ΝΕΑ

Η μεγάλη επιστροφή της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι αντιδράσεις

Ελλάδα 18:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η μεγάλη επιστροφή της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι αντιδράσεις

Συγκριτικά

Η μεγάλη επιστροφή της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι αντιδράσεις

Συγκριτικά

Την μεγάλη επιστροφή στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας επιχειρούν οι Ρώσοι, μετά τη φυγή των Γάλλων και των Γερμανών …

Advertisement

Μπορεί να μην είναι ο βασικότερος εμπορικός πυλώνας στην οικονομία της Ρωσίας, όμως υπάρχουν προοπτικές και φυσικά πολύ… λίπος για ανάπτυξη, δημιουργία και πολλά έσοδα.

Ο λόγος για το αυτοκίνητο, στο οποίο οι Ρώσοι έχουν παράδοση, αν και στα σημερινά δεδομένα δεν διέπρεψαν. Η εισβολή στην Ουκρανία και οι οικονομικές κυρώσεις που είναι σε πλήρη εξέλιξη, κόστισε ακόμα περισσότερο, Η Volkswagen εγκαταλείπει οριστικά τη Ρωσία της Ρωσίας, μετά και την οικονομικά αιματηρή αποχώρηση της Renault, από την Lada.

Οι Ρώσοι ψάχνονται αυτοκινητικά και η λύση δείχνει την θρυλική GAZ!

Advertisement

Η Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ), μια από τις παλαιότερες και σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ρωσίας, επαναπροσδιορίστηκε σε αρκετές φάσεις της ιστορίας της.

Το 2000, η GAZ αποκτήθηκε από τη SibAl και το 2003 ανακοίνωσε ότι η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων δεν ήταν πλέον προτεραιότητα. Στη συνέχεια, προχώρησε σε μια σειρά επενδύσεων και εξαγορών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς της LDV, μιας εταιρείας βαν του Ηνωμένου Βασιλείου, το 2006, ενώ παράλληλα ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων για τη Volkswagen και τη General Motors.

Το 2009, προσκλήθηκε ο πρώην αντιπρόεδρος της General Motors, Bo Andersson, να αναλάβει τη θέση του Προέδρου/CEO της GAZ Group.

Advertisement

To 2010, η GAZ ενισχύθηκε με την κυκλοφορία νέων μοντέλων GAZelle-BUSINESS και την παραγωγή του Mercedes-Benz Sprinter και Chevrolet Aveo στην εγκατάσταση της GAZ στην Nizhny Novgorod.
Το 2011, η GAZ και η Volkswagen υπέγραψαν μια μακροχρόνια συμφωνία για την κατασκευή στην εγκατάσταση της GAZ, με συνολικές επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ.

Advertisement

Ωστόσο, το 2019, η GAZ ζήτησε ένα bailout ύψους $468 εκατομμυρίων από την ρωσική κυβέρνηση, λέγοντας ότι οι κυρώσεις των ΗΠΑ ενάντια στον Oleg Deripaska και τα περιουσιακά του στοιχεία έθεσαν την εταιρεία σε κίνδυνο χρεοκοπίας. Το 2021, η “GAZ Group” ανακοίνωσε ότι η διαίρεσή της, “Silovye Agregaty”, θα ήταν έτοιμη για μαζική παραγωγή υδρογονοκίνητων κινητήρων σε 2,5 χρόνια.

Πρόσφατα, η GAZ επιδικάζει στη Volkswagen περίπου $348 εκατομμύρια για αυτοκίνητα που ήταν συμβατικά υποχρεωμένη να συναρμολογήσει αλλά δεν είχε την ευκαιρία να το κάνει μετά την απόσυρση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την αγορά λόγω του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου. Η Volkswagen διέκοψε τις λειτουργίες της στη Ρωσία τον Μάρτιο του 2022 και σχεδιάζει να πουλήσει τα ρωσικά της περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινητοβιομηχανικού εργοστασίου στην Kaluga, σε έναν «αξιόπιστο» Ρώσο επενδυτή.

Πλέον όλα δείχνουν πως αυτή θα είναι η απάντηση της Ρωσίας στην αγορά αυτοκινήτου, παράλληλα με την Lada, που παλεύει να σταθεί στα πόδια της, μετά και τη φυγή της Renault…

Advertisement

Οι αντιδράσεις πολλές, αφού πολλοί και στην Ρωσία θεωρούν ως δεδομένο, πως η συγκεκριμένη εταιρεία, αυτή τη στιγμή δεν είναι έτοιμη να παράξει σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Ο Πρόεδρος θα αποφασίσει στην τελική και ότι αποφασίσει, είναι νόμος στην Ρωσία…

ΑΚΟΜΑ:
Η Volkswagen εγκαταλείπει οριστικά τη Ρωσία
Οι Κινέζοι κατακτούν τη Ρωσία!
Τι συμβαίνει με τη Lada;