Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η εποχή της αθωότητας χάνεται μαζί με τα ηλεκτρικά

Ελλάδα 8:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η εποχή της αθωότητας χάνεται μαζί με τα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Η εποχή της αθωότητας χάνεται μαζί με τα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Είναι λογικό με την εξέλιξη της τεχνολογίας να χάνονται και πράγματα με τα οποία παλαιότερες γενιές είχαν συνδέσει τις πιο όμορφες αναμνήσεις τους.

Advertisement
Advertisement

Όσο προχωράμε και πιο βαθιά σε αυτή την δεκαετία των μεγάλων αλλαγών στην αυτοκίνηση, τόσο θα αφήνουμε πίσω και κάποια κομμάτια από τις εποχές της αθωότητας της αυτοκίνησης.

Ένα ακόμα “χτύπημα” της τεχνολογικής μοίρας είναι η απόφαση αρκετών εταιριών να προχωρήσουν στην κατάργηση της μπάντας των AM από τα ηχοσυστήματα και τα infotainment των νέων μοντέλων.

Για τους νεαρότερους δεν είναι γνωστό ότι το σήμα AM είχε σχεδιαστεί αρχικά ως πιο αποτελεσματικό για την μετάδοση εκτός από την μουσική και μηνυμάτων ειδοποίησης σε περίπτωση κινδύνων και καταστροφών.

Advertisement
Advertisement

Αν και χαμηλότερης ποιότητας από την μπάντα των FM, τα AM ήταν πάντα εκεί για να συνοδέψουν τους οδηγούς και τους επιβάτες, χωρίς να χάνεται εύκολα το σήμα.

Ενώ παράλληλα ήταν και η γραμμή “ζωής” έτσι ώστε να ειδοποιούνται και τα πιο απόμακρα σημεία για το ενδεχόμενο κάποιας καταστροφικής κατάστασης, όπως για παράδειγμα οι τυφώνες ή οι πλημμύρες.

Οι εταιρίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποστηρίζουν ότι το ηλεκτρικό σύστημα δημιουργεί παρεμβολές που επηρεάζουν την λήψη των AM σημάτων.

Advertisement

Ήδη οι Audi, BMW, Porsche, Tesla, Volvo και VW στο ID. 4 έχουν καταργήσει τη μπάντα των ΑΜ στα ηλεκτρικά τους. Σύμφωνα με τις εταιρίες, τα ηλεκτρικά μοτέρ δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικές συχνότητες κοντά στα μήκη κύματος με αυτά των AM.

Advertisement

Πάντως, οι υποστηρικτές των ΑΜ ειδοποιούν ότι εξαφανίζοντας αυτή την μπάντα ίσως αποτελέσει ένα πρόβλημα στο μέλλον, όταν θα υπάρχει κάποιος σοβαρός δημόσιος κίνδυνος και τα σύγχρονα συστήματα θα έχουν καταρρεύσει.

Και δεν έχουν άδικο, όπως έχει αποδειχθεί συχνά σε τέτοιες καταστάσεις, όταν τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας βγαίνουν εκτός λειτουργίας, και αυτό που μένει να δουλεύει και να πληροφορεί το κοινό είναι η παλιά καλή λύση των ΑΜ. Και μάλιστα με ελάχιστο κόστος και πλήρη κάλυψη στο μεγαλύτερο εύρος του κοινού.

Το θέμα έχει προκαλέσει αρκετή συζήτηση ιδίως στις ΗΠΑ, όπου παρά την διάδοση σε πλατφόρμες τύπου Spotify, το ραδιόφωνο είτε ως FM είτε ως AM εξακολουθεί να αντέχει.

Advertisement

Όμως οι εταιρίες αυτοκινήτων μοιάζει να έχουν πάρει τις αποφάσεις τους, και ένα ακόμα “κάστρο” μιας πιο αγνής (και νοσταλγικής) σχέσης μας με το αυτοκίνητο φαίνεται ότι έχει ήδη πέσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η VW θα επαναφέρει τους φυσικούς διακόπτες
Οι οθόνες αφής αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος
Αχρείαστα πολλά από τα νέα συστήματα στα αυτοκίνητα