Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτιάχνουν μόνο… αυτοκίνητα;

Ελλάδα 12:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτιάχνουν μόνο… αυτοκίνητα;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτιάχνουν μόνο… αυτοκίνητα;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα σταματήσει να μας εκπλήσσει μιας και κάτω από τις γνωστές μας «υπογραφές», βρίσκουμε προϊόντα για τα οποία πολλές φορές δεν πάει ο νους.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν περιορίζονται στην παραγωγή αυτοκινήτων αλλά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και σε άλλους τομείς.

Μάλιστα, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται οι εταιρείες, δεν έχουν καμία σχέση με τις μετακινήσεις, τους τροχούς και τους κινητήρες. Εδώ έχουμε συγκεντρώσει μερικές από τις παράπλευρες επιχειρηματικές δραστηριότητες με τις οποίες καταπιάστηκαν κάποιοι από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και σε πολλές περιπτώσεις, γράφουν και εκεί ιστορία με χρυσά γράμματα.

Τα έλκηθρα της BMW

Advertisement
Advertisement

Αυτή είναι μια δραστηριότητα της Γερμανικής εταιρείας που ξεκίνησε το 2012, όταν η BMW Βόρειας Αμερικής, διέθεσε πόρους σε όλα τα επίπεδα, για να σχεδιάσει το έλκηθρο με το οποίο θα συμμετείχε στην Ολυμπιάδα, η Αμερικάνικη ομάδα. Η διαδικασία αυτή, που διήρκησε πάνω από ένα χρόνο, αξιοποίησε την τεχνογνωσία της BMW στα συνθετικά υλικά για να εξελίξει ένα ελαφρύ έλκηθρο δύο ατόμων.

Η κατασκευή του έγινε σχεδόν εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα, ενώ στο «παιχνίδι» της σχεδίασης μπήκε φυσικά και το θέμα της αεροδυναμικής απόδοσης. Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα για την αμερικανική ομάδα να τερματίσει στην τρίτη θέση (πρώτη φορά στο βάθρο) στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014 που έγιναν στο Σότσι.

Η καθημερινή εφημερίδα της Fiat

Advertisement

Η Fiat αγόρασε την ιταλική εφημερίδα La Stampa με έδρα το Τορίνο το 1926. Υπό την ιδιοκτησία της Fiat, η La Stampa εξελίχθηκε από μια εφημερίδα της περιφέρειας, σε μια από τις μεγαλύτερες ημερήσιες εκδόσεις στην Ιταλία. Από τη μακρόχρονη ιστορία της, ξεχωρίζει η περίπτωση της κόντρας που ξεκίνησε με τον πρώην ηγέτη της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι, το 1978 μετά τη δημοσίευση μιας σειράς σατιρικών άρθρων για αυτόν.

Τότε ήταν που ο Καντάφι απείλησε με εμπάργκο τη Fiat (και όχι τη La Stampa) αλλά το θέμα δεν πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις. Από την άλλη πάλι, δεν χρειαζόταν, αφού ο «θόρυβος» μόνο καλό έκανε στην Ιταλική εφημερίδα, η ιδιοκτησία της οποίας έμεινε έως το 2017 στην Fiat.

Ο Asimo της Honda

Advertisement

Η Honda είναι μια από εκείνες τις εταιρείες που έχουν πάρα πολλά και ενδιαφέροντα τμήματα, με εκείνο του αυτοκινήτου να είναι μεν στην κορυφή του ενδιαφέροντος αλλά κατά περιόδους να βλέπουμε κι άλλες εξαιρετικές δημιουργίες. Εκτός των μοτοσικλετών που έχουν και εκείνες το δικό τους αφοσιωμένο κοινό, η Honda έχει παρουσία στην αεροναυπηγική, την παραγωγή χορτοκοπτικών μηχανών, φυσητήρων φύλλων- χιονιού και αντλιών νερού.

Ο ιαπωνικός γίγαντας εξέλιξε επίσης ένα ρομπότ που μοιάζει με άνθρωπο με το όνομα Asimo που περπατά, τρέχει, πηδάει και αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους, κάνοντας μέχρι και χειραψίες μαζί τους, ανταποκρινόμενο σε εντολές, ενώ ακούει ακόμα και το όνομά του. Ο Asimo κάνει τακτικά δημόσιες εμφανίσεις στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, ενώ όταν δεν ταξιδεύει, εμφανίζεται συχνά στα κεντρικά γραφεία της Honda στο Τόκιο.

Τα ιδιωτικά τζετ της Honda

Advertisement

Με την επίσημη ονομασία HA-420, το HondaJet έχει τη μορφή ενός μικρού αεροσκάφους που προορίζεται ως ιδιωτικό αεροπλάνο για VIP ταξιδιώτες, που προφανώς μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος της εν λόγω μετακίνησης. Έχει χώρο για έξι επιβάτες και δύο μέλη πληρώματος και θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι το πρώτο Honda με φτερά.

Για να το αγοράσει κανείς καινούργιο, θα πρέπει να διαθέσει ένα ποσό της τάξης των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ, που για τα δεδομένα της συγκεκριμένης αγοράς, πρέπει να πούμε πως δεν είναι πολύ ακριβό. Μέχρι στιγμής, πάνω από 200 έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Honda στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ και είναι το αεροπλάνο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του.

Τα τρένα της Hyundai

Το τμήμα Rotem της εταιρίας σχεδιάζει και κατασκευάζει ελαφρά σιδηροδρομικά οχήματα, τρένα υψηλής ταχύτητας, ντίζελ-ηλεκτρικές ατμομηχανές και βαγόνια για το μετρό. Η νοτιοκορεατική εταιρία κατασκευάζει επίσης εργαλεία, μηχανήματα για γραμμές συναρμολόγησης κάθε λογής εργοστασίου, οπλικά συστήματα, εξαρτήματα αεροσκαφών και ρομπότ.

Σίγουρα όμως είναι πολύ εντυπωσιακό το γεγονός πως στο Μεξικό, μπορεί να ταξιδέψει κανείς με ένα τρένο της Hyundai και να αισθάνεται ασφαλής και σίγουρος για την ποιότητα της υπηρεσίας που θα λάβει κατά τη μετακίνησή του.

Τα ποδήλατα της Peugeot

Η Peugeot άρχισε να κατασκευάζει ποδήλατα το 1882 (εκείνα τα περίεργα με το μεγάλο τροχό εμπρός και το μικρό πίσω), ενώ στα τέλη της δεκαετίας του 1880 ο κατάλογός της περιελάμβανε τρίκυκλα αλλά και κανονικά ποδήλατα με ίσιους σε διάμετρο τροχούς εμπρός και πίσω.

Το τμήμα κατασκευής αυτοκινήτων, διαχωρίστηκε από εκείνο των ποδηλάτων της Peugeot το 1926. Έκτοτε, η μάρκα εξακολουθεί να προσφέρει υψηλής ποιότητας ποδήλατα για κάθε χρήση, ως μέρος του ομίλου Cycleurope, κάτω από την «ομπρέλα» του οποίου είναι επίσης και οι Bianchi, Puch και Gitane.

Μύλοι για αλατοπίπερο και καφέ από την Peugeot

Το 1840 διατέθηκε στην αγορά από την Peugeot ο πρώτος της μύλος για άλεσμα καφέ, ενώ 34 χρόνια μετά, άρχισε να ασχολείται και με τους μύλους για αλάτι και πιπέρι. Το πρώτο της μοντέλο στη νέα αυτή γκάμα προϊόντων, ονομάστηκε Model Z το 1874 και ήταν αρχικά κατασκευασμένος από πορσελάνη.

Το βασικό σχέδιο εξακολουθεί να παράγεται σήμερα, αν και πλέον το σύνηθες υλικό από το οποίο θα τους εντοπίσει κανείς στην αγορά, είναι το ποιοτικό και ειδικά επεξεργασμένο ξύλο. Το τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με τους μύλους, είναι το PSP (Poivrieres Salieres Production) Peugeot και στην πράξη δεν συνδέεται με το άλλο τμήμα που ασχολείται με τα αυτοκίνητα.

Ο καφές του Tonino Lamborghini

Ο γιος του Ferruccio Lamborghini συνεχίζει να χρησιμοποιεί το όνομα και το λογότυπο σε μια σειρά ειδών πολυτελείας που προβάλλει το ιταλικό σχέδιο. Ο Ferruccio Lamborghini το 1974 πούλησε την ομώνυμη επιχείρηση και αποσύρθηκε για να ασχοληθεί με την παραγωγή κρασιού και ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία εντάχθηκε τελικά στον Όμιλο Volkswagen, κανένα από τα παιδιά του δεν εργάζεται εκεί.

Το λογότυπο της Tonino Lamborghini εμφανίζεται σε γυαλιά ηλίου, ρολόγια, γραβάτες και πορτοφόλια, μεταξύ άλλων αλλά το πιο εντυπωσιακό προϊόν που έχει την περίφημη «σφραγίδα» είναι προφανώς ο καφές.

Οι οικιακές μπαταρίες της Tesla

Οι μπαταρίες που φτάνουν στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους στα αυτοκίνητα της Tesla, συγκεντρώνονται και επαναδιατίθενται στην αγορά μετά τη σχετική φροντίδα αποκατάστασης, για να υποστηρίξουν ενεργειακά κάποιες οικιακές εφαρμογές.

Με το όνομα Powerwall, η μπαταρία ιόντων λιθίου που δεν έχει ανάγκη συντήρησης, αντλεί ηλεκτρική ενέργεια από το ηλεκτρικό δίκτυο της πόλης ή από ηλιακούς συλλέκτες (και τέτοιους παράγει η Tesla). Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Tesla, ένα πλήρως φορτισμένο Powerwall μπορεί να υποστηρίξει ένα διαμέρισμα τριών ή τεσσάρων δωματίων, για περίπου μια εβδομάδα.

Τα ταχύπλοα της Toyota

Το 1990 η Toyota είδε την ευκαιρία να εφαρμόσει την τεχνογνωσία της από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη ναυτιλία, σήμερα προσφέρει μια σειρά ταχύπλοων για όσους θέλουν κάτι ποιοτικό και καλά κατασκευασμένο. Το πιο δυνατό χαρτί της γκάμας, είναι το Ponam 35 που έχουμε στη φωτογραφία, το οποίο κινείται από δύο πετρελαιοκινητήρες V8 4,5 λίτρων (με απευθείας «μεταγραφή» από το Land Cruiser).

Συνδυαστικά αποδίδουν ισχύ 740 ίππων και η τελική ταχύτητα είναι 30 κόμβοι. Το σκάφος έχει μήκος 11,95 μέτρα, μπορεί να φιλοξενήσει έως 12 άτομα και η τιμή του είναι κοντά στα 750 χιλιάδες ευρώ.

Τα λουκάνικα της Volkswagen

Μπορεί να σας φανεί περίεργο –αν δεν το ξέρατε ήδη- αλλά το πιο δημοφιλές προϊόν της Volkswagen δεν έχει τροχούς και κινητήρα, αλλά λουκάνικα! Το 2021 παρήγαγε περί τα 7 εκατομμύρια. Για δεκαετίες, η εταιρία κατασκεύαζε τα δικά της λουκάνικα από χοιρινό κρέας για να τροφοδοτεί τις καντίνες των εργοστασίων της, προσφέροντας ποιοτικό και οικονομικό (και ακραιφνώς Γερμανικό) φαγητό για τους εργαζόμενους της.

Τα λουκάνικα αυτά, μπορεί να τα βρει κανείς και σε παντοπωλεία του Wolfsburg που είναι η πατρίδα της εταιρίας, μαζί με μια σάλτσα ντομάτας που και αυτή έχει ετικέτα VW. Το πιο περίεργο στοιχείο που συνοδεύει την παραγωγή των λουκάνικων, είναι το ότι όπως κάθε γνήσιο ανταλλακτικό, έτσι και αυτό έχει το δικό του κωδικό αριθμό (199 398 500 A) βάσει του οποίου μπορεί να το παραγγείλει κανείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: H ηλεκτροκίνηση στα καλύτερά της!
Το Volvo Cars Tech Fund επενδύει στο carwow
Πρώτη επαφή με το νέο Kia Niro (+video)