Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει ανεργία στην αυτοκινητοβιομηχανία;

Ελλάδα 23:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει ανεργία στην αυτοκινητοβιομηχανία;

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει ανεργία στην αυτοκινητοβιομηχανία;

ΝΕΑ

Κραυγή αγωνίας υψώνει το μεγαλύτερο γαλλικό αυτοκινητικό λόμπι, κάνοντας λόγο για δραματική συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού.

Advertisement
Advertisement

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το μεγαλύτερο γαλλικό λόμπι στην αυτοκινητοβιομηχανία, επισημαίνοντας τους κινδύνους που εγκυμονεί η ηλεκτροκίνηση για δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της “La Plateforme Automobile”, Luc Chatel, η βίαιη θανάτωση των θερμικών μοτέρ θα μπορούσε να αφήσει 100.000 έως και 400.000 ανθρώπους άνεργους στη Γαλλία, η οποία αποτελεί την έδρα των Peugeot, Citroen και Renault.

Αυτό διότι, η παραγωγή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι  λιγότερο απαιτητική από εκείνη των συμβατικών, καθώς φέρουν μικρότερη μηχανική πολυπλοκότητα, αλλά και λιγότερα εξαρτήματα. Επομένως απαιτούνται λιγότερες ώρες εργασίας, και συνακολούθως συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού.

Advertisement
Advertisement

Ο Chatel, παράλληλα, εστίασε στις μεγάλες επενδύσεις που απαιτεί η ενεργειακή μετάβαση και κάλεσε τη γαλλική κυβέρνηση να συνεισφέρει στην στροφή της χώρας προς την ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις της “La Plateforme Automobile”, η απαιτούμενη αναδιάρθρωση για την προσαρμογή στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας κρίνει αναγκαίες επενδύσεις που φτάνουν ακόμα και τα 17 δισ. δολάρια σε βάθος πενταετίας.

Advertisement

Αναλυτές αναφέρουν ότι η ανάδυση της ανησυχίας στον γαλλικό αυτοκινητικό κλάδο, προκλήθηκε μετά την είδηση ότι το Tesla Model 3 ήταν το ευρωπαϊκό best-seller για τον μήνα Σεπτέμβριο, αφήνοντας πίσω του όλα τα μέχρι πρότινος παντοδύναμα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μιλώντας σε βιομηχανικό συνέδριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo ισχυρίστηκε ότι οι αμοιβές του εργατικού δυναμικού στον αυτοκινητικό κλάδο της Γαλλίας είναι 30% υψηλότερες συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, την ίδια ώρα που το κόστος παραγωγής των εργοστασίων είναι έως και πενταπλάσιο.

Advertisement

Αυτή η ανισορροπία έχει σφίξει τη θηλιά γύρω από τη Renault, με τους διοικούντες να αναζητούν μανιωδώς λύσεις για την εξοικονόμηση πόρων.

Στο πλαίσιο αυτό, εδώ και περίπου ένα χρόνο η εταιρεία έχει εγκαινιάσει πρόγραμμα μείωσης του κόστους ύψους δύο δισ. ευρώ, μέρος του οποίου είναι και η παύση λειτουργίας ενός εργοστασίου στο Flins, κοντά στο Παρίσι, όπου κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Zoe.

Ανέλαβε δράση ο Μακρόν

Advertisement

Ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Emmanual Macron, που ετοιμάζεται για την εκλογική μονομαχία με τη Marine Le Pen για τον προεδρικό θώκο, προσπαθεί να αντιστρέψει την κατάσταση, προσφέροντας χείρα βοηθείας στην γαλλική αυτοκινητοβιομηχανιά.

Πριν λίγες εβδομάδες, παρουσίασε το επενδυτικό πλάνο “France 2030” ύψους 30 δισ. ευρώ, το οποίο μεταξύ άλλων αφορά την παραγωγή 2.000.000 ηλεκτρικών και πλήρως υβριδικών οχημάτων.

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), ηλεκτρικά οχήματα, ημιαγωγοί και ρομποτική αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του επενδυτικού εγχειρήματος, με τον Γάλλο Πρόεδρο να επιμένει στην ενίσχυση της παραγωγικής δύναμης της Γαλλίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν εξαιτίας των ηλεκτρικών;
VW: Ψαλίδι σε 30.000 θέσεις εργασίας;
Τι αποκαλύπτουν τα αυτοκίνητα για το μέλλον της Γερμανίας;