Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι οθόνες αφής αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος

Ελλάδα 0:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι οθόνες αφής αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος

ΝΕΑ

Οι οθόνες αφής αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος

ΝΕΑ

Σε ένα περιβάλλον που οι οθόνες αφής έχουν έρθει για να μείνουν και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε καινούργιου αυτοκινήτου, μια πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει πως η χρήση τους αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Advertisement
Advertisement

Τα «κανονικά» πλήκτρα είναι πιο εύχρηστα και εξυπηρετούν πολύ πιο γρήγορα τις ανάγκες του οδηγού, όπως αποδείχτηκε από μια έρευνα που έγινε στη Σουηδία.

Αυτό που υπήρχε ως αίσθηση, ένα δημοσίευμα της ιστοσελίδας vibilagare.se έρχεται να το επιβεβαιώσει κάνοντας μια συγκριτική δοκιμή διαφορετική από τις άλλες. Με ένα τεστ στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν 10 σύγχρονα μοντέλα -ηλεκτρικά και μη- και ένα Volvo V70 του 2005, προέκυψε ως αποτέλεσμα πως το Volvo ήταν το καλύτερο στη συγκεκριμένη «σύγκριση».

Advertisement
Advertisement

Συγκεκριμένα, η δοκιμασία προέβλεπε πως κάθε οδηγός θα έπρεπε εν κινήσει να κάνει μια σειρά από ενέργειες, για να θέσει σε λειτουργία διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Από την ενεργοποίηση του κλιματισμού και την αλλαγή της θερμοκρασίας, έως τη χρήση των ηλεκτρικών καθισμάτων και την αλλαγή του σταθμού στο ραδιόφωνο, η διαδικασία ήταν κοινή για όλα τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα, κάθε οδηγός που συμμετείχε, πριν τη δοκιμή, είχε το χρόνο να εξοικειωθεί με το κάθε αυτοκίνητο, έτσι ώστε να μπορέσει να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για πολύ ώρα.

Advertisement

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό αναφορικά με την ώρα που χρειάστηκε κατά μέσο όρο σε κάθε περίπτωση για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, μιας και το Volvo του 2005 είχε τις καλύτερες επιδόσεις.

Στο V70 που φέτος συμπληρώνει 17 χρόνια στο δρόμο, ο οδηγός χρειάστηκε μόλις 10 δευτερόλεπτα για να εκτελέσει όλες τις ενέργειες της ρουτίνας που ορίστηκε στο πλαίσιο της δοκιμής. Με ταχύτητα 110 χλμ./ώρα ο οδηγός μπόρεσε να ολοκληρώσει τις ενέργειες σε απόσταση 306 μέτρων.

Advertisement

Ακολούθησαν τα Dacia Sandero και Volvo C40, στα οποία η απόσταση που καλύφθηκε μέχρι να ολοκληρωθούν οι ενέργειας από τον οδηγό, ήταν 414 και 417 μέτρα αντίστοιχα. Στη συγκεκριμένη δοκιμή, τη χειρότερη επίδοση είχε το MG Marvel R του οποίου ο οδηγός χρειάστηκε 44,9 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει όλες τις εργασίες, διάστημα κατά το οποίο το όχημα είχε διανύσει 1.372 μέτρα (σχεδόν 1,4 χλμ.). Το BMW iX συνδυάζοντας απτικούς διακόπτες και οθόνες αφής, ήταν ένα από τα πιο περίπλοκα στη λειτουργία και ο οδηγός χρειάστηκε 30,4 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη ρουτίνα της δοκιμής.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό θα είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EXC90
Δοκιμή: Volvo C40 Recharge P8 AWD
Η Volvo ποντάρει πολλά στην τεχνολογία PHEV