193 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.138/ 1.780/ 1.552 mm
Μεταξόνιο: 2.566 mm
Χώρος αποσκευών: 400-1.280 lt
Τιμή: Από 18.090€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα highlights του ανανεωμένου Seat Arona (video)
Δοκιμή: Ανανεωμένο Seat Ibiza 1.0 TGI 90 PS
Οδηγούμε τα νέα Seat Ibiza και Arona στο Μπιλμπάο

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto