Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η διεθνής ημέρα του Mazda RX-8

Ελλάδα 5:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η διεθνής ημέρα του Mazda RX-8

ΝΕΑ

Η διεθνής ημέρα του Mazda RX-8

ΝΕΑ

Ίσως δεν γνωρίζετε, ότι η ημερομηνία 8/8 είναι γνωστή μεταξύ των οπαδών, των λεσχών και των ιδιοκτητών ως η Διεθνής Ημέρα του Mazda RX-8.

Advertisement
Advertisement

Το σπορ και πρακτικό αυτοκίνητο της Mazda με τη διαχρονική σχεδίαση που ήταν και το τελευταίο όχημα μαζικής παραγωγής με κινητήρα Wankel

Το Mazda RX-8 παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής το 2001 και προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, στρέφοντας όλα τα βλέμματα πάνω του. Με μια σχεδίαση που εξυμνεί τα σπορ αυτοκίνητα, το Mazda RX-8 είναι μια οδηγική εμπειρία και μια πρόσκληση για απόλαυση. Η εμφάνισή του είναι το αποτέλεσμα μιας ευφυούς σχεδιαστικής διαδικασίας που ήξερε ακριβώς τι ήθελε να πει και πώς να το πει.

Advertisement
Advertisement

Την εποχή της αποκάλυψης, ένα προσιτό, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο με πόρτες revolver, τέσσερα καθίσματα και 290 λίτρα χώρο αποσκευών έμοιαζε με θαύμα. Παρόλο που ήταν το επόμενο στη σειρά όχημα που διέθετε τον κινητήρα Wankel μετά το εμβληματικό Mazda RX-7 FD, κατά κάποιον τρόπο δεν ήταν άμεσος διάδοχος. Φανταστικό ή όχι – με το RX-7, η ταυτόχρονη βόλτα με τρεις φίλους δεν ήταν επιλογή. Για να μην αναφέρουμε ότι κάθε επιβάτης προσφέρει την άνεση ενός ανατομικά διαμορφωμένου σπορ καθίσματος. Ωστόσο, όλες αυτές οι πρακτικές πτυχές δεν αφαιρούν ούτε στο ελάχιστο τη σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου.

Ο περιστροφικός κινητήρας που ονομάζεται Renessis, άφησε έκπληκτους ορισμένους από τους οπαδούς όταν παρουσιάστηκε. Σε αντίθεση με το RX-7 δεν ήταν υπερτροφοδοτούμενος, γεγονός που μείωσε τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση, ωστόσο προσέφερε παρόμοια απόδοση. Το Mazda RX-8 προσφέρει μια κλασική μπροστινή ανάρτηση διπλών ψαλιδιών με σφυρήλατους βραχίονες αλουμινίου και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων. Ο μονοκόμματος άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα δείχνει πόσο μακριά ήταν διατεθειμένοι να φτάσουν οι μηχανικοί στον αγώνα τους για ένα ελαφρύ όχημα.

Advertisement

Μπορείτε να βρείτε πολλές λεπτομέρειες σε σχήμα τριγώνου γύρω από το αυτοκίνητο, που λειτουργούν ως διακριτικές υπενθυμίσεις του περιστροφικού κινητήρα κάτω από το καπό. Καθένα από αυτά θα το βρείτε στο κουμπί ταχυτήτων, στα προσκέφαλα των καθισμάτων και στη μέση του πίσω προφυλακτήρα.

Παρά το γεγονός ότι το Mazda RX-8 είχε μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα προηγούμενα οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τελικά δεν συμμορφώθηκε με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Η Mazda σταμάτησε να πωλάει το αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 2010, ενώ συνέχισε να πωλείται στην Ιαπωνία μέχρι το 2012. Για αγωνιστικούς σκοπούς κατασκευάστηκε μέχρι το 2018. Η Mazda έχει πουλήσει συνολικά 192.094 RX-8 και το αποκορύφωμα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν το 2004.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda: Έρχεται νέος Wankel με turbo!
Ένα Mazda RX-8 με εμφάνιση concept RX-Vision
Η ιστορία του κινητήρα Wankel της Mazda