Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Αχρείαστα πολλά από τα νέα συστήματα στα αυτοκίνητα

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Έρευνα αναφέρει πως μεγάλος αριθμός οδηγών δυσανασχετεί και αδιαφορεί για πολλές από τις σύγχρονες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στα καινούρια αυτοκίνητα –  Οι ιδιοκτήτες ποιων brands είναι οι πιο ικανοποιημένοι;

Μπορεί οι κατασκευαστές να επενδύουν μαζικά στον εφοδιασμό των νέων μοντέλων τους με πληθώρα σύγχρονων συστημάτων και τεχνολογιών που καθιστούν τα οχήματα πιο θελκτικά και ασφαλή, δεν βρίσκουν όμως πάντα ανταπόκριση από τους οδηγούς. Αυτό καταδεικνύει νέα έρευνα της J.D Power που διενεργήθηκε στις ΗΠΑ και μελετά την ικανοποίηση των οδηγών σχετικά με τις νέες προηγμένες τεχνολογίες.

Ειδικότερα, μέσα στις 90 πρώτες μέρες κατοχής ενός καινούριου αυτοκινήτου, μόλις οι μισοί ιδιοκτήτες έχουν χρησιμοποιήσει πάνω από το 1/3 των ενσωματωμένων προηγμένων τεχνολογιών. Όσοι, μάλιστα, δεν κάνουν χρήση των συστημάτων, ισχυρίζονται πως τους είναι παντελώς άχρηστα.

Επί παραδείγματι, το 61% των ιδιοκτητών αναφέρει πως δεν έχει χρειαστεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ψηφιακών αγορών μέσω του συστήματος πολυμέσων, και το 51% δηλώνει πως δεν τους είναι χρήσιμη.

Ένας ακόμα βασικός παράγοντας «αδιαφορίας» για μια τεχνολογία είναι η αποτελεσματικότητά της, και ο βαθμός διευκόλυνσης του έργου του οδηγού. Συγκεκριμένα, μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών αποδοκιμάζει την τεχνολογία ελέγχου πολλών λειτουργιών με χειρονομίες αντί αγγίγματος (απτική διάδραση), με 41 στους 100 να υποδεικνύουν προβλήματα στην απόκριση.

Στον αντίποδα, η λειτουργία οδήγησης ορισμένων ηλεκτρικών αποκλειστικά με το πεντάλ γκαζιού (one-pedal) χαίρει μεγάλης εκτίμησης, με τους δυσαρεστημένους να είναι ελάχιστοι.

Το ίδιο ισχύει και για τις τεχνολογίες rear-vew mirror (πίσω καθρέπτης με χρήση καμερών) και κάμερα οπισθοπορείας που αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμες από τους οδηγούς. Πολλοί, μάλιστα, από τους δυνητικούς αγοραστές νέου IX, δηλώνουν πως θα ήθελαν να προσθέσουν τα προαναφερθέντα συστήματα στο μελλοντικό τους όχημα.

Πρωταθλήτριες οι Genesis και Hyundai

Η J.D Power, παράλληλα, ανέδειξε τις κορυφαίες μάρκες, βάσει της αποτελεσματικότητας των τεχνολογιών τους και της ευκολίας στη χρήση τους. Πρόκειται για τον δείκτη Tech Experience Index (TXI) που βασίζεται στις απαντήσεις 110.827 ιδιοκτητών καινούριων οχημάτων (Model year 2021), μετά τις πρώτες 90 μέρες κατοχής τους.

Ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων που συνδυάζει καλύτερα αποτελεσματικότητα με ευκολία στη χρήση ήταν η Genesis με σκορ 634/1.000, ακολουθούμενη από τις Cadillac (551) και Volvo (550).

Η Hyundai (519) κυριαρχεί στις μάρκες ευρείας παραγωγής, με τη δεύτερη και τρίτη θέση να καταλαμβάνεται από τις Kia (510) και Nissan (502) αντίστοιχα.

Σημειωτέον ότι τη μεγαλύτερη βαθμολογία (668) συγκέντρωσε η Tesla, αλλά δεν συγκαταλέγεται στην κατάταξη, δεδομένου ότι δεν πληροί τα σχετικά κριτήρια. Παράλληλα, η Tesla δεν χορηγεί άδεια στην J.D Power να συμπεριλάβει στην έρευνα ιδιοκτήτες των μοντέλων της, σε 15 πολιτείες των ΗΠΑ όπου δραστηριοποιείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Πόσο πρόθυμοι είμαστε να αποκτήσουμε εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο;
Μεγάλη έρευνα της NHTSA για προβληματικούς αερόσακους
Υπό έρευνα η Porsche για λάθος στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto