Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Η αδικία του Κινούμαι Ηλεκτρικά

Ελλάδα 2:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η αδικία του Κινούμαι Ηλεκτρικά

Mobility

Η αδικία του Κινούμαι Ηλεκτρικά

Mobility

Ένα από τα πιο μεγάλα και γεναιόδωρα περιβαλλοντικά προγράμματα που έχουν τρέξει στην ιστορία του Ελληνικού κράτους είναι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Όμως τα παράπονα πολιτών είναι πολλά…

Advertisement
Advertisement

Ως το καλύτερο πρόγραμμα ανανέωσης οχημάτων στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή, έχει χαρακτηριστεί το Ελληνικό «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που εφαρμόστηκε στην χώρα μας πριν περίπου δυόμιση χρόνια.

Αναμφίβολα ένα δυναμικό πρόγραμμα με τα πιο υψηλά ποσά επιδότησης, αλλά και με ιδιαίτερα μεγάλη ευκολία, λόγω της ψηφιακής διακυβέρνησης, στο να κάνει ο πολίτης τις απαιτούμενες διαδικασίες. Αν και πολλές φορές η καθυστέρηση της καταβολής του ποσού ξεπερνάει και τους έξι μήνες, τα χρήματα που εγκρίνονται μπαίνουν στο ακέραιο στους λογαριασμούς των πολιτών.

Στην πρώτη θέση επιδότησης βρίσκονται με διαφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα – που είναι και ο βασικός στόχος του προγράμματος- είναι γύρω στο 20% των αιτήσεων.
Το πρόγραμμα έχει βοηθήσει πολύ τις πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ, με αυτά να έχουν ήδη το 5% μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σημειώστε πως το ποσοστό αυτό ανεβαίνει ραγδαία μήνα – μήνα, παράλληλα και με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπαίνουν κατά… ριπάς στην αγορά.

Advertisement
Advertisement

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι στη δεύτερη φάση του και τρέχει με επιτυχία. Στην πρώτη φάση, πολλοί πολίτες και επιχειρήσεις έσπευσαν άμεσα να το εκμεταλλευτούν, δείχνοντας παράλληλα και την ανάλογη εμπιστοσύνη στην ενέργεια της Κυβέρνησης.

Όμως, πολλοί από αυτούς αισθάνονται πως την… πάτησαν, σε σύγκριση με το επόμενο πρόγραμμα που τρέχει σήμερα.

Δεν είναι τόσο η διαφορά του ποσού επιδότησης, που στο δεύτερο πρόγραμμα αυξήθηκε, αλλά ο χρόνος που είναι υποχρεωμένος ο επιδοτούμενος να κρατήσει το όχημα. Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά Ι ο υποχρεωτικός χρόνος είναι το τα τρία έτη, ενώ στο δεύτερο πρόγραμμα είναι το ένα.

Advertisement

Σαφώς και η σωστή απόφαση είναι του προγράμματος ΙΙ, όμως το Υπουργείο Ενέργειας, το οποίο είχε υπό την επίβλεψή του το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν προχώρησε σε ανάλογη προσαρμογή στο πρώτο πρόγραμμα, αφήνοντας εγκλωβισμένους τους πρώτους επιδοτούμενους, σε σχέση με τους δεύτερους του ίδιου προγράμματος.

Από την άλλη, η τριετία έχει ήδη στερήσει από τους πολίτες ένα πιο οικονομικό ηλεκτρικό, και κατα προέκταση από το στόλο της χώρα -με την Κυβέρνηση να πασχίζει για ανανέωση- λιγότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί πολλά από αυτά θα μπαίνανε πολύ νωρίτερα από την τριετία στην αγορά μεταχειρισμένων. Αυτοκίνητα τα οποία θα είναι πιο οικονομικά από τα καινούργια και κατά προέκταση θα μπορούσαν περισσότεροι να αλλάξουν το παλιό με ένα ηλεκτρικό…

Advertisement

Ας ελπίσουμε πως πλέον, που οι αρμοδιότητες για την ηλεκτροκίνηση πέρασαν στο καθόλα αρμόδιο Υπουργείο, αυτό των Μεταφορών, θα αλλάξει άμεσα αυτό το άδικο χαρακτηριστικό, το πρώτου με το δεύτερο πρόγραμμα…

ΑΚΟΜΑ:
Ποιά ηλεκτρικά προτιμούν οι Έλληνες;
Αγορά αυτοκινήτου: Οι Έλληνες αρχίζουν να μπαίνουν στην πρίζα!
«Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»: Πρωταθλητές τα ηλεκτρικά ποδήλατα!

 

Advertisement